Rampen

11 2 0
                                    

Maria lag rustig te zonnen op een grote zwarte steen, de drukte die de laatste dagen op haar schouders had gelegen gleed er nu zo langzamerhand af, er waren veel gevallen van een onbekende ziekte die vooral bij kobolden voorkwam. Vandaag was het opgelost en had ze vrij. draken zijn de beste slapers op de wereld Maria werd daarom ook best pissig toen ze uit haar slaap werd geschud, een jonge elf genaamd Vodde trok haar aan haar vleugel. "Wat moet je" siste Maria, haar blik verzachte toen ze zag wie het was, ze was altijd al gek geweest op Vodde, hem kon ze niks kwalijk nemen.

Ze vroeg al wat minder boos waarom hij haar kwam wekken, "er zijn grote overstromingen bij het groene meer, de bosdwergjes weten niet wat ze moeten doen. De hele stad is daar ondergelopen en 10 man is verdronken." Zegt hij gehaast. Maria springt overeind "spoedvergadering!!!!!!" Roept ze met en bulderende stem, een paar draken en andere magische wezens komen  uit de grotten die rond de open plaats staan, "ik heb vernomen dat het land word geteisterd door overstromingen?"
"Klopt mevrouw" zegt een van de elfen, "stilte!!!!!!!" Roept Maria, als de wezens om haar heen stil zijn gaat ze verder: ""ons rijk heeft de afgelopen weken veel te verduren gehad, ik denk dat De Duistere weer bezig is" *gemompel* "als ik het goed heb, en de Duistere heeft echt onze schuilplek gevonden zijn alle fantasiewezens in het rijk in gevaar!!!" De draken beginnen te schreeuwen dat ze hem wel aan zullen pakken. Maria kam hen nog een keer tot stilte manen: "en nu luisteren!!!! Jullie hebben hem nog nooit gezien, hij kan zelfs 20 van onze manschappen aan, het enige wat we kunnen doen is een nieuwe schuilplaats zoeken." Iedereen knikt instemmend, na een tijdje is iedereen het er over eens dat Maria en Agis moeten gaan, Knarre wil niet mee en protesteerd ook, maar hij is afgezien van de Oudste de enige die kan lezen en kaartlezen. Het koboldmeisje Lorretje wil ook wel mee, maar haar grote eetlust zou nog een probleem vormen voor de reis dus ze mocht niet mee.

Toen het gezelschap vertrok uit de magische beschermingen om het bos, waardoor mensen de draken niet konden zien, werden ze uitgezwaaid, door het hele volk, Maria kreeg tranen in haar ogen, omdat ze haar familie voor Een lange tijd niet zou zien en omdat de wind in haar ogen woei, Agis lag op haar rug te slapen, ze had De Oudste nog gesproken, net voordat hij in slaap viel, hij was zoals altijd mysterieus geweest, het enige wat hij had gezecht was: zoek haar, ze zal jullie de weg wijzen naar het hoge. Maria had er niks van gesnapt maar De Oudste was al weer in dromenland. Dus was de draak van plan om naar de eerste de beste stad te vliegen om een kaart en "haar" te zoeken, eerst zouden ze de oceaan over moeten, het zou een lange reis worden.

Schuilen voor de mensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu