Taehyung'/s POV
Aku bangun dari tidur , dan merenggangkan badan aku bila terasa lenguh. Aku bangun dan gosok gigi aku. Aku mencapai telefon bimbit aku dan mencari contact Hyeri.
Hyeri–💕
7.09 a.m.
Hi dah makan? :)
Sent,7.09 a.m.Hello?
Sent , 7.11 a.mHyeri ah?
Dia menutup telefonnya dan turun dari katil . Dia menuju ke pintu utama rumahnya dan pergi ke kondo milik Hyeri.
--
Sampai di kondonya, taehyung mengetuk pintu beberapa kali tetapi tiada respon. Dia mengambil kunci bawah karpet depan pintu utama kondo hyeri . Dia membuka pintu itu , kemas sahaja seperti tidak disentuh.
Aku menjerit namanya, dengan panik aku terus mencari dia dalam bilik. Aku membuka pintu itu , katilnya kemas dan teratur.
"Hyeri-ah , where are you?"
Aku menelefon hyung yang lain dan maknae untuk mencari hyeri juga.
--
Hyeri/s pov
"Appa.." Aku berkAta dengan tidak jelas . Appa masih hidup selama ni?
Appa menoleh belakang , "aha my daugther, lama tak jumpa kan?" Appa tersenyum sinis. appa memakai baju yang formal , seperti sut .
Aku dapat rasa air mata aku bertakung dan akhirnya mengalir. Appa menanggalkan masking tape itu dengan kasar sampai bibir ku berdarah sedikit, "ah!"
"Kau call 'boyfriend' kau tu . Cakap kat dia kau okey, rimas aku tengok dia kehulur kehilir cari kau." Appa mendail nombor taehyung dan letak di tepi telinga aku.
Trutt truttt
"Yeobseyo?"
"Taehyung-ah.."
"Hyeri?! Where r u?! Awak tau tak saya cari awak macam orang gila ni?"
Hyeri terdiam sebelum berkata,
"Taehyung-ah! Jebal tolong saya! Saya kena culi—"
Sebelum hyeri dapat sambung dia dilempang dengan kuat.
Telefon itu pula sudah terjatuh , tetapi terdengar suara taehyung
"Hyeri?! Yeobseyo?!" Itu sahaja sebelum appanya memijak telefon itu dan hancurkannya .
Itu sebernanya telefon milik hyeri , yang arwah ibunya beri.
Mata hyeri membulat apabila telefonnya dipijak "APPAA,!"
"Kau berani melawan aku?" Appa menarik rambut hyeri dengan kuat, "Ah!" Hyeri menerima lempang yang kuat berkali-kali sampai pipinya merah.
"Joe , readykan peti sejuk." Appanya berkata pada bodyguards dia. Joe mengangguk dan terus menyediakan bilik peti sejuk.
Tangan hyeri yang diikat sudah dicabut talinya, tetapi ayahnya masih menarik rambutnya. Ayah hyeri membawa hyeri menuju ke satu bilik dengan menarik rambut hyeri. Dia mencurah baldi yang berisi air ke hyeri.
Dia mencampak hyeri ke dalam bilik peti yang penuh dengan ais .
Appanya menutup pintu peti itu dan kunci .
Hyeri memeluk tubuh dan mengigil apabila suhu yang sejuk mengenakam dirinya yang sudah dicurah air.
30 minit kemudian
Hyeri sudah tidak tahan matanya berasa kuyu, bibirnya sudah berwarna ungu . Mukanya hampir biru , suhu badannya terlalu sejuk.
Sebelum hyeri terpengsan disitu dia terdengar namanya dilaung dan pintu peti itu terbuka luas , dan akhirnya semua gelap.
Taehyung/s POV
Beberapa jam yang lalu..
Suga hyung sedang track nombor yang call kami tadi , aka nombor hyeri . Aku memang risau dan teramat risau. "Bingo!"
Kami semua datang kearahnya dan menengok lokasi yang terpapar di skrin komputer suga hyung.
Kami semua dengan sedia bertolak kesana.
--
Sampai sahaja , jimin hyung dan lain membelasah bodyguards yang lain . Aku mencari hyeri . Aku terserempak dengan orang tua , boss dia?
Aku menarik kolarnya , "CAKAP MANA HYERI AKU?!" Dia memandang aku tenang dan senyum sinis .
"Kau siapa hah?"
"Aku tunang dia lah bodoh!" Aku menarik kolarnya lagi kuat sehingga di tercekik " umph-fine! Dia dekat bilik peti sejuk " mata aku membulat , aku terus menumbuknya sampai dia pengsan dan lari mencari bilik peti sejuk.
Aku membuka bilik yang berlabel 'peti sejuk' , dan terus menghempas pintu apabila aku nampak hyeri terbaring lemah di lantai , aku melutut tepinya dan mengangkat badannya yang sejuk seperti ais itu.
Matanya tertutup , bibirnya ungu , badannya terlalu sejuk . Aku membawa dia keluar dari tempat sejuk dan bawaknya ke dalam kereta . Jin hyung sudah telefon polis jadi , polis akan sampai dalam beberapa minit.
"Hyeri ," aku mengangkat wajahnya . Aku terdengar siren siren , terus aku memandang luar. Polis dan ambulans.
Aku memberi hyeri kepada pembantu itu , dia terus dibaringkan atas stretcher.
Aku memandang hyeri sebelum mencari hyung dan maknae.
Hyeri,please be okay.
-tbc-
Fuh merapu.
Thanks for 600 readers! Muah muah muah muah muah
YOU ARE READING
[OG] The Hooded Girl ❁ k.th
Fanfic-seorang gadis misteri , sering berjumpa dengan seorang lelaki yang tidak dikenalinya . namun , gadis itu selalu memakai baju 'hoodie' sehingga tidak nampak mukanya . dia memakainya demi kebaikan. Dan ada rahsia yang hanya perempuan itu mengetahui O...