Bab30:Huish Alif Satar ke tu?

46 2 0
                                    

"Maka kami ciptakan manusia itu berpasang - pasangan"
.
Zahra bertanya dalam hati 'eh macam kenal je lagu ni'..fareez mula memetik gitar dia mula menyanyi "Resah hatiku,selalunya ada,fikirkan kamu,setiap waktukku,tenang jiwaku,bila kau disisi,dalam dakapanmu buat ku mati,jauh ku menunggu,biar ketahuanku,disini ku merindu,jauh ku berharap,kembali kau padaku,akhiri penantianku,Tak mampunya aku,bila kau tiada,gelap hariku,sepi hidupku,lemah langkahku,mendengar suaramu,laju jantungku,bila menyentuhmu,jauh ku menunggu biar ketahuanku disini ku merindu,jauh ku berharap kembalo kau padaku,akhiri penantianku.." Zahra terpaku..Fareez yg memandang pantai sambil menyanyi tadi terus meletakkan gitarnya..Zahra masih begitu,fareez tersenyum "haihh ada org tu..dia tengok macam nak nangis je..kenapa?"  Zahra tersentak "ma..mana ada" fareez tersenyum "hmm yeke..tipulah" "betul..rara tak nangis lah" suara zahra mendatar..'tak nangis..konon' kata hati fareez.."macamana abg ada gitar dan pandai main?" Zahra bertanya.."Mana lah boleh abg bagitau" kata fareez..Zahra terus memujuk "please..please bagitau.." Fareez melihat pantai.."Dulu..masa kita 13 tahun..syg masih skolah petang,abg..nak jumpa syg tp ramai sangat org masatu,abg kan bercuti..jd abg tengok dari jauh je lah..masatu ada persembahan then abg tgh peratikan syg tgh tenung org main gitar tu..abg tau siapa dia sekarang..dah lama abg nak tanya nama dia siapa..tp abg simpan jelah.." Zahra mengangguk "Abg memang pandai gitar?" Fareez mengangguk "abg memang pandai..syg je taknak pandang..yela siapalah abg ni kan? Kalau dibandingkan sidia yg dihati syg tu?" Zahra menunduk "kenapa ni?" Tanya fareez..sambil memaut bahu isterinya "hmm..siapa pula yg ada dhati syg kecuali abg?" Fareez terus menarik tangan zahra "dah jom balik.." ya..segala drama yg berlaku disaksikan oleh Fauzan Shafawi..sakit mata dan hatinya..
Dirumah..
"Fuhh penatnya bawak si pendek ni bejalan" kata fareez.."ewah2 sungguh manis kata2 tuan hamba..dah lah pegi mandi..da nak maghrib ot" kata zahra..Fareez menarik tangan zahra pergi ke bilik air "hish apa ni abg.." "apa nya? Kita mandi skali lah" kata fareez..zahra geram"mandi sendiri la!"

Hero Untukmu💕Where stories live. Discover now