[unedited]
Main ah lagu tu , berkenaan dengan storyline ni gak eheks
Author's POV
Taehyung meletak balik telefon Hyunri atas meja tepi katilnya. Taehyung baring atas tilam dia dan berfikir. "Macam mana aku nak pikat hati dia lagi eh?"
Dia mengambil telefonnya dan menelefon Jin hyung ,maklumla Jin kan sudah beristeri. "Yeobseyo,yah kau nak ape call malam2 ni?" Tanya Jin dengan suara yang serak, baru bangun tidur.
"Mian hyung hehe, taetae nak tanya . Camne nak pikat hati yeoja? Yelah, Jin hyung kan dah ber-experience" kata taehyung.
"Haish, dongsaeng . Kau bawak la dia gi date ke ape, tu pun takleh pikir."
"Ala hyungg ni, tanya jee"
Jin meletak panggilam itu dan terus sambung tidur sebelah Hyemin. Manakala, Taehyung berfikir pasal date untuk esok.
+++
Keesokannya, Taehyung terbangun terlebih dahulu . Dia duduk atas tilamnya dan mengambil notepadnya. Dia mula mencatat semua yang hendak di buat harini. Dia memandang Hyunri yang masih terlena tidur sampai terkangkang sedikit kahkahkah. Taehyung tergelak kecil.
Taehyung bangun dari tilam dan pergi ke dapurnya. Dia menghidupkan telefonnya dan mencari resepi pancake.
+++
Hyunri's POV
Aku membuka mataku perlahan apabila terbau sesuatu yang sedap. Aku memandang sekeliling, eh? Aku kat mana ni?
Aku bangun dari katil yang sangat selesa itu dan turun dari katil itu. Aku keluar dari bilik ini dan memandang sekeliling. Kondo yang cantik . Aku turun bawah dan amat kenali ruang tamu ini.
Rumah taehyung .
Aku pergi kearah dapur dan lihat dia yang cuba untuk letak strawberi ditengah pancake . "Sikit je lagi!" Dia gigih sampai kebawah badannya. Haha.
Keadaan dapur takleh nak kata. Tepung pancake bersepah , kuali berhabuk, nasib pinggan sume bersih.
Aku berjalan kearahnya dan menengok , omai sedapnya tengok. Pancake yang ada ice cream vanilla dan strawberi dilihatku. "Awak buat?" Dia mengangguk sambil tersenyum. Aku ketawa kecil lihat tepung pancake di pipinya . Lalu mengelap menggunakan baju aku yang hitam.
Dia menggaru belakang tenngkuknya, "r-rasalah.." Aku mengangguk dan bawa pinggan yang ada pancake itu ke depan . Aku meletak nya di atas meja dan duduk bersila di meja itu.
Taehyung yang duduk dihadapan akumemandang aku dengan penuhharapan apabila aku menyuap pancake buatannya kedalam mulut aku. And to my suprise, sedap. Aku menambah nambah lagi."eh sedap sangat ke, sayang? " dia menekankan perkataan sayang itu.
Aku menggulingkan kedua bebola mataku , haih. Cakap sedap kang bangga tak sedap pulak merajuk. "Sedap sangatt.." Aku sambung menyuap.
+++
Selesai makan, aku bersiap kerana taehyung kononnya nak bawak aku pergi 'Sundate' . Aku pun hanya setuju.
Aku berpakaian lengkap seperti semalam, — agak agaknya , unknown tu ada mesej lagi tak?
Aku mencapai fon aku dan baca mesej baru, haih. Jangan dekat dengan tae konon, acah je nak rejam aku . Padahal face-to-face pun tak mau , cakap besar je.
Aku turun dari katil dan pergi kearah ruang tamu, memandang tae yang menonton television siaran berita.
"Tae jom ," tae memandang aku sebelum mengangguk, kami menuju ke keretanya sambil berborak.
+++
di cafe kami sedang menunggu makanan yang dipesan . sambil itu aku berborak dengan tae. " awak jom selfie " katanya sambil tersenyum lebar. "eh? nak buat ape?" " supaya kalau saya rndu awak bolehla tenung gambar tu lelama.
eheks buat chia chia plak dia.
"amboi amboi amboi"
aku menoleh belakang, ahaks abe2 bangangtan ;)
"jiminie hyung!" jerit taehyung. aku tergelak kahkahkah, dia siap peluk agi
#vmin
"yah yah dah2, harini kitaorang bawak kawan kami " kata jimin dengan riang selepas berjaya menolak taehyung.
"annyeonghaseyo, park chanyeol imnida."
"chanyeol..?" gumamku perlahan.
-tbc-
omaigad periksa semakin berhampiran TT
YOU ARE READING
[OG] The Hooded Girl ❁ k.th
Fanfiction-seorang gadis misteri , sering berjumpa dengan seorang lelaki yang tidak dikenalinya . namun , gadis itu selalu memakai baju 'hoodie' sehingga tidak nampak mukanya . dia memakainya demi kebaikan. Dan ada rahsia yang hanya perempuan itu mengetahui O...