Kapitel 3

11 0 0
                                    

Under tiden 5sos uppträdde satt jag och Ogge och lärde känna Charlotte lite bättre. Hon var en skit grym tjej och jag fick reda på att hon egentligen är från Sverige hon med. Men hon flyttade hit med sin pappa efter att hennes föräldrar skiljde sig, vilket både var kul och tråkigt.

- So Charlotte, how old are you? Var det första som Michael frågade när de kom in i omklädningsrummet igen.

- I'm 19, and you don't have to call me Charlotte, call me Lottie. Sa hon och log tillbaka. Michael nickade och fortsatte att prata med henne. Jag kände ett par armar som slingrade sig runt min midja och ett par läppar på min kind, Oscar, han gör alltid så.

- Hey Niki, when do I get to met Christopher and Melanie? Frågade Og mig.

- Wait, let's ask Ashie Pooh!!! Svarade jag och drog med mig Ogge till soffan där Ashton satt och pratade med en väldigt uttråkad Calum.

- Ashie Pooh... When are we going "home" again? Og wants to meet Mel and Chris again.... Sa jag och gjorde citat tecken vid home.

- After the concert silly bean!!! Sa Ashton medan Ogge och Calum började skratta åt smeknamnen vi har på varandra. Jag nickade och gick mot snacks bordet. Det fanns allt möjligt, men inga skittles.

- Awh man, there's no skittles left! Sa jag och gjorde en ledsen min. Alla började skratta åt mig och jag bara fortsatte göra en ledsen min.

- Awh don't worry babe, we'll go buy you some skittles after the show, Sa Ogge och pussade min näsa, och jag gjorde en grimasch. Jag och Oscar fortsatte hålla på som vi brukar när vi inte setts på ett tag.

///

Sen när konserten var över ville One Direction killarna träffa Ogge, varför dem ville det vet vi inte...

- So you're Oscar, right? Sa Niall när vi satt i bilen till 1D killarnas hotell. Jag satt och blängde på Harry och Louis medan Niall och Liam satt och pratade med Og.

Efter en stund tog jag fram mobilen min och började messa med Felix, då Og och de andra killarna var djupt inne i en konversation om fotboll eller något.

To Felix the tiger 🐯
How's it going bro? Og is getting pretty comfortable with the 1D guys, and I don't like it...

Det hade kanske bara gått en minut från att jag skickade meddelandet som svaret kom.

From Felix the Tiger 🐯
Awh Kiets, you know he won't replace you with them xx

Jag små log lite åt hans svar och kom på ett smart svar.

To Felix the Tiger 🐯
And if he replaces me then I'll probably have to find a new tiger *wink wink* xoxo

Jag började skratta åt mitt svar, men märkte snabbt att det var tyst i bilen, och det ända man kunde höra var bilens brummande. Jag kollade upp och så hur alla killar tittade på mig, och att Og flinade.

- What? Can't a woman laugh at her own replies to her friend??
Inget svar. Okay then...

- So anyway... Började Harry och fortsatte prata med Og och de andra. Jag bara suckade och kollade ut genom fönstret resten a v resan till hotellet.

///

- So How did you and Oscar meet each other? Frågade Liam snällt.

- Well I was on a trip to Sweden, for school and stuff. I happened to run into him and the rest of The Fooo Conspiracy, on my way to Starbucks in Stockholm, whe-, började jag men blev avbruten mitt i meningen.

- Why ask her, she doesn't deserve our attention! Ask Oscar if you want to know something!! Skrek Louis som började tappa humöret.

- Sorry... I'll just call Ashton and ask him to pick me up... Sa jag och gick ut ur hotell rummet. Innan jag stängde dörren så kollade jag om Ogge hängde med mig. Men han hade fullt upp att prata med Niall för att märka något.

Jag suckade och stängde dörren efter mig och gick ner till entrén. Jag ringde till Ashton och han sa att han skulle vara där om en kvart. Så jag gick och satte mig ner på en av fåtöljerna i väntan på Ashton.

--------

Förlåt för dålig uppdatering 🙈

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Aug 02, 2015 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

A New LifeTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang