Okay, this is it. Time to start a new life, in a new country, make new friends, new dreams...
-Nikita, breakfast is ready." Sa mamma till mig när hon gick in och väckte mig. Jag rullade över på rygg och satte mig upp. jag sträckte på mig och kollade på klockan. 06:01.
-Okay mum, thank you." Sa jag och reste mig upp. Jag tog på mig mina morgon tofflor och min morgon rock och gick mot min garderob. 'Hmm.. What to wear today..' Tänkte jag medan jag öppnade dörren och gick in i min garderob. Jag gick fram till där mina tröjor låg och kollade efter den jag köpte för någon vecka sedan. Jag letade och letade men hittade den inte. "Hmm... What should I wear now then, I cant find my t-shirt..." Tänkte jag medan jag gick igenom mina kläder.
-NIKITA!!! ARE YOU DONE YET? WE HAVE TO EAT BREAKFAST BEFORE WE HAVE TO LEAVE SO WE GET TO MADAME TUSSAUDS EARLY!!!" Ropade mamma till mig. Precis då såg jag min blommiga sol klänning och tänkte, "Meeh, why not? It's still sunny outside." Tänkte jag och tog fram den och mina converse och satte på mig det. Jag sminkade mig lite lätt och borstade håret innan jag var nöjd. Jag tog min The Fooo kepa och gick ner för trappan och in till köket. Jag gick och tog ett äpple och en vattenflaska. Jag la det sedan i min väska som jag tog med mig. "We are probably stopping at starbucks before we go to Madame Tussauds, so I'll probably buy something there." Tänkte jag och gick mot dörren. Jag tog på mig min jeans jacka och gick ut genom dörren. Jag stängde och låste efter mig eftersom mamma, Ashton, Michael, pappa och Luke redan sitter i bilen redo att åka. Jag gick till bilen och satte mig längst bak i bilen, tillsammans med Ashton och lutade mig mot hans axel.
-Tired?" Frågade han mig och jag bara nickade mitt huvud.
-Long night? Or where you up late talking to Og?" Sa han och skrattade åt det han själv sa. Jag slog honom och då började våran cat fight.
-Nikita! Ashton! Stop fighting!" Sa min far till mig och Ashton.
-Fine... But Og told me to say that he misses you guys!!" Sa jag och log så fort jag nämnde Ogge. Tänk att han och jag har varit ihop i 2 år nu.
-Nawwwwwww. Tell him that I love him and that he need to get his ass over her with Felix, Omar and Oscar so we can catch up!! It was like 5 months since we last met." Sa Michael medan han åt på sin macka.
-Oh yeah, before I forget. Mom, can we please stop by at Starbucks so I can buy a coffee? Please, I promise to clean the house tomorrow if you let me buy a coffee!!!" Sa jag och medan jag hoppades på att hon skulle säga ja.
-Okay. But..." Sa mamma och pausade och kollade på pappa sen på mig igen. "Please don't say that she's gonna try get me to hang out with Niall and his stupid boy band friends!!! I hate them... But Ashton, Michael, Luke and Calum are like best friends with 1D... So I have to be nice to them..." Tänkte jag och gav mamma en blick som betydde att hon kunde fortsätta.
-You have to spend the rest of the year with One Direction, because me and Stan are going on a business trip. We aren't sure when we get back but I promise you that we will come back." Sa mamma. "Damn! Why me?! WHY GOD, WHY DID YOU DO THIS TO ME?!?!" Tänkte jag och nickade åt det mamma sa.
-We knows that you don't like the 1D guys, but you have to. Be happy that we didn't send you to your aunt Marzia." Sa pappa och log. Jag kollade på pappa som han var galen, Marzia är ju min älsklings faster.
-I would've loved staying at Marzia's place for the rest of the year..." Sa jag medan jag gjorde, eller i alla fall försökte, göra min berömda hundvalps min. Gick inte så bra för Ash börja peta mig i ansiktet och jag kunde inte hålla mig för skratt.
-Wait a minute.... You mean that I am gonna go all around the world with them? How is that supposed to happen? I am affraid of planes...?" Sa jag och blev fundersam. "Hm... What if they put me on a boat... Lol naaah that wouldn't happen..." Tänkte jag och kollade ut genom fönstret.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okej, detta är min andra novell...
Fast första med engelska dialoger....
Hoppas ni gillar denna!!
Kommentera/Rösta
SNART SOMMARLOV :D
Vart kom det ifrån...?
Aja... :)
Läs min andra novell i väntan på nästa kapitel :)
Strong, for how long? Heter den och är en 1D novell :)
-- Fizzy <3
YOU ARE READING
A New Life
FanfictionNikita Irwin har en perfekt pojvän, aka Ogge Molander från The Fooo Conspiracy, fast det är svårt att träffas på grund av att Nikita, kommer ursprungligen från Australien, men nu bor i London och Ogge i sverige, och så har Ogge bandet att tänka på o...