OBS detta kapitlet fortsätter där de förra kapitlet avslutades så läs gärna om slutet på kapitel 4 igen så ni inte blir förvirrade<33
Klockan var 16:38 och jag låg i min säng helt förtvivlad över hur denna fest skulle bli som min irriterande brorsa har fixat.
Medans jag var inne i mina tankar och grubblade över denna fest märker jag hur min brorsa har kommit in till mitt rum och har ett stor flin på läpparna. "Vad vill du?"sa jag medans hans flin växte " Mamma och Pappa sa att de va chill att jag kunde ha fest här, Vem är så mallig nu trots allt?" Sa min otroligt jobbiga brorsa med ett stort jäkla flin på läpparna som jag bara ville slå bort.
För ca 20 min sedan så bråkade jag o Jake om denna fest och jag försökte göra allt i min makt för att försöka förstörs hans planer om en fest.Alltså då säga till mamma och pappa. Men den planen gick inge vidare tyvärr. Jag suckade tyst och gav Jake en stor bitchblick innan jag fullt ignorerade honom jag märkte direkt hur golvet knakade till av att han gick ut ur mitt rum efter att jag börjat ignorera honom.
*******************Klockan var 19:45 och festen skulle börja om lite mer en 1 timme. Jag suckade tyst av att jag hörde från mitt rum hur hans polare kom in genom dörren och började skratta åt något som förmodligen var sjukt tråkigt.
Jag himlade lätt med ögonen och fortsatte med att kolla på folks My storys på snapchat tills mina kropp frös till is av Tessas My Story. De var en bild på henne, Violet och dom andra tjejerna i deras lilla grupp. Och nedanför bilden var det en liten text där det stod " tagga fest ikväll med mina babes" Jag kände hur de bildades en klump i min mage.
De kan INTE var denna fest Jake har som hon menar.Tiden gick och klockan visade nu 21:05.
Jag hörde från mitt rum på övervåningen att folk strömmade in men jag såg även från mitt fönster hur killar med stiligt fixat hår och tjejer som hade massa olika avancerade sminkningar som gick upp för trappen för att ta sig in i huset. Musik hördes även från undervåningen och mitt glas fult med coola som stod på mitt nattduksbord skakade även de med.Jag suckade tyst för mig själv och himlade med ögonen innan jag la mig med en duns i min mjuka säng. Jag tog snabbt fram min dator och sökte på Netflix.
Därefter valde jag snabbt en film som annars brukar ta 100 år för mig och sörplade sedan i mig min coola samtidigt som filmen sattes igång. Efter att den kvart har gått i filmen sträckte jag ut min arm för att nå mitt glas med coola i på nattduksbord. Jag drog in armen igen och förde glaset mot min små röda läppar när jag märkte att coolan var slut. "Fan" mumlade jag tyst för mig själv. Detta betyder alltså att jag måste gå ut från mitt rum till kaoset där nere.
Med nervösa små steg gick jag till min avlånga spegel för att kolla att jag iallafall såg okej ut. Jag möttes av en beige hoodie med små hål här och där som gick till mitten av mina lår. Under hade jag ett par gråa mjukisshorts shorts och mitt hår var uppsatt i en messy bun. Jag gick vidare och tog tag i handtaget till dörren för att hämta mer coola.FINALLY ETT TILL KAPITEL ÄR UPPE YEEY!!! Ska upd mer lovar! Kommer ett till ikväll eller imorgon!!<333
YOU ARE READING
My Brothers Bestfriend is Shawn Mendes (swedish)
FanfictionChloe är en tjej på 17 år som tvingas gå på Shawn Mendes konserten med sin bästa vän Alexa som är enligt henne Shawn Mendes största fan. Men vad händer när chloe och Shawns möts efter konserten? Och Alexa hennes bästa vän som bara kokar av avundsjuk...