Chapter 1: First Meeting

223 10 12
                                    

AKU memakai baju hoodie hitam aku dan keluar ke tempat menunggu taxi. Aku sedang menunggu taxi yang boleh membawa aku pulang kerana appa ku hanya mementingkan kerja.

Sampailah , sebuah teksi . aku pergi ke teksi itu dan tiba-tiba ada seorang mamat ni menolak aku tepi.

Aku bangun, "yah!" Lelaki itu memandang aku dengan muka bengis. "Apa kau nak?" Katanya sambil bercekak pinggang.

" encik saya dapat teksi ni dulu encik." Aku berkata menahan sabar.

" kisah lak ! Aku nak cepat !" Dia mahu memasuki teksi tetapi aku berhentikan dia dengan menyepak kaki dia.

"Arghh! Yah!" Muka bengis nya kembali. "Saya dapat teksi ni dulu! " .

Ahjusshi itu keluar dari kereta teksi . " kenapa ni?"

"Ahjusshi ! Saya dapat teksi ni dulu! Encik Bengis ni pergi curi teksi ni!"

"Eh kau ! Panggil aku Encik Bengis? Kau yang mulakan .!"

"Okayh , bertenang . apa kata korang naik sama-sama. Tak payah gaduh" kata Ahjusshi itu lalu memasuki kereta nya.

"Tapi- haih." Aku memasuki kereta , sama juga dengan mamat bengis tu.

Jarak kitaorang jauh sangat. Aku menyilangkan tangan dan menyandarkan badan di tempat duduk yang empuk itu.

Aku tutup mata dan keluarkan keluhan yang berat.

"Kau ni.. Tuhan dah cipta kau cantik² , dah nyorok muka ape ah." Lelaki itu mencari pasal.

Aku buka mata aku balik dan memandang luar tingkap. "Kang aku bukak , cair kau. "

"Dalam mimpi."

Aku biarkan dia dan memandang luar. "Tapi kau ni ntah² buruk . perangai pun haram" katanya sambil menyilangkan kaki.

Aku hanya biarkan dan tidak respon. "Woi jawablah!"

"Ahjusshi berhentikan kereta ni. Malas saya nak layan orang yang tak berguna macam dia." Ahjusshi itu berhenti di tepi jalan.

Aku keluar dari kereta dan jalan dari kereta itu.

"Yah! kejap!" Aku dapat dengar seorang tengah penat berlari di belakang. Namun , aku endahkan kerana aku tahu siapa dia.

"Tunggu lah!" Dia berhenti di depan aku. "Kau nak ape?"

"Apa nama kau?" Tanya lelaki itu. "Aku , Taehyung. Kim Taehyung" tambahnya sambil menghulurkan tangan.

Nama aku? Harapan a aku nak bagi. Ntah2 kau salah seorang daripada diorang.

Kejap, Taehyung? Tak mungkin..

"Harapan , aku takkan bagitau nama aku." Aku sambung jalan .

"Wait! "

Haih mamat Taehyung ni nak ape lagi?!

"Aku akan panggil kau Pompuan Kerek! Boley? Kalau kita jumpa lagi ke?"

"Suka hati kau a. Tapi aku pasti kita takkan berjumpa lagi." Aku tolaknya ketepi dan sambung jalan.

Kacau betul mamat tu.

BEBERAPA minit kemudian. Aku sampai di rumah . Aku menghempaskan badan aku ke atas katil aku yang empuk.

Aku memikir lama pasal appa dan omma aku yang sudah meninggal.

Aku keseorangan

Takde siapa ada disisi aku

Aku akan sentiasa keseorangan.

Aku.

Sorang.

Menghadapi semua ni.

"Omma!" Jerit aku yang berumur 6 tahun.

"Hyunri, kamu pakai baju ni sentiasa bila keluar , dan tutup muka kamu sepenuhnya arraso?"

Aku mengangguk.

Omma aku turun , aku memakai baju itu dan menarik hoodienya sehingga menutup muka aku.

Aku turun bawah dan lihat ,

Omma

Appa

Nyawa-nyawa ikan.

"Omma! Appa ! " aku berlari kearah mereka . "jangan lupa pakai baju ini ya," itu kata terakhir omma.

"ANDWAE! OMMA APPA! ."

AKU nangis tak henti mengingat peristiwa itu.

Dan aku teringat pasal Taehyung.

Tak mungkin itu Taehyung.


#$#

Taehyung ' s

AKU berjalan keluar dari teksi dan tuju ke kondo aku. "Pelik betul minah tadi"

Aku naik lif dan pergi kearah apartment aku. Aku membuka pintu dan terselah la hyung² dan maknae.

"Taehyung ahh~ why so late man?" Kata Jimin sambil menyuap popcorn.

"Sorry tadi ada peristiwa yang pelik. " kata aku sambil mencuri popcorn Jimin.

"Ape ? Peristiwa ape hyung?" Tanya si biskut.

" macam ni . tadi aku nak naik teksi. Tiba² ada minah ni , muka aku tak nampak. Dia pakai hoodie , tutup seluruh muka. Last2 kitaorang kena naik sama2 . aku mula ah maki dia sebab tutup muka. Dia suruh ahjusshi tu berhenti dan dia jalan balik. Aku tanya nama dia , tapi dia x bagitahu."

"So ape yang peliknya?" Tanya Maknae / si biskut, Jungkook.

" pelikla ! semua yeoja tengok muka aku ni. Mati2 nak kat aku" kata aku dengan bangga.

"Ish hyung ni!"

"Mungkin dia tutup muka dia bersebab." Kata Namjoon , leader yang paling matang.

"Betul kata Namjoon." Kata Suga.

" hm , aku nak jumpa dia lagi" kata aku.

"Alah . maghi kita tengok cerita . aku taknak balik lewat ngat , kang isteri aku Hyemin, marah" kata Jin dengan poyo.

"Ho aloh tahu ah ade isteri!"

Kami menggurau² , dan akhirnya tertidur. Kecuali Jin. Dia dah berkahwin dengan , Lee Hyemin . ( Hyemin-Lee aip aip )

To be continued.

Amacam best ak?

Tenkiu Hyemin-Lee kerana beri Idea . kekeke in return , aku wat kau da kahwin dengan Jin MUAHAHA. [740 words]

VOTE | COMMENT

[OG] The Hooded Girl ❁ k.thWhere stories live. Discover now