Happily
Daniëlle pov
"Waar ga je naar toe?" Ik zucht en draai mij om naar de stem. Jake, mijn vriendje die tegen de deuropening staat geleund.
"Naar een vriendin" verzin ik snel.
"Zo laat?" ik kijk op de klok. Het is 11 uur s'avonds.
"Ja, is dat een probleem?"
"Uhm ja...Ik dacht dat we met zen tweetjes een filmmarathon ging houden!"
"Ik moet gaan Jake, Hi- ik bedoel zij en ik moeten praten, het is belangrijk!"
"Dat kan toch wachten tot morgen!"
"Nee, dat gaat niet!" Ik neem mij handtas en loop naar Jake, ik geef hem een kus en loop dan langs hem heen. Hij neemt plots mijn arm vast waardoor ik niet verder kan gaan. Ik kijk hem verbaasd aan.
"Jake, i-.."
"Wat is er toch met je Daniëlle? Je doet de laatste tijd zo vreemd, alsof je iets verbergt voor mij!" Hij kijkt mij droevig aan.
"Ik verberg niets voor je" zeg ik zonder emotie.
"Zeker? Want je doet echt vreemd. Daniëlle, ik hou van je, dat weet je toch?"
"Jake, ik vind je héél leuk maar ik moet nu echt gaan!" Ik wring mij los en loop snel de deur uit. Ik besluit om te voet naar Liam te gaan, zo ver woont hij nu ook weeral niet. Ik loop met een gebogen hoofd door de straten van Londen. Het regent zachtjes.
Onderweg kan ik het schuldgevoel dat ik begin te krijgen niet langer negeren. Ik voel mij vreselijk, als je mij een paar jaar geleden zou hebben gezegd dat ik mijn vriendje zou bedriegen met mijn ex zou ik je gek hebben verklaard. Maar het gene waar ik je enkele jaren nog gek zou voor verklaren ben ik nu wel aan het doen. Ik bedrieg Jake, met mijn ex Liam Payne en het kan zo niet verder, ik ben zo niet. Dit moet ophouden!
Zodra ik bij Liam aankom, klop ik zachtjes op de deur. De deur word al snel open gegooid en Liam kijkt mij bezorgd aan.
"Waarom ben je zo laat, ik maakte mij zo ongerust!" zegt hij terwijl hij mij in een omhelzing trekt en mij vol op mijn mond kust.
"Kunnen we naar binnen gaan?" vraag ik zacht terwijl ik mij van hem losmaak zonder hem ook maar een keer aan te kijken.
"Ja tuurlijk..is er iets?" vraagt Liam wanneer hij mijn betraande ogen ziet.
"Uhm, nee..waarom?" vraag ik terwijl ik naar binnen loop en met mijn mouw in mijn ogen wrijf.
Ik ga zitten in de zetel en staar naar mijn vingers."Daniëlle?" zegt hij zachtjes. Liam gaat naast mij zitten en legt zijn hand op mijn been. Ik staar er naar en begin te praten: "Weet je wat dit van mij maakt?"
"Wat bedoel je?"
"Ik bedrieg hem Liam, ik bedrieg hem!" zeg ik terwijl ik mijn hoofd in mijn handen leg. "Ik wil dit niet, ik wil niet dat hij erachter komt, ik wil zijn hart niet breken!" snik ik.
"Het is oké, het komt in orde!" sust Liam mij terwijl hij over mijn rug wrijft.
"Nee", ik kijk hem met mijn ogen vol tranen aan "Het is niet oké en het komt niet in orde en daarom ben ik hier ook! We hebben onze kans gehad Liam. We werkten niet en ik heb Jake nu en.."
"Wat wil je zeggen Daniëlle?"
"Ik ga niet meer verder met dit Liam! We hadden hiermee zelfs nooit moeten beginnen. Exen horen niet zo in het geniep af te spreken om dan met elkaar dinges te doen die je normaal gezien alleen doet met je lief", Onderbreek ik hem.
