2 vecka kvar sen sommarlov

31 1 0
                                    

Tisdag den 32 Maj
Klockan 06.30
(Döpte om henne till Amy ist för Kim)

Jag flyger upp av att väckarklockan ringer. Jag slår av alarmet och reser mig med en suck.

Då är det tisdag..

tänker jag för mig själv medan jag suckar allmänt mkt
Jag går till min garderob och kollar runt efter några kläder. Eftersom det är rätt så varmt ute, för att vara i lappland eller ah Jokkmokk för att vara exakt. Jag tar fram ett par svarta högmidjade shorts, ett grått tajt linne och en rutig skjorta. Sen går jag raka vägen mot duschen, och sätter kläderna på en pall där inne. När jag har duschat klart så torkar jag mig, och till sist mitt hår. Jag sätter på mig kläderna som sitter som en smäck och knyter skjortan runt midjan. Sen sätter mig vid mitt smink bord. Sminkar mig inte så mycket eftersom det är sommar snart. Sätter på mig concealer (stav) mascara och eyeliner. När jag precis är klar med sminket så går jag mot min säng där min mobil fortfarande ligger. Precis när jag ska ta upp den så fastnar min blick på min vägg, där jag har Marcus & Martinus affischer..
Dom avslutade sin karriär för några månader sedan, dom sa aldrig varför. Men dom har aldrig stått på en scen sen den dagen dom gav upp.
Fort som fan ställer jag mig på min säng och börjar ta ner dom 3 affischerna som hänger där. Då jag bara blir ledsen av att se dom. Alla M&M grejer är nu borta från mitt rum, och ligger nu högst upp i min garderob.

-
Klockan 07.30

Jag sätter på mig mina svarta Nike skor, och ska precis möta Tyra min bästavän.
Vi har känt varandra sen vi började 6.an på samma skola. Men tyvärr går hon i min parallell klass.
När jag kommit ut så stänger jag dörren försiktigt då mina föräldrar forfarande sover.

-
På skolan
Klockan 08.00

Jag och Tyra sitter just nu och väntar på att jag ska börja. När jag äntligen börjar så går Tyra till sitt klassrum och väntar på att börja.
Jag sitter längst bak vid ett fönster själv.

När läraren äntligen kommer in igen så snackar han om massa bullshit som vanligt, så jag kollar ut genom fönstret och lyssnar inte. Men när han säger
"Och btw idag så får vi 2 nya elever i klassen, killar kom in och presentera er"
Då kollar jag fram fort som fan igen, och ser då två killar komma in genom dörren.

Är det dom jag tror att det är?

Omfg

För in kom självaste Marcus & Martinus.

Marcus börjar presentera sig

"Hei, jag heter Marcus och är från Norge egentligen, men vi flyttade hit för att börja om på nytt.

Jag ba sitter med min mun format som ett O. Precis när läraren tänkte säga att Martinus kunde presentera sig så började han.

"Hei, jag heter Martinus" säger han och ler. Jag kan inte undgå att flina

Jag flinar men slutsr direkt då läraren säger
"Martinus du kan sitta vid Amy där längst bak, och Marcus du kan sitta där" sa hon medans hon pekade.
Martinus började gå mot mig och kom tillslut fram. Han ler medan han säger ett enkelt "Hei" jag bara stirrar på honom, och tillslut så kommer jag tillbaka till verkligheten. "Hej" säger jag när jag kommit tillbaka.
Han bara ler och ser in i mina ögon.

-
I mitten av lektionen

"Okej hörni, på imorgon så ska vi åka på klassresan, som ni vet. Och hörni Marcus & Martinus ni slipper lämna in lapp, eftersom jah pratade med era föräldrar idag. Så packa allt ni behöver och ta med det imorgon. För vi samlas här i klass rummet kl 09.00. Och glöm inte att pussa och krama era föräldrar så mycket ni kan, för vi kommer hem först på måndag;) vi ses imorgon" säger Fredrik vår lärare

Och med det sagt så får vi rast, jag ställer mig upp och skjuter in stolen sen börjar jag gå. Men klar som fan så känner jag en hand om min handled, jag vänder mig om och möts av ett par bruna rådjurs ögon.

"Amy, kan du hjälpa mig hitta till NO-salen? Säger han med dom ögonen som jag alltid drunknar i :3
-
-
-
HAHAHAH fan vad jag suger på det här asså. Men aja HAHAHA. Martinus är redan weird doe HAHA.
Men vill ni ha mer så kommentera<33

HédnaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang