#Yeeyyyy... Misi memikat bermula!! Harap readers semua enjoy dgn chapter kali ni. Mian kalau chapter ni x best lg.. Author akn buat sehabis baik utk readers semua.. 😉#
DI RUMAH DAERI & JONGIN
(DAERI POV)Aku melihat keadaan luar bilik dari bilikku. Misi bermula! Mana Jongin ni? Cepatlah muncul di mataku... Yess!! Keluar pun. Aku cepat² keluar dari bilik n menuju ke arah tangga. Aku saje jalan lambat².Biar dia hangin.Huahahaaaaa... Semakin dia dekat dengan aku, semakin perlahan aku berjalan.
"Eihhhh... Kau pahal?Tepilah, pabo!"
Amboi kau.. Sedapnya bahasa. Best betul didengar ni. Dia terus meluru menurun dari tangga. Ok. Sekarang ni dia dah ada kat depan aku. Aku jalan cepat² lalu aku melanggar bahunya kuat. Aduhh... Aku pulak yang sakit ni... Nyesal dehh..
"Kau ni kenapa? Apa yang kau tak puas hati ni? Kecik besar kecik besar je aku tengok kau ni! Kau pernah dengar tak manusia makan manusia? Kalau tak pernah, meh bagi aku makan kau. Biar aman sikit hidup aku
tanpa kau!"Apa marah²?Ingat saya dah maafkan awak ke pasal makanan yang awak buang tu? Saya still merajuk, tau!"
Aku buat gaya merajuk. Jongin... Meh pujuk mehhh...
"Oh, ya? Kau merajuk ea? Ada aku kisah? Kalau kau mati sekalipun, ada aku kisah? Eii.. Pi mampus la
kau! Kalau kau nak orang pujuk kau, kau mintaklah kekasih gelap kau tu pujuk!Aku pelik. Masa bila aku ada kekasih gelap? Seteruk-teruk aku pada Jongin pun, aku tak pernah curang dengan dia, ok? Tak mainlah kayu tiga ni weyy..
"Wait²..Stop²..Ni pahal? Masa bila saya ada kekasih gelap ni? Gila eahh? Or.. Demam?"
Aku lantas melekapkan tangan aku pada dahi Jongin. Tak panas, pun.. Tak makan ubat waras la dia ni... Jongin pantas melepaskan tanganku pada dahinya.
"Masa bila aku demam! Budak lelaki yang kau bawak balik tu bukan kekasih gelap kau ke? Bukanmain lagi gelak²,suruh pijak tikus lah, ingat aku tak nampak semua tu? Bau tikus kat luar tu pun ada lagi, tau?
Aku gelak.. Huahahahaaa.. Ooo... Ni kes cemburu la ni.. Orang kata, cemburu tanda sayang. Dia sayang aku ea? Tapi, aku sayangkan ke kat dia? Ahhh... Esok²lah pikir pasal tu.
"Ni, apa kes, tikus tu masuk sekali ni wey? Tikus tu tak dak kena mengena pun."
"Tikus tu, boleh jadi saksi tau yang kau dah curang dengan aku!"
"Habistu? Awak ingat tikus tu bolehlah bawak pergi mahkamah? Weyyy..
Budak kecik pun tau mana
ada orang bawa tikus pergi
mahkamah. Dahla busuk! Ni mesti awak cemburu, kan?""Aniya! Memang tak lah aku nak cemburu!"
Tanpa cakap banyak, Jongin terus berlalu meninggalkan aku keseorangan. Aku kalau berdebat kan, semua orang boleh kalah weyy... Always juara. I'm the winner! Tepuk tangan sikit.
-----------------------------------------------------
DI RUMAH D. O
(D. O POV)
Ahhh... runsingnya otak aku nih.. Betulke Daeri dah kawin? Jahanam kau Jongin! Daeri tu aku punya! Macam² benda aku buat bagi kau suka kat aku, tapi Jongin yang dapat kau, Daeri? Nahas kau Jongin. Kau belum kenal sape aku ni lagi. Aku akan bagi kau menyesal sebab kenal aku.Aku menumbuk meja dihadapan aku. Arghh... Sakit. Tangan aku dah merah tapi aku buat tak endah je. Dari tangan n hati, hati aku ni lagi sakit. Sampai hati kau, Daeri!
------------------------------------------------------
(JONGIN POV)Aku mengambil i-phone aku yang berdering.
"Annyeonghaseyo. Jongin di talian. Who are you?
"Aku nak bagi kau amaran. Jauhkan diri kau dari Daeri. Kalau tak, orang yang kau sayang akan mati. Aku takkan cakap banyak. Kalau kau ingkar arahan aku, kau jangan menyesal kalau kau cuma jumpa mayat 'dia' je."
"Siapa ni? Kau sebenarnya nak apa dari aku ni?"