"Maar ik hou van je.."
"Liam, het is niet zo moe-.."
"Je begrijpt het niet!" roept hij.
"Wat begrijp ik niet?"
"Ik weet dat wij onze kans hebben gehad en ik had altijd gelooft dat het jij en ik voor altijd gingen zijn maar het lot besliste hier anders over waardoor we uit elkaar gingen. Maar daarom ben ik niet minder van je gaan houden! Het doet zoveel pijn om jou zijn hand vast te zien nemen!" Liam kijkt mij met zo'n droevige maar toch liefdevolle blik aan waardoor ik hem gewoon wil zoenen.
"Maar Liam, ik en Jak-.."
"Je weet net als mij dat je liever met mij wilt zijn dan met Jake!"
"Ja maar de mensen wat gaan ze wel niet zeggen?"
"Het maakt mij niet uit, want weet je wat? Jij en ik horen samen!"
"Liam, ik weet niet wat zeggen. Ik..Sorry maar ik en Jake wij..sorry!" Ik sta op en sprint Liam's huis uit. Ik ben zo verward. Ik weet niet wie ik moet kiezen. Ik had geplant dat ik en Liam hier een punt zouden zetten achter ons bedrog en overspel, niet dat hij zijn nog steeds blijvende liefde zou verklaren aan mij.
Ik zorg ervoor dat ik zo snel mogelijk thuis ben. De lichten zijn al uit, Jake is vast al gaan slapen. Maar in plaats van naar bed te gaan, ga ik in onze zetel zitten en staar naar mijn mobieltje. Wat moet ik doen?
'Cause we're on fire, we're on on fire
We're on fire now'Ik schrik van het geluid dat uit mijn mobieltje komt. Ik zie op het schermpje dat het al 4 uur s'nachts is en dat Liam mij belt. Ik neem mijn mobieltje echter niet op, ik wil niet met hem praten. Mijn voicemail gaat in en ik hoor dat hij een berichtje achterlaat:
'Daniëlle,
Het spijt mij, ik had je zo niet mogen overvallen met mijn bekentenissen maar ik meende echt alles wat ik had gezegd. Ik hou nog steeds van je, ook al zijn we uit elkaar. Ik snap dat je nu niet antwoord en ik weet dat je nu bij hem. Het maakt mij misselijk, want je bent nu vast aan het slapen en hij houdt je vast beschermend vast, iets dat ik wil doen! Ik snap waarom je eerder deze avond kwam om te zeggen dat je ermee wilde stoppen, ik wilde het eigenlijk ook. Ik was dan ook opgelucht toen je het zei ik heb het je niet getoond maar, ik dacht op dat moment dat je Jake zou verlaten en terug naar mij zou komen, niet dus... Please Daniëlle, kom terug!'Het piepje zegt dat zijn voicemail is beëindigd en ik weet met dat piepje dat mij tijd met Jake is afgelopen. Ik hoor niet bij Jake, ik hoor bij Liam en het is vreselijk dat ik het zo moet ontdekken en ik zal het nooit meer doen. Maar ik besef nu wel dat de reden dat ik Jake maandenlang heb bedrogen juist een reden was dat wij niet voor elkaar bestemd zijn.
Ik neem nog een keer diep adem en stuur een sms naar Liam: 'you and I forever'
Ik leg nog wel een brief op de tafel voor Jake, Ik ben hem een uitleg verschuldigd en wanneer hij wakker zal worden zal hij mijn uitleg kunnen lezen.
En met dat ga ik het huis uit, klaar voor een nieuw hoofdstuk waar ik en Liam voor eeuwig dit keer gaan samen zijn en natuurlijk, Happily
Hope you like it en als het niet duidelijk was, Daniëlle en Liam waren vroeger samen maar zijn dan uit elkaar gegaan. Daniëlle kreeg dan een nieuw vriendje: Jake maar zij bedroog hem met Liam. Maar ze wilde het bedrog laten stoppen en dan is het denk ik wel duidelijk :) xx A.