2

138 2 0
                                    

Rahma prov

Alhamdulillah, kepala sudah ringan sedikit. Tak macam semalam, beratnya Masya Allah bener-bener nggak kuat. Sampai aku telan dua biji Panadol biar bisa terlelap dan ringan sikit.
Rencananya pagi ini aku mau bermalas-malasan tidur . Namun apa daya, semalam Umi dah massage aku suruh ambik paspor .

"Alamak, boleh juga ni paspor dah kat tangan, boleh kabur lah ni "Teriak hati kecil ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Alamak, boleh juga ni paspor dah kat tangan, boleh kabur lah ni "
Teriak hati kecil ku.
Aku bangun dan bermalas-malasan hendak mandi. Setelah berbual dengan Danish tadi dibuat gelak pulak aku.
Akhirnya aku pun mencapai handuk, dan pergi  mandi. Mandi pun rasa tak basah, entah apa yang ada dalam benakku ini, semua isi otak kepala aku rasanya ada beban yang entah apa aku tak bisa ungkapkan.
Setelah berkemas dan bersiap, aku menunggu masa, terlelap pulak dekat katil bu hanie .
Terbangun masa bu Suryani kejutkan saya dengan tangan dia letak dahi.
"masya allah bu, kamu demam ke ni ? Jom saya hantar klinik. Pantaslah tadi Rohay bagi ni roti, dia cakap buat emak cepat sembuh macam tu. Korang ni kalah sakit janganlah degil macam ni, jom pergi klinik"
Dia pulak membebel.
"saya oke je lah, nanti tidur pun boleh sembuh. Terimekasih ya, tapi saya oke je lah ni. Tak yah risau sangat. Ni saya dah kacak ni, nak ambik paspor kat HR. Saya gerak dulu ye" aku jawab sembari pakai mask kemudian berlalu keluar bilik. Sebetulnya malas pulak nanti dia paksa aku pergi klinik. Dahlah aku geram dengan makhluk bernama doctor tu .
"ee masalah, nak pergi sorang2 ke?!" dia naik pitam lah tu.
"tak lah sayang, ni Danish dah gerak dari airpot saya kena tunggu dekat bawah. Takut pulak lambat. Tak payah risau ye. Baik awak sekarang tido, nanti kerja kan. Saya gerak dulu ye, Assalamualaikum" dahlah dia tak boleh cakap lagi tu.
Aku berlalu sambil buka instagram, balas massage Rohay, baby kecik kesayangan aku. "Terimekasih ye baby kecik sayang, dah bagi roti kesukaan saya pulak. Buat rindu awak je, haha"

mungkinkah Semua Ini adalah CubaanWhere stories live. Discover now