bab 8

91 6 0
                                    

Tak guna kau Zack... kau sanggup kianati aku. Aku cintakan kau separuh dari hati aku..... Nur cuba untuk mene- nangkan dirinya serta hati yang sangat terluka itu. Ikutkan hati mahu saja Nur menghentak - hentak kepala dia supaya dapat membuat dia lupa perkara yang menyakitkan hati tu. Kalau kau tak suka aku, kenapa tak cakap. Aku sanggup terima daripada kau tipu aku. Aku cinta kan kau sepenuh hati aku. Semasa dia sedang menangis, sedar tak sedar jantungnya berasa sangat sakit. Namun, dia terasa mengurungkan dirinya supaya tidak berlaku drama suasta di luar nanti. Semakin lama hatinya menjadi semakin sakit dan sakit. Dalam masa yang sama juga, kepalanya sakit. Semakin lama dia menahan sakit, semakin banyak sakit Nur dapat. Akhirnya dia mengalah dan krluar dari biliknya. Mama... mama... Nur memanggil ibunya berulang kali. Alangkah terkejutnya ibu labila terlihat anaknya sedang mengerang kesakitan sambil memuntahkan darah bertalu - talu. Ibunya bergegas membawa Nur ke hospital. Setelah diperiksa, doktor mendapati nur mendapat penyakit barah otak. Err... pemeriksaan telah dijalankan dan kami mendapati bahawa anak puan dijangkiti penyakit barah otak. Bur berasa amat sedih. Although she hava penyakit barah otak, dia still tak mengalah kerana dia tahu bahawa itu penyakit daripada tuhan. Kesetiaannya kepada tuhan amatlah kuat. Dia menasihati ibunya supaya bersabar dan tidak meratapi perkara ini. Allah itu satu, dia tahu apa yang dia lakukan. Ibu bangga dapat anak macam kamu Nur. Tak sia-sia mak memberi nama kamu Nur. Kamu memang cahaya. Cahaya yang menyinari hati seseorang. Kamu tak pernah kisah akan perasaan kamu. Yang kamu utamakan hanya perasaan orang lain. Mereka berpelukan sesama sendiri. Dalam masa yang sama, kepala Nur sakit semula. Sakit yang kali ini terlampau berbeza dengan yang tadi. Dia mengerang kesakitan dan memuntahkan darah yang lebih banyak dari ysng dirumah tadi. Nur pengsan. Dia dimasukkan ke wad kecemasan. Selepas doktor keluar....

kisah cinta kitaWhere stories live. Discover now