"Jangan Menangis Syg.."
.
"Kakak ok?" Sejurus dia melihat air mataku..aku hnya mengangguk..mereka ditimpa ujian tiada makanan dan minuman tapi dia masih boleh bg makanan.."Aisyah dah makan?" Tanyaku..Fareez hanya mendengar dan melihat.."Belum tapi..aisyah mesti pastikan akak makan dulu..baru aisy makan.." Allah! Baiknya hati mereka.."Aisy kene makan..jom kita makan.." Aisy melihat aku lalu memelukku..aku terpaku "Semoga allah merahmatimu ummi.." Ummi? Aku hanya tersenyum.."Ummi je? Ayah takde?" Kata fareez..ofc dalam bahasa arab syg..Aku hanya mencubit lengan fareez.."Mana ayah dan ibu aisy? Mereka ada disini?" Tanyaku..muka aisy berubah.."Ibu dan ayah..Mereka bersama para syuhada sekarang😊" katanya tersenyum..subahanallah "Aisy!" Panggil hamzah.."Ya abg?" "Bagi abg fareez dan kakak" kata hamzah sambil memberikan sesuatu..itu bendera! "Nah..abg hamzah bagi tadi..dia suruh aisy bagi kakak.." aku membuka tali..kini..aku merasa angin sedang berhembus..aku terus berlari bersama bendera itu..Bendera itu berkibar..aku menjulangnya..sambil melaungkan takbir! Orang disekelilingku terkejut..mereka turut bertakbir..aku ternampak seseorg..aku berhenti..itu.."Qeel kan?" Sapaku kepada seseorg dalam bahasa melayu..dia mengangguk "Awak siapa eh?" "Aku lah..Zahra Amira Sofea..kau Izzah Aqilah kan?" "Lahh..jumpa jugak akhirnya..aku hari2 doa benda sama! Macamana kau kenal aku?" Tanya qeel..aku menunjukkan tag name nya "Kau dengan azree satu team an?" "Haa azree ada kat cni..aku tak team ngan dia.." kata qeel..aku mengangguk aku mendengar tapak kaki yg sedang memuju kearah kami..Aisyah,Fareez dan azree sedang menuju kearah kami "Qeel?" "Azree?" Eh diorg ni..kalau aku tembak mati jugak..Aku mendapatkan fareez..aku berbisik "Dulu az.." "reez tau..az tu suka qeel an?" Aku mengangguk..Aisy tiba2 berkata "Kakak..jom balik..sebelum tu jom ikut aisy lawat seseorg.." aisy menarik tanganku..aku mengikutinya sampai2 saja..ia satu kawasan tanah lapang..tanahnya berbukit macam tanah pekuburan syuhada.."Assalamualaikum abi..aisy datang ni..Aisy bawa seseorg yg paling baik..mereka sukarelawan..kakak..ini abi..Abi ini kakak" sungguh aku ingin menangis..Penerimaan...
YOU ARE READING
Hero Untukmu💕
Teen FictionSinopsis: Seorg gadis bernama Zahra Amira Sofea yg berumur 14 tahun ada hati terhadap Muhammad Noor Fauzan Shafawi...Sayangnya Fauzan sayangkan org lain(Alyaa Syaheerah) sehingga suatu hari..kemalangan berlaku keatas Alyaa..Fauzan berubah sikap..dia...