‘Cinna, ga je mee shoppen? We hebben nieuwe boetekleren nodig.’ zegt Platina tegen me. ‘Ja, en je moet ook onze make-up doen voor de boete.’ zegt Cupcake terwijl ze naast me komt lopen. ‘Maar ik moet mijn eigen kleren ook nog maken. En ik moet ook nog kleren voor mijn zusje maken. Het is haar eerste boete.’ zeg ik. ‘Oh jammer. Maar kun je onze make-up ook niet doen?’vraagt Cupcake terwijl ze me met haar liefste lach aankijkt. ‘Oke, is goed. Kom zaterdag om 12 uur naar mijn huis goed?’ zeg ik. ‘Oh, dankje!’ zegt Cupcake en ze omhelst me. ‘Dames, ik ga nu naar huis. Hopelijk vinden jullie nog mooie kleren.’ zeg ik terwijl ik afsla. ‘Oke, tot morgen! Denk maar vast na over onze make-up!’ zegt Platina terwijl ze naar me zwaait.
‘Oh,Cinna. Mijn jurk wordt zo mooi!’ zegt Luna tegen me. Ik maak een gouden jurk voor haar met een grote witte maan erop. ‘Dankje. Vind je de kleur mooi?’ zeg ik terwijl ik de jurk onder de naaimachine vandaan haal. ‘Ja, de kleur is prachtig! Goud is mijn lievelingskleur! Mag ik hem aan mama laten zien?’ ‘Tuurlijk! Ik dacht al dat je goud mooi zou vinden. Ik ga nu aan mijn eigen kleren werken goed?’ ‘Ik zal je met rust laten.’ zegt Luna terwijl ze naar beneden loopt. ‘Mam! Mama, kijk wat Cinna voor me gemaakt heeft!’ Ik moet lachen om haar enthousiasme. Ik ga snel verder met mijn eigen kleren. Ik maak een spijkerbroek, een zwart colbertje, een wit shirt en een gouden stropdas. Net voor het avondeten ben ik klaar. Ik besluit om ook nog twee jurken te maken. Een zilveren voor Platina en een lichtroze voor Cupcake.
Vandaag is de dag van de boete. Om 12 uur komen Platina en Cupcake naar me toe. ‘Oh, Cinna! Wat prachtig! Zo lief dat je toch nog een jurk voor me hebt gemaakt!’ zegt Platina tegen me. ‘Draai eens voor me.’ zeg ik tegen Cupcake. ‘Cinna, je bent geweldig! Iedereen zal jaloers zijn op onze jurken!’ zegt Cupcake tegen me terwijl ze een rondje draait. ‘En zijn jullie zenuwachtig?’ zeg ik tegen Cupcake en Platina. ‘Echt heel erg! Als ik getrokken wordt dan val ik denk ik flauw! Ik hoop maar dat iemand mijn plaats wil innemen!’ zegt Cupcake. Cupcake heeft geen zusjes of broertjes dus waarschijnlijk neemt niemand haar plek in. Ik heb medelijden met haar. Ik hoop maar dat ze niet getrokken werd. ‘Ik echt helemaal niet! Ik heb zo goed getraint! Stiekem hoop ik wel een beetje dat ik wordt getrokken. Mezelf aanbieden gaat te ver, maar als ik getrokken wordt zou ik het niet erg vinden!’ zegt Platina trots. Ik weet dat ze zou kunnen winnen als ze getrokken zou worden. Ze traint al jaren twee keer per week in onze sportschool. ‘En jij Cinna? Ben jij zenuwachtig?’ zegt Cupcake terwijl ze op een kruk gaat zitten voor haar make-up. ‘Hmm. Ik ben niet zo snel zenuwachtig. Ik hoop dat ik niet getrokken wordt en als dat wel gebeurt hoop ik dat ik win.’ zeg ik nuchter. Ik heb me nooit zo druk gemaakt om de Hongerspelen. Onze familie is best rijk en dus hoeven we ons niet vaker in te schrijven voor graan en olie. Voor mij is het de laatse keer dat ik meedoen en dus sta ik 6 keer ingeschreven. Voor Luna is het haar eerste keer en dus staat ze 1 keer ingeschreven. Ik doe nog snel de make-up van Platina en Cupcake en vervolgens vertrekken we naar het Stadhuis.
JE LEEST
Cinna's Life.
FanfictionIn de Hongerspelen trilogie lees je niet zoveel over Cinna. Ik vind Cinna een heel leuk personage en daarom ben ik gaan schrijven over hem. Het begint bij zijn laatste Hongerspelen en eindigt bij zijn dood. Hopelijk vinden jullie het leuk om te leze...