Anna

38 1 0
                                    

Hvor kan hun være? Hun var ellers lige henne ved gangen! Jeg kigger bag alle mulige døre, men hun er ikke nogen steder. Så må jeg vel bare finde kontoret selv.

Jeg finder kontoret bag ved den fjerde dør jeg åbner, og indenfor sidder en ældre dame bag et skrivebord. "Skulle du ikke være til time nu?" spørger hun. Damen har gråt hår, og ser ud som om at hendes kat lige er død eller sådan noget.. "Jo jeg er ny her på skolen, kan du fortælle mig hvor mit klasseværelse er henne? Jeg skal gå i ottende." Damen rejser sig og begynder at gå ned ad gangen. Jeg gætter på at det måske er meningen at jeg skal følge efter. Så det gør jeg. Hun går hen til en dør og åbner den imens at hun siger "Pigen her siger at hun skal gå i den her klasse, kan det passe?" Læreren roder i nogle papirer og nikker så. Er der virkelig ikke nogen på den her skole der kan finde ud af at tale? Tænker jeg for mig selv. Jeg sætter mig ved et bord bagerst i lokalet, og følger ikke rigtigt med i resten af timen.

Da jeg går ud på gangen ser jeg pigen, med det sorte hår og tøj, og jeg løber hurtigt hen til hende. "Mit navn er Helena, hvad er dit navn?" Spørger jeg forpustet. Pigen kigger forskrækket på mig som om at hun ikke er vant til at nogen snakker til hende. "Øhm mit navn er Anna.."Hvad var det lige der skete i morges? Du forsvandt bare, og du pegede på den forkerte dør!" Siger jeg.
Og så forsvinder hun ud i den blå luft.. Igen...

OvernaturligWhere stories live. Discover now