3-

146 6 0
                                    

-Imane:

Aangekomen bij Amira parkeer ik mijn scooter voor de deur en bel aan. Haar oudste broer deed open. Hij gaf me zoals gewoonlijk een kus op mijn voorhoofd en een knuffel. Haar broers en broertje zijn net mijn eigen. En haar vader is ook net mijn eigen vader. Hun moeder is er jammer genoeg niet meer. Die heeft hun verlaten toen haar broertje 1 jaar was. Ze is naar een andere man gegaan en heeft haar kinderen geen een keer opgezocht. Niet eens een berichtje gestuurd.

Mohammed: Hey kleintje!
Imane: Hey grote broer, alles goed?
Mohammed: Ja met jou?
Imane: Gaat ook goed, maar eh moet je niet naar werk?
Mohammed: Ja man, ik ga nu. Ik zie je later kleintje.
Imane: Doei grote broer.

Ik loop de gang door en word omver geduwd door Aimane. De jongste broer van Amira. Hij moet ook altijd mij hebben. Kijk het zit zo: Aimane en Amira kunnen het het beste met elkaar opschieten en ik met Mohammed.

Imane: Auhauw kanker sukkel.
Aimane: Moet je wat kleintje?
Imane: Houd je bek kanker sukkel.
Aimane: Niet zo bijdehand kleintje.
Imane: Kan je stil zijn je geeft me ooraids.
Aimane: Ahw is er iemand met het verkeerde been uit bed gestapt?
Imane: Nope, zag alleen je tering kop.
Aimane: HA HA, anyway zie je later, ga on my way mijn vriend die sinds vandaag hier is komen wonen. Challas.
Imane: Liever niet. En vraag die vriend van je of je bij hem mag intrekken. Adios idiota. (Doei idioot)

Ik liep maar boven en kwam Amine tegen. Amira's jongste broertje.

Imane: Hey baby, moet je niet naar school?
Amine: Hey Miems! (Vroeger toen hij klein was noemde iedereen mij Iems, nog steeds, maar hij kon dat vroeger nog niet zeggen , dus zei hij in plaats daarvan Miems. En dat is hij nu gewend geraakt.) Jawel maar Amira doet lang.
Imane: Ahw moet ik je brengen baby?
Amine: Jaa! ILOVEYOU!
Imane: Haha! Ik hou ook van jou baby!

Ik liep Amira's kamer binnen en zoals gewoonlijk was ze nog niet klaar. Ik gaf haar door dat ik haar broertje naar school zou brengen en dat ik daarna haar zou ophalen. Ze stemde erin mee en ging verder met d'r klaarmaken. Ik rende de trap af naar beneden en riep Amine. Die had zijn schoenen en jas al aan en zijn tas op zijn rug. Hij volgde me maar buiten en ik deed de voordeur nog dicht. Daarna stapte we samen op de scooter. En samen reden we naar zijn school. Op zijn school aangekomen bracht ik hem naar zijn klas tot aan zijn plek. Hij ging alvast zitten op zijn plek en ik hing zijn jas snel op de kapstok en zette de tas op de kast waar alle tassen van de kinderen op stonden. Daarna liep ik terug naar Amine zijn plek en ging naast hem hurken. Ik bleef nog even met hem praten tot er een jongen van mijn leeftijd samen met een klein meisje onze kant op kwam lopen. Het meisje nam plaats naast Amine en gaf hem een kusje op zijn wang waardoor hij gelijk begon te blozen, wat mij liet grinniken en een klap bezorgde.

Imane: Auw baby, dat deed pijn.
Amine: Nee Miems, niet waar Aya bij is.
Imane: HAHAHA, ahw hey Aya.

Ik stak mijn hand uit en gaf Aya een hand en een kus op haar wangetje.

Aya: Haai Miems, je bent echt mooi.
Imane: HAHAHA, dankjewel ik heet Imane, maar jij mag mij ook Miems noemen hoor... alleen als ik jou prinses mag noemem?
Aya: Jaa, dat mag. Kijk Samir ik ben een prinses.

Aya trok aan de jongen die naast haar stond en lachend toekeek en ze straalde helemaal.

Samir: Yo, Samir.
Imane: Hey, ik ben Imane.

Ik stak mijn hand uit en schudde die van Samir.

Samir: Je hebt een schattig broertje.
Imane: Haha thanks! Je hebt een masha Allah schattig zusje.
Samir: Haha dankjewel. Maar... uhm... normaal... nou ja... normaal komt je zus toch je broertje naar school brengen?
Imane: HAHAHA! Dat is mijn beste vriendin. En dat klopt. Dit is haar broertje en mijn kleine baby. Het is mijn eerste keer dat ik hem helemaal naar zijn klas heb gebracht. Normaal zet ik m af bij de grote poort. Maar shit ik kom te laat ik moet gaan. Ewaja schoolleven he.

Ik gaf Aya en Amine nog snel een kus op hun wang en Samir een hand.

Imane: En ohjha, Samir vraag Amira is een keer uit. Dat zal ze leuk vinden.

Nadat geroepen te hebben rende ik letterlijk en sprong op mijn scooter. Ik moest Amira nog ophalen. 

03 05 2017 22:41

3l mektab ♡Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu