Chapter 9

11 3 8
                                    

#Yehh! Anniversary apink harini.. X sabarnye author nk tunggu tengah hari ni! 😎#

Aku membuka tombol pintu lalu keluar dari bilik untuk ke dapur. Sampai di dapur, aku membuka fridge. 'Nak masak apa eaa? '
Aku membuka kabinet pula. Aku ambil roti di dalam plastik dan sebiji telur ayam. Aku merebus telur ayam itu selama dua minit dan membakar dua keping roti. Selesai semua, aku terus makan.

(JONGIN POV)

Aku mencari-cari kelibat Daeri. Cari di bilik takde. Di ruang tamu pun sama. 'Dapur kot'. Aku terus menghayun langkah ke dapur. 'Hmm... Jumpa pon'.

Nak pujuk ke tak?

Pujuk?

Tak?

Pujuk ke?

Tak kot?

Aku tak tahu!

Jongin:Hoi!

Aku menyergah Daeri dari belakang. Dia melatah. Lalu dia palingkan muka ke arah aku.

Daeri:Wae?
Jongin:Habis dah ke merajuk kau
             tu?

Daeri diam. Dari riak wajahnya, aku tahu dia macam menyampah je aku ada kat sini. Agaknya kalau aku mati baru kau happy kot..

Jongin:Mana makanan aku? Aku
             lapar ni?

Daeri menjeling aku. Tak puas hati la tu..

Daeri:Lapar ye? Boleh. Boleh
           blah! Kalau lapar, awak
           masaklah sendiri. Nanti
           ada pulak 'manusia' tu
           buang makanan yang saya
           masak pulak. Banyak
           pembaziran. Pembaziran
           tenaga dan makanan.

Kenapa aku rasa macam kena sindir je ni?

Jongin:Tak payah sindir akulah!
             Kalau tak nak masak,
             cakap je awal²!Takdelah
             penat aku berdiri kat sini! Daeri:Oklah kalau dah faham.
           So, buat apa lagi kat sini?
           Pergilah office! Nanti
           lambat, jangan salahkan
           saya pulak. Yelah awak tu,
           semua benda yang tak elok
           jadi kat awak, saya pulak
           yang dipersakahkan, kan?
Jongin:Arasso. Tapi, kau jangan
             menyesal pulak malam ni
             tak jumpa aku dah. Mana
             tahu malam nanti kau
             cuma jumpa jasad aku je.

Jongin terus pergi dari dapur.

(DAERI POV)

Aku terkedu. 'Kau jangan menyesal pulak malam ni  tak jumpa aku dah. Mana tahu malam nanti kau cuma jumpa jasad aku je. 'Kata² tu asyik terngiang-ngiang di fikiran aku. 'Apa maksud dia cakap macam tu?.Hmmm... Ah! Tak payah fikirlah. Aku tak kisah pun kalau jadi apa² kat kau. Kau nak mati pun aku tak kisah dah. Biar aman sikit hidup aku ni'.
------------------------------------------------------
DI OFFICE
(JONGIN POV)

Aku duduk termenung diatas kerusi. Daeri ni betul² marahkan aku ke? Eiii... Susah betul nak pujuk perempuan sekarang ni. Agak² kalau aku kiss dia, dia marahkan aku lagi ke tak? Well... Aku memang kena pujuk ni. Aku melihat jam tanganku. Dah pukul 6:30 p.m. Aku terus mengemas meja aku yang agak berselerak itu. Selesai mengemas, aku terus melangkah keluar dari bilik aku.

SKIP
(JONGIN POV)

Aku melangkah keluar dari kereta dan meluru ke kedai bunga dihadapan aku. Sesampai di depan pintu kedai, aku membuka pintu kaca itu dan masuk.

Penjual:Annyeong haseyo. Apa
               yang encik mahu beli?
Jongin:Hmmm... Saya mahu
             sejambak bunga mawar
             berwarna merah jambu,
             ya?

Penjual tersebut mengangguk dan tersenyum. Selesai membungkus sejambak bunga mawar itu, penjual itu memberinya padaku. Aku terus membayar dan berlalu pergi.

SKIP
(JONGIN POV)

Aku melihat jambangan bunga di tempat duduk yang bersebelahan dengan aku. Betul ke apa yang aku buat ni? Aku menggaru kepala yang tidak gatal. Nanti minah ni ingat aku suka dia pulak sebab bagi bunga bebagai.
Minah ni dahla kuat perasan. Ihhhh... Tak payah bagilah. Kalau kau nak merajuk, ok. Merajuk jelah. Takde masalah aku nak pujuk kau. Ucap bye bye jelah.
Aku membuka tingkap kereta lalu aku membuang jambangan bunga tersebut. Hahahaaa

SKIP
(DAERI POV)

Wuahahahaaaaa. Aku gelak kuat. Lawak betullah movie ni. Dah sakit dah perut aku ni gelak. Hahahahaaa...

TOK TOKK TOKKK

Aku menoleh. Ishhh cicak ni. Kacau line tul aku nak layan movie ni. Ok. Cicak tu panggilan aku untuk dia sebab dia tu kurus cekeding ye. Aku membetulkan rambutku yang kusut masai. Aku terus membuat poker faca tanda still merajuk ngan cicak tu. Aku sengaja jalan lambat² nak bagi dia marah. Jahat betul aku ni, kan? Aku membuka pintu.

---

Jongin terus melangkah naik ke tingkat atas. Eikk? Tak nak pujuk aku ke? Aku pelik. Takpelah... Buat apa nak fikir. Buat sakit otak je. Lalu aku terus duduk kembali di sofa dan sambung melayan movie yang telah dikacau line oleh si cicak tu.

#Ahhh.. Idea kosong la.. BTW, pada Yoonha0504,aku dah masukkan title hg dalam ff ni. Jangan marah ye. Nak marah tu esok esok je lah. Ok. For readers, author harap lepas baca chapter 9 ni, vote n support la ye💕. Gomawo✌.

MY MR. ARROGANTWhere stories live. Discover now