Fredag
Jag gick med tunga steg mot skolan eftersom jag var så rädd över vad Alexa skulle göra för nått skit idag mot mig. Solen lös på mig och min svarta bomber var knyten runt min midja. Jag såg hur den brun röda tegelbyggnaden skymtade och jag kände bara för att vända om och gå hem. Jag öppnade den tunga dörren och klev in i skolan. En härlig doft av kaffe mötte min näsa medan några lärare gick förbi. Jag gick lugnt till mitt blåa skåp eftersom jag inte ville inte visa mig osäker inför Alexa och dom andra tjejerna. Dom ska fan inte få köra med mig. Jag la in min svarta bomber i skåpet och likaså min väska. Därefter tog jag ut so böckerna och stängde skåpet för att gå mot sal 35.
Jag satte mig ner på en bänk helt själv utanför klassrummet eftersom vi inte börjat än så för att fördröja tiden tog jag upp min rosa iphone 7 för att checka instagram. Tiden gick och från att sitta helt själv så var det kanske 15 andra i min klass som nu satt runt om mig. Medans jag satt med min mobil märkte jag hur vår lärare var längre bort i korridoren och var påväg mot den salen vi skulle vara i.
Jag ställde mig hastigt upp och borstade av lite osynligt damm från mina svarta byxor med två hål på varsina knän. Jag la därefter min mobil i bakfickan och gick sedan in i klassrummet efter att vår lärare Ms Landberg hade öppnat klassrummet.
Jag satte mig på en två plats på andra raden som var precis vid fönstret och väntade tills att lektionen skulle börja. När nästan alla satt i klassrummet märkte jag hur varken Alexa, Violet, Tessa eller Chantel var där. Jag andades ut nervöst och var på hel spänd ifall att dom skulle komma. Precis när läraren skulle stänga dörren märker jag hur några tjejröster låter i korridoren
"Nej Ms Landberg vänta vi kommer"
Jag suckade tyst för mig själv och såg sen Alexa och dom andra komma in i salen. Jag fick ögonkontakt med Violet och märkte hur hon flinade åt mig innan jag hann vika av blicken. Dom satte sig sedan på två rader bakom mig och gav mig mig elaka kommentarer medans dom gick förbi mig.
Lektionen gick och vi hade precis slutat jag skulle precis gå mot de hållet mitt skåp ligger när nån eller snarare några drog i min arm mot de hållet toaletterna ligger. Jag vände mitt huvud hastigt åt andra hållet och såg att de var Alexa och Violet som höll fast mig med deras händer på mina armar. Bakom dom gick både Tessa och Chantel flinandes. Dom gick in med mig i ett av toalettbåsen och låste därefter dörren. "Chloe du är så jäkla falsk vet du det" sa Violet med en skrikig röst. "håller med Violet, du är så jävla falsk bitch" sa Alexa hånfullt med blicken på mig.
Därefter höll dom fast mig mot en av toalettväggarna medans Alexa tog mina so böcker och slängde dom i toan. Och sist men inte minst bitchslappa hon mig hårt på kinden. Jag ryckte till snabbt och drog snabbt handen till där hon hade slagit mig. Därefter gick dom tjejerna ut ur toaletten och sen till korridoren. Själv lutade jag mig mot toalettväggen och gled ner på sen på golvet.
Tårarna brände bakom mina ögon men jag försökte snabbt tänka på något annat dom förtjänade inte mina tårar. Plötsligt märker jag hur de vibrerar till på min ena jeansficka och jag förstår då att de är min mobil. Jag tar ut den och klickar sedan på hemknappen. Jag möts av en notis av min brorsa Jake.
Jakeeei
tja sis! Tänkte då ha fest ikväll hos oss då mamma och pappa har dragit på deras lilla weekend dom skulle göra i Las vegas. Tänkte om du kunde hjälpa mig o handla till festen efter skolan?
skickat 09:27
jag knappade in ett svar på mobilen
Jag
Men snälla måste du ha fest???
skickat 09:28
Jag la irriterat ner mobilen i fickan och gick sedan ut ur toaletten och hoppades på att denna dag skulle gå fort.
-
" Tack för idag klassen vi ses sen på måndag"
Snabbt gick jag ut ur klassrummet med stora steg. Jag svängde vänster för att komma till mitt skåp 35. När jag kom fram till mitt skåp slog jag in min kod på de lilla fyrkantiga låset och dörren öppnades. Jag tog ut min bomber jacka men även min tunga väska med massa plugg i. Jag smällde igen skåpet och gick sedan smidigt ut från korridoren bland alla elever. När jag kom till entre dörren satte jag i mina hörlurar och började lyssna på Mercy med Shawn Mendes.
Jag hoppas att denna dag blir bättre. Men jag tvivlar på det.
Heej förlåt för så dålig upd. Men nu kommer de komma några fler kapitel.
aja snart är påsklovet slut.
Btw jag lovar att Shawn kommer snart de är bara lite segt i början. kanske i nästa kapitel?;)))
ESTÁS LEYENDO
My Brothers Bestfriend is Shawn Mendes (swedish)
FanficChloe är en tjej på 17 år som tvingas gå på Shawn Mendes konserten med sin bästa vän Alexa som är enligt henne Shawn Mendes största fan. Men vad händer när chloe och Shawns möts efter konserten? Och Alexa hennes bästa vän som bara kokar av avundsjuk...