Panggilan terputus. Hati aku berdebar-debar. Apa maksud 'orang' ni? Aku mengonkan balik i-phone aku yang telah teroff. Aku terus menaip mesej buat 'orang misteri' tu.
Apa maksud kau sebenarnya? Apa maksud kau orang yang paling aku sayang? Daeri ke? Kalau Daeri, jebal. Jangan apa-apakan dia. Kau mesti penakut, kan? Kalau tak, mesti kau tak telefon aku. Kalau kau berani, biarlah kita bincang face to face.
Aku menekan butang send. Jahanam punya orang gila. Ada hati nak main ugut² dengan aku. Kalau kau berani sangat, mailah kita jumpa. Dasar orang gila plus penakut plus pengecut!
------------------------------------------------------
(DAERI POV)
"Annyeonghaseyo, Daeri"sapa seseorang dari belakang. Aku berpaling ke belakang. OMO, omma!"Omma, ah! "Aku terus memeluk omma mertuaku dengan erat. "Nape balik tak bagitahu Daeri atau Jongin? Kalau tak ada jugak orang boleh ambik omma kat airport tadi."
"Gwenchana, gomawo,Daeri-ah."
"Omma mesti nak jumpak Jongin yang terlebih gula tu kan? Kejap ea, Daeri panggilkan."Aku mengundurkan diri untuk berlalu.
"Wait, Daeri. Siapa yang tak cukup gula tuh?"
Aku senyum tanpa berkata apa².Tak penting pun nak jawabkan. Ehh... Kejap Daeri. Ye ke tak penting?
Sampai saja depan bilik Jongin, aku mengetuk pintu.
"Jongin.. Oi.. Oi.. Oi.. Oi.. "
Tiada balasan. Pekak dah ke orang ni? Aku ni dah macam kawin ngan atuk lak..Ahh.. Malangnya dapat kawin dengan atuk.. Uwaa!!
Ok. Aku still tak putus asa. Wait, Jongin.. Aku senyum sinis.
"Jongin.. Oi.. Ei.. Oi..Eii.. Oi oi.. Eii eii.. "
Tak boleh guna cara baik, kan?
Ok. Aku guna cara kasar pulak.
Kau nak sangat kan Jongin, ah!
Aku memulas tombol pintu bilik Jongin dengan kasar. Meh sini kau Jongin!
Aaaaaaa!! Aaaaaaaaa!!! Aaaaaa!!
Apa betul apa yang aku tengah nampak nih?
"Yaaa.. Kau pahal pabo!"
Aku diam. Kelu duh.. Kau ni memang suka cari penyakit, kan? Oh, nope. Cari bala. Baru tepat.
"Aaaa.. Aaaa.. Aaaa..."
"Mmmiiaanhheii.. Ttakk ssenggajaa.. "
Aku melihat Jongin. Dia hanya memakai seluar pendek paras lutut dan tak berbaju.
"Eeeiii.. Ingaat sado sangat ke? "
"Wae? Aku nampak handsome ke?"
"Ahh.. Jebal-lah. Jangan nak perasan lah.. Kalau saya, saya memang tak mengaku awak ni suami saya tau!"
Aku buat muka menyampah. Kenapalah kau ni perasan sangat, hah?
"Kenapa pulak?Dah dapat suami handsome macam saya pun tak reti nak berayukur ke?"
Jongin senyum poyo. Ingat handsoma sangat ke? Eiii.. Nyampahnye..
"Pape jelah. Tu omma ada kat bawah tu. Dia nak jumpa awak. "
"Are you serious omma dah balik?"
"Aniya. Saya tipu je"
Aku buat muka selamba. Ingat aku ni saja je ke nak masuk bilik kau ni kalau takde pape, hah?
Jongin terus keluar dari bilik dan meninggalkan aku seorang diri. Kenapa aku rasa bahagia pulak sekarang ni? Harini mood dia elok ea? Tak pernah dia cakap elok² macam tu? Aku senyum. Memang happy nak mampus.Jongin.. Aku tak tau apa yang aku tengah rasa ni. Tapi aku berani cakap yang aku dah mula sukakan kau. Ok. Silakan cakap yang aku ni dah angau dengan suami sendiri, eaa?
#Ok.. Chapter 12 finished. Idea kuranglah tapi author akan cube gak korek idea nih.. K.. Author dah tak tahu nak cakap apa lagi kat readers sume.. But I just want to tell you all that I hope you will vote this chapter, k? Love you all😘#
YOU ARE READING
MY MR. ARROGANT
FanfictionDae Ri terpaksa berkahwin dengan lelaki yang tak diduga iaitu Jong In hanya disebabkan oleh pelanggaran kecil saja? Nak tahu nape, bacelah ff pertama sayya yini😄