Bab 2

248 10 2
                                    

  Assalamualaikum Nur. Aku Zack. Ketua kelas 5 Mawar. Ooo.. yang kelas aku tu? Yang cikgu dia tu Cikgu Lisa tu? Ye.. akulah. Wah.. kau ni boleh tahan handsome juga ye. Mestilah . Aku playboy terkenal Sri Bangsar. Kau nak couple dengan aku tak? Tersedak Nur dibuatnya. Hampir tersembur air coklat yang diminumnya tu. Zack berasa pelik kerana selama ini kalau dia cakap " nak couple" semua wajah gadis akan bertukar jadi malu tandanya sudi. Tapi kali ini, ada yang tersedak pula. Buat pengetahuan kau Zack, aku ni, mudah memikat susah terpikat. Lagi satu kau kena ingat aku ni bukan nya orang Yang suka bercinta. Sebab aku tahu satu hari nanti aku akan kecewa. Dah lah. Bye. Assalamualaikum. Waalaikumsalam.
   Woi Zack pasal murung je kau ni ? Harris sememangnya orang Yang ambil berat tentang rakan karibnya Itu. Oh.. Harris. I just feel little sad.. Sad. Why? Nur, dia tolak cinta aku. Apa? Tak pernah orang tolak cinta kau. Aku tahu. Kau jangan lah kejar dia lagi. Mana mungkin. Dia cakap " Kalau kau tetap nak bersama aku kau kena tunjukkan keikhlasan kau mencintai aku". Macam mana tu? Tah lah aku pun tengah fikir.
   Nur, oh... Nur. Ye mak. Mari makan. OK mak. Kejap lagi Nur turun. Aku rasa dah mula jatuh cinta dekat seseorang lah. Sape?
Zackaria Zadi. Ketua kelas 5 Mawar tu. Apa? Kau kan take suka lelaki. Jatuh cinta pun take pernah. Tapi tak apa, Yang aku terkejut kau jatuh cinta dekat Playboy terkenal Sri Bangsar. Kalau dengan lelaki Latin take apa lah sebab kau take pernah bercinta. Tapi dengan Zack.....err.. Kenapa? Dia pernah bercinta dengan Aleeya. Siapa Itu ? Nanti kau akan tahu. Ok. Dah lah we. Man aku panggil makan tu nanti dia marah. Oh OK. Bye. Bye.

kisah cinta kitaWhere stories live. Discover now