del 9 "ska vi kolla på film"

1K 21 17
                                    




Shawn's perspektiv

"Förlåt, det var inte meningen att slå dig, jag blev bara så rädd. Jag trodde jag var ensam hemma."

Meningen var inte att skrämma henne. För typ en timme sedan, när jag kom ut från skivbolaget fick jag ett meddelande från Jake, en av mina bästa vänner. Som nu också visade sig vara brorsa till tjejen som svimmade på min konsert.

Jake

Tja! Blir sen från skolan idag så vi kan väl mötas hemma hos mig .Min nyckeln ligger i blomlådan på terrassen.

skickat 15:06

Jag

Ok, slutade precis, så är hemma hos dig om typ 30 min.

skickat 15:07

Så jag satte mig på tåget mot Jake och svarade på lite mail. När ett par tjejer kom in i tåget så satte jag på mig mina svarta glasögon. Det är kul att folk ibland känner igen mig men nu orkar jag inte med dom.

Efter vad som hände på festen i helgen är något som jag inte vill ska hända igen. Tjejerna går förbi mig i tåget utan att se mig, så jag pustar ut. När tåget stannar nästa gång går jag av och fortsätter mot Jake's hus.
Ju närmare huset som jag kommer desto mer längtar jag att få komma in i värmen och gömma mig från kylan.

Jag tar upp deras extra nyckel som ligger under dörrmattan och låser sedan upp trädörren.
Jag klär av mig mina ytterkläder och går in till Jakes rum i väntan på att han ska komma hem.
Helt plötsligt hör jag hur musik sätts på och en tjej röst sjunger med.
Jag ler lite åt mig själv medans jag går ut från Jakes rum till där musiken är. Precis när klivit jag över tröskeln till rummet där musiken kommer ifrån får jag en hand rakt i ansiktet.

Jag känner smärtan komma direkt på min kind och jag tar min andra hand för att på nått desperat sätt lindra smärtan.

"Förlåt, det var inte meningen att slå dig, jag blev bara så rädd. Jag trodde jag var ensam hemma."
Jag kollade upp och direkt mötte mina ögon hennes. Chloe's ögon var gröna med en blandning av blå på kanterna.

Tillslut märkte jag att hon kollade bort med blicken och jag förstod att jag stirrat på henne för länge. Jag harklade mig pågrund utav den pinsamma händelsen.
"Nej de är okej, men vilka moves du har" sa jag i ett försök att lätta stämningen. Hon skrattade till och log. Hennes leende kunde jag stirra på i evigheter.

" Vill du hitta på något kanske?" Sa hon och de va de jag hade hoppats på att hon skulle fråga.

"Visst, Vill du kolla på film kanske?"

Hon nickade ivrigt och log och jag började skratta tyst från hur underbar hon va. Vi satte oss i den gråa soffan i deras vardagsrum och gick in på Netflix för att välja en film.

Äntligen ett nytt kapitel !! Förlåt för dålig upd men vi har haft det mycket i skolan. Ha en fortsatt trevlig lördag hörni❤️

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Oct 21, 2017 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

My Brothers Bestfriend is Shawn Mendes (swedish)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora