Chapter 6: Childhood Flashbacks

79 10 3
                                    

a/n : Paper Hearts huahuahua , maaf author memang camni ;)


0o0 Mark's POV

AKU berhadapan dengan Taehyung , masih terkejut wajahku dan semakin tidak percaya aku melihat Taehyung .Bertambah handsome dan tinggi . " so, Taehyung.." aku memecahkan suasana yang sunyi dan menghirup coffee aku.

kami sekarang berada di Cafe ' Kooklie Cafe '. "hm?" Taehyung senandung sebagai respon. " kau keep in contanct dengan Hyunri lagi tak?" aku bertanya . " Hyunri , you mean Lee Hyunri?" tanya Taehyung selepas menghirup sedikit coffee dia yang masih panas.

Aku sekadar mengangguk. " ah, takde. Lama tak jumpa dia, berseri lagi tak ? hehe" balas Taehyung dengan nada menggurau. "mestilah berseri.. haha. Harini baru je aku jumpa dia ," aku berkata.

" Jinjja?!" kata Taehyung dengan semangat . " aah, kau nak jumpa dia? aku ada nombor dia . Aku boleh bagi kau .." kata ku sambil mengeluarkan fon aku dari poket . " boley boley " aku menghulurkan fon aku dan dia terus meletakkan contanct Hyunri.

Setelah selesai dia memberi balik fon aku. " yang lain dah jumpa Hyunri ke?" tanya Taehyung dengan wajah tertanya-tanya. " dah " jawabku ringkas. Dia hanya meng'o'kan saja.

Kami berbual kosong, sampailah sudah pukul 9.30 p.m. , " ah Hyung, Tae pergi dululah . " Taehyung bangun dari kerusinya diikuti dengan aku. " Okay, hyung pun nak pergi dorm baliklah. " aku beritahu.

Kami memberi bro-hug dan masing-masing pulang ke rumah .

0o0 Taehyung's POV

Wah, akhirnya aku jumpa Mark-Hyung setelah lama berpisah . Dan Hyunri! lama tak jumpa dia ehehe. Tak sabar nak call dia ! Aku ketawa sendirian bila pikir pasal Hyunri mesti dia cantik kan , tak pun comel ? hehe!

Aku teringat waktu birthday party dia , omaigad .

FLash BAck

" eomma Taehyung dah sampai! yeay!! " jerit Hyunri teruja melihat kelibat aku yang datang ke birthday partynya yang-ke-10 .

" Annyeong Hyunri -Shii~!" jawab ku sambil menyorokkan hadiah nya di belakang aku. " Annyeong Taehyung - Shii!~" dia melambai pada aku dengan senyuman yang lebar . " Masuklah! Mark Hyung dengan yang lain dah ada , hee!" katanya sambil membawa ku ke ruang tamu.

Di ruang tamu, aku nampak Mark Hyung dan yang lain . Kawan-kawan Hyunri hanya kami , kerana di sekolah dia sering dibuli tanpa sebab . " Annyeong!~" aku menundukkan badan 90degrees. " Annyeong Tahyung hyeng!" jawab si Yugyeom yang hanya berumur 7 tahun . " Annyeong Yugyeom sshi~!" aku mencangkung dan mengusap rambutnya dengan senyuman.

" Yugyeoem shii! bukan Taehyun hyeng lah! oghang TAEHYUNG HYUNG apalah ! " bentak si Bambam yang berumur sama dengan Yugyeom . " Biarlah ! Yugyum punya mulut ! bukan awak unye!" kata Yugyeom sambil menyilangkan tangan dan memuncungkan bibir .

Aigooo,, " Arraso2 dah , jum " aku memegang dua budak yang comel , hehe. " Korang ! meh ambik gambar !" kata eomma hyunri . Aku membawa kedua budak ke arah kek , dan kami semua berposing mengambil gambar. Hyunri dihadapan kek of course.

Hyunri memotong kek sambil kami menyanyikan lagu ' Saengil Chukkae Hamida ' yang diakhiri dengan tepukan tangan kami. Hyunri memotong kek satu persatu dan menghulurkan kami setiap kek didalam pinggan plastik.

Aku sedang makan kek di atas sofa , Hyunri tiba tiba duduk di sebelah aku. Aku memandangnya dan dia hanya memberi senyuman dan meyambung makan kek. Kami berbual sampailah kek aku menjadi comot disekeliling mulut aku.

" Aigoo , Taee. Meh sini" bentaknya sambil mengelap mulut aku dengan tisu , hati aku berdegup kencang . " ta-da! dah siap" dia bangun dan buang tisu tersebut . Mark-hyung hanya memerhatikan kami dengan muka yang 'cemburu'.

Tiba masa untuk balik, hu.. " bye bye Tae!~" dia melambai padaku . " bye !" oh mai! hadiah dia! aku datang balik ke rumah nya dan dia memandangku pelik . "Lupa nak bagi ni . Jjang Jjang!" aku menghulurkan hadiahku kepada nya .

" wahh! gomawo!" dia menundukkan badan dan mengambil hadiah tersebut . Aku ada idea yang sangat akan mengejutkan dia ." Lagi satu" aku berkata dan dia memandang aku dengan keliru . Aku dekatkan muka aku dan memberi ciuman dipipinya ,

" Bai!!~" aku melambai dan berlalu pergi . aku ketawa kecil melihat dia beku dan membahang ,

END flashback

"hee " aku ketawa sendiri bila lihat nama contanct Hyunri. Aku menekan dan menelefonnya .

AUthor's POV


Hyunri yang sedang tidur lena di katilnya selagi boleh terbangun apabila dengar phonenya berdering . Dia menjawab tanpa menengok ID CALLER . " yeobseyo?" dia menjawab dengan suara yang seperti bangun tidur. " Yeobseyo? awak tidur ke? mian kacau" kata orang yang menelefonnya . Hyunri mengalihkan phone dari telinga dan memandang ID CALLER 'unknown' .

" Ni siapa? " tanyanya . "eh takkan dah tak ingat? Taehyung lah! your favorite boy in the world hehe" Hyunri kaku . " T-Taehyung?, Kim Taehyung?" tanyanya ingin kepastian . " Yup! " balas Taehyung dengan gembira . Hyunri punya telefon terjatuh , mulut nya ternganga sedikit ."No way.."

[ to be continued..]

a/n : 827 words . Aiyooo! 2 updateusss . heheeeee. anyway kalau ada yang conpius sape character dia or rupa character japgi author letak . eheheeee. k bhai

[OG] The Hooded Girl ❁ k.thWhere stories live. Discover now