Bab 4
'HISH, mana Kelly ni? Lewat betul budah ni,' gumam hatiku. Duduk pun bukan main gelisah aku sekarang ni. "Aah, tunggu dapam kereta jee lah. Rimas."
Dalam perjalanan aku menuju ke kereta, adalah seorang pemuda ni, tenang sungguh wajahnya. Senyumannya itu yang, aiyoo~ menggoda sungguh, tak tahan dooh. Lihat berkali-kali pun tak jemu punya.
Tapi yang peliknya dia pakai topi haji lah dekat shoopping complex, apa kelas? Mesti kolot pemikiran pemuda ni, pakaian pun entah apa-apa. Cara melayu warna biru laut dengan seluar jeans hitam. Hahaha.. nampak sangat tak tahu fesyen zaman sekarang ni.
"Woi Fetty!" Tanpa amaran ada seseorang menepuk bahuku dari arah belakang. Jantung rasa nak melompat keluar mendengar sergahan secara tiba-tiba itu.
"Mangkuk betullah minah ni, terkejut aku." Jantung yang berdegup dengan laju aku gosok perlahan. Tak tahu berdebar kenapa. Samaada berdebar kerana sergahan si senget ini ataupun kerana pemuda yang berwajah tenang itu.
"Hahaha. Buruk siut muka kau bila terkejut. Mata kau yang bulat tu bertambah-tambah besar jadinya. Hahaa!"
Ya Allah, minah seorang ni. Tak tahu malu gamaknya. Orang-orang yang berdekatan sengan kami asyik tertoleh-toleh memandang hairan kepada kami. Kelly ni bila dia gelak memang lepas, tak pandai control.
Aduh, mana nak letak muka aku yang cantik tertarik memang deboom ni! Adees, terperasan sekejap :P
"Hah seronoklah tu dapat kenekan orang. Dah-dah lahtu senget, malulah orang tengok."
"Haha, okaylah sorry," balas Kelly sambil mengelap air mata yang bergenang ditubir mata. Memang gelak sakan minah ni tadi sampai terkeluar air mata. Memang tak tahu malu sungguh. Tengah-tengah shoopping complex ni juga dia nak berdrama.
"Eh jomlah Fetty, kita pergi lunch dulu lepastu kita buat kerja gila kita."
Bila Kelly sebut jee kerja gila, terus hilang perasaan geram+marah aku kat dia. Rasa teruja pulak sekarang ni. Maklum, menghabiskan duit ayahkan memang kepakaran aku. Tambah-tambah lagi nanti malam ada birthday party kawan aku, mesti nak beli dress baru. Kita kasi terbeliak mata orang kat party tu nanti.
"Okaylah jom. Aku pun tengah lapar gileer ni"
Persoaalan tentang pemuda berwajah tenang tadi terus luput dalam fikiran Fateehah. Lagipun tak penting pun tentang siapa pemuda itