Sabtu 1.20 petang.
Suga terbangun daripda tidurnya akibat terdengar bunyi bising di bilik sebelah.suga mendengus perlahan lalu keluar daripada biliknya
Suga berdiri di hadapan pintu yg berada di sebelah biliknya.suga mengetuk kuat pintu itu.
"Yah,song ji hyo!!!" suga mengetuk lagi pintu dengan kuat bila tiada siapa yg menjawab.
"Song ji hyo!aku cakap buka pintu ni sebelum aku pecahkan pintu ni!" suga masih mengetuk pintu ini.
"Yoongi tolong aku please" jihyo sedikit menjerit di dalam bilik itu.suga yg dengar terus berasa cemas.
"Ya!waeyo?" suga terus mengetuk pintu itu.jihyo senyap.suga terus mengambil kunci pendua(?) lalu membuka pintu bilik jihyo
Suga terkejut dia berlari ke arah jihyo yg sedang terduduk di atas lantai sambil memegang kakinya.suga terlihat air mata jihyo yg terkeluar.
"K-kenapa ni?" soal suga.jihyo senyap dia hanya mengerang kerana kakinya terseliuh(?).
Suga terus mengangkat jihyo secara bridal style lalu meletakan jihyo di atas katil yg berwarna putih.
"Kejap,aku amik minyak" suga terus berlari keluar lalu mengambil first aid(?) di dapur lalu berlari naik atas mengunakan tangga.
Suga berada di dalam bilik jihyo dia terus melihat jihyo."haih,penat aku berlari.kau sedap sedap tidur"suga terus meletakan first aid(?)itu dilantai lalu duduk di penjuru katil milik jihyo.
Suga menilik muka jihyo yg membpunyai air mata itu.suga tersenyum dia mengelap air mata jihyo mengunakan ibu jarinya.suga mengusap kepala jihyo.
Suga terus mengambil minyak lalu mengurut kaki jihyo walaupun dia tak tahu g jihyo ni sakit apa sampai menangis.
___________________
Sabtu 4.20 petang
Song ji hyo terbangun.dia sempat mejeling ke arah kakinya yg sakit tadi.jihyo pelik dia memegang kakinya yg sudah tidak sakit sangat itu.
"Suga urutkan ke?" jihyo bermonolog dalam hati.jihyo turun daripada katil perlahan lahan.jihyo keluar daripada biliknya.
Jihyo pergi ke bilik suga.jihyo membuka pintu bilik suga.tak kunci?.jihyo menjenguk kepala ke dalam bilik suga.suga tiada di dalam
Jihyo menutup kembali pintu bilik suga.jihyo turun ke tingkat 2 di mana mempunyai dapur kerana perutnya sudah berbunyi lagu 'not today'.jihyo terdengar bunyi sudip dan kuali berlaga.jihyo perlahan lahan melihat orang itu
Jihyo terlihat suga yg sedang memasak sambil memegang sudip dan suga memakai apron berwarna unggu.so cute!!jihyo perlahan mendekati suga yg sedang khusyuk memasak.
"Huahhh" jihyo menjerkah.suga yg sedang memegang sudip itu terlepas.minyak masak yg panas terkena lengannya yg sado tak sado tu.
"Aduhh,ya!" suga menjeling jihyo.jihyo terkejut.dia tak sangka benda buruk akan berlaku.jihyo menarik suga kearah meja makan lalu mengambil first aid(?).
Jihyo duduk di sebelah suga.jihyo mendekatkan dirinya ke arah suga tersangatlah dekat.suga membelakangkan badannya.jihyo pelik.jihyo menarik suga sehingga dekat dengannya.
"Diam!aku nak rawat tangan kau" jihyo mengambil ubat lalu merawat tangan suga.suga ada kala mengerang sedikit tapi jihyo buat yak tahu.nama anak jantan.
Jihyo selesai merawat tangan suga"done!"jihyo tersenyum lalu melihat ke arah jihyo.mereka bertentang mata.dalam beberapa minit mereka mengalihkan pandangan.
"Erm,ah...esok bangun awal.kena sekolah" suga MENGcover lain.jihyo mengangguk lalu pergi ke arah biliknya.
Suga melihat jihyo yg berlari ke arah lif.bila jihyo sudah tiada di pandangannya suga menghembus nafas yg dari tadi dia simoan.suga memegang jantungnya yg berdegup laju itu.
"Waduhh,jangan buat hal yonie(nama jantung suga)" suga terus berdiri lalu sambung masak.suga terfikir"dia tak nak makan ke??"
_______
"Waduhhh,aku dah lah tengah lapar...kau ni jihyo!!" jihyo mengetuk kepalanya slow.
Tbc
Thanks sape yg baca nye....forget typo....sorry kalau hambar....bye......nak cepat...sorry...
YOU ARE READING
kingka and queenka[M.Y.G×S.J.H](©0m¶|€+€)
Fiksi Penggemartentang kingka dan queenka dipaksa kawin oleh ibu bapannya... "Kawin!!tak nak la...kalau dengan orang lain tak apa jugak..ni dengan budak tak cukup keperempuanan ni!!" suga "kau ingat aku nak kawin dengan kau...dah la tak ada perasaan"jihyo mereka s...