Dwunasty września roku 450 od Ewakuacji
Leżałem, choć powinienem spać. Była pierwsza w nocy. Mamy lek na stwardnienie rozsiane, na Alzheimera, ale na normalne zaburzenie typu borderline są zwykłe, białe tabletki działające przez jakieś kilka dni.
Wziąłem jedną tabletkę, razem z lekami nasennymi i antydepresantami.
Położyłem się. Gdy powoli traciłem świadomość, wszystko pokryło się fioletowo-białą mgłą.
Zmieniła się ona w kosmos.
Codziennie mi się on śni. Ale w pewnym momencie dostrzegłem mały, żółty punkcik. Biegłem, by móc zobaczyć co to jest. Ale jedynie co dostrzegłem, to półprzezroczystą niebieską sferę wokół niego.
Nie wiedziałem, co to mogło być. Może jakaś planeta? Asteroida?
W tym dziwnym, farmakologicznym śnie, gdzie wzrok był słuchem, a smak dotykiem, wszystko zaczęło migać na różne kolory. I wtedy domyśliłem się, że to mój największy wróg.
To był budzik.
Była godzina piąta. Moi rodzice jeszcze spali, pewnie mieli nocną zmianę w fabryce. Zrobiłem sobie śniadanie z tego co było, czyli miso i cztery kawałki sushi i poszedłem do szkoły.
Pierwsza lekcja to była Animacja Starej Stacji. Mam zamiar zostać rysownikiem.
Szedłem korytarzem 34X2. On prowadził prosto do mojej szkoły. Przez okno widziałem mgławicę i Słońcę. Szukałem tej żółtej kropki, ale nic nie zobaczyłem.
- Akihiro! - usłyszałem za sobą głos.
Podbiegł do mnie mój przyjaciel, Mikio. Chodzimy razem na Animację i Rysunek.
- Gdzie Hana? - zapytałem.
- Idzie, poszła tylko do sklepu kupić coś do jedzenia.
- Było coś zadane?
- Przeczytać rozdział pt. "Kreskówki od roku 85 do roku 80 przed naszą erą.". Głupszych rzeczy tam nie widziałem. Rozumiesz, że emitowano same durne seriale animowane? Jedyne w miarę normalne i z przekazem to "Niesamowity Świat Gumballa", "Steven Universe" i "Między nami Misiami". I jeszcze "Pora na Przygodę".
- A o czym one były?
- Możesz obejrzeć w Archiwach. Masz tablet?
- Mam.
Wziąłem słuchawki, wpisałem nazwy i obejrzałem kawałki niektórych odcinków.
Najbardziej spodobał mi się "Steven Universe". Obejrzałem odcinek "Wielka Ucieczka". Czułem, że był on dla mnie dość bliski, ale nie wiem dlaczego.
- Hana! - Krzyknął Mikio.
Hana była wysoką, niebieskooką blondynką, przez co bardzo wyróżniała się. Jej mama była Polką, a ojciec Japończykiem.
Zadzwonił dzwonek. Weszliśmy do klasy, nauczyciel włączył holokomputer i wyświetlił temat lekcji.
- Więc jak widzicie, dziś będziemy omawiać seriale animowane. Dziś będzie... Steven Universe.
Włączyliśmy tablety a one zaczęły zapisywać to co nauczyciel mówił.
- ... Opowiada o dziejach Stevena Universe'a, który jest pół-klejnotem pół-człowiekiem. Jego matka oddała swoją fizyczną formę, by on mógł się urodzić. Mieszka on z trzema innymi klejnotami, Granat... -
Zamieszkiwał on planetę. Na Astronomii mówili nam, że w promieniu pięćdziesięciu lat świetlnych brak planet, a w promieniu stu lat świetlnych są same gazowe giganty. Lecz Słońce się zgadza, gwiazdy układają się w gwiazdozbiory, które istnieją. Czy to wymysł autora?
- ...Macie teraz za zadanie stworzyć animację, która będzie przedstawiała fuzję dwóch klejnotów i jakąś krótką historię. Minimalny czas trwania to 13 sekund. Macie na to godzinę.
Zacząłem rysować. Po kilkunastu minutach rozległ się alarm.
- UWAGA! NATYCHMIASTOWA EWAKUACJA JAPOŃSKIEGO KORPUSU STACJI I POLSKIEGO KORPUSU. POWSTARZAM. NATYCHMIASTOWA EWAKUACJA JAPOŃSKIEGO KORPUSU STACJI I POLSKIEGO KORPUSU.
Szybko wziąłem ze sobą tablet i wyszedłem z klasy. W czasie ewakuacji wszyscy muszą skierować się do tzw. kuli ochrony. Tam przesiadujemy kilka godzin i dorośli wracają do pracy, a my do szkoły.
Przybiegłem. Na ławkach siedziało kilkaset tysięcy Polacy i kilkuset Japończyków. Usiadłem, a obok mnie pojawił się chłopak z krótkimi blond włosami i niebieskimi oczami.
- Jesteś Japończykiem, tak?
- Tak, mam na imię Akihiro, a ty?
- Algirdas. Mój ojciec jest z Litewskiego Korpusu Stacji.
- Wiadomo dlaczego była ewakuacja?
- Mo... jacyś rebelianci próbowali zniszczyć jakąś część reaktora. My jesteśmy najbliżej, więc zostaliśmy ewakuowani.
Zastanawiałem się, czy spytać go o inne planety.
- Czy są jakieś planety? Blisko nas?
- Podobno nie. Chociaż mój były przyjaciel odkrył dziwnie silne pole grawitacyjne jakieś sto tysięcy kilometrów od stacji.
- Czemu były?
- Śmiał twierdzić, że może tam coś być. Został uśmiercony w czasie tortur.
- Szkoda.
Nie zauważyłem, że wszyscy już się zgromadzili.
Na samym środku pojawiło się kilku policjantów z rebeliantami. Przystawili im pistolety do głowy i strzelili. Wystrzał był tak silny, że kawałek kości z mięśniem i skórą wpadł na ręce Algirdasa. Patrzył na to z przerażeniem w oczach i wściekłością.
- Jak widzicie, to dzieje się z tymi, którzy zakłócają to, co dzieje się na tej prastarej stacji. Porządek i Stacja!
- Porządek i Stacja! - Odpowiedziało kilkadziesiąt milionów osób.
Reszta udawała że mówi. W tym ja i Algirdas.
- Masz Facebooka? - Spytałem.
- Tak, wpisz Algirdas Zięba.
Poszedłem do szkoły. Za dziesięć minut mieliśmy mieć historię.
- Nie widziałam cię, gdzie byłeś? - Spytała Hana.
- Gadałem z Polakiem. Było coś z historii?
- O dziwo nic nie było.
- Dryyyyyn! - Zadzwonił dzwonek.
Poszliśmy do klasy. Nauczyciel sprawdził listę i zaczęła się historia.
- Ta stacja została zbudowana wiele tysięcy lat temu. Przodkowie człowieka tu się osiedlili i w ten sposób ewoluowaliśmy. Półtora tysiąca lat temu, władca całej ludzkości, Henmun Długowłosy, zakazał podróży między segmentami stacji. Kiedyś istniał jeden język, a teraz, jak wiecie jest ich tyle, ile części. Włączcie sobie podręczniki na stronie 248, a później wybiorę kilka osób, które wytłumaczą mi, jaki był sens zakazu podróżowania.
Włączyłem tablet i znalazłem odpowiednią stronę.
- Wtedy higiena była na słabym poziomie i pojawiały się epidemie. Ówczesny władca pamiętał, jak w dzieciństwie jego rodzice zmarli na grypę. Z populacji 350 milionów ludzi zostało dwadzieścia milionów. Dwa moduły były całkowicie opuszczone; był to dzisiejszy moduł chiński i amerykański. Nadal są słabo zaludnione, populacja w nich wynosi około sto tysięcy amerykańczyków i pół miliona chińczyków. Dla porównania, ludność Indii wynosi osiemset milionów. W tamtych czasach istniał jeden język, Qenial. Z tamtych czasów znamy kilka słów, typu "ocean" "kontynent" i "rzeka".
Na dole był tekst źródłowy:
- ...wybuchła. Zginęła ich ponad połowa. Pęknięcie było ogromne, na całe dwadzieścia...
- Tylko tyle zachowało się, reszta spłonęła w czasie Mrocznego Roku, gdzie było dużo zamieszek i zniszczeń. Dwieście tysięcy osób z tego powodu umarło, ale sytuacja została opanowana przez Wielką Rodzinę Królewską Dohali.
- No to... Akihiro. Powiedz mi, dlaczego Henmun zakazał kontaktów między innymi modułami?
- Było to spowodowane przez szalejące wtedy epidemie.
- Jakie były tego następstwa?
- Powstały różne języki.
- Dobrze, dostajesz plusa.
Poszedłem do ławki. Zaczęło się. Leki przestały działać, czułem się coraz gorzej.
Zadzwonił mój wybawca, czyli dzwonek. Pobiegłem do toalety, wziąłem tabletki i poszedłem na korytarz.
- UWAGA UWAGA, DO UCZNIÓW I NAUCZYCIELI: REBELIAŃCI ZABILI UCZNIA NASZEJ SZKOŁY, WSZYSCY MAJĄ WRÓCIĆ DO DOMU.
Kolejne morderstwo. Nie chcę mi się wierzyć, że to oni, w końcu po co mieli by zabijać. Ale to już piąta śmierć w tym tygodniu.
Wziąłem tablet i pobiegłem do mieszkania. Rodzice byli w pracy, więc zastałem mieszkanie puste.
Ale dlaczego wszystko jest porozwalane? Nic nie zostało skradzione, ale znalazłem jakąś dziwną, starą książkę.
Otworzyłem ją. Zauważyłem tam planetę. Była ona niebieska, z dziwnymi, zielonymi miejscami. Były białe plamy.
Zauważyłem też różne zwierzęta, ale były one na ogromnych połaciach terenu. Lew, tygrys, żyrafa i inne.
Najbardziej zadziwiło mnie kilka zdań:
- Między Chinami, a USA wybuchła wojna. Wybudowano wtedy stację kosmiczną, którą przetransportowano ludzi. Planeta została zniszczona, wiadomo, że przeżyło pięć milionów ludzi. Na Ziemi pojawił się ogromny rów, a fala uderzeniowa zniszczyła wszystko.
Co to miało być? Spojrzałem przez okno, nic nie było widać. To chyba była bajka dla dzieci, czy coś. Czy tak jest naprawdę?
CZYTASZ
Stacja [ZAWIESZONE]
Science FictionRok 2498. Ludzkość od 450 lat żyje na ogromnej stacji orbitalnej. Powierzchnia Ziemi została zniszczona z powodu Wielkiej Wojny. 17 letni Akihiro, mieszkaniec Japońskiego Korpusu Stacji, odkrywa tajemnicę skrywaną od trzystu lat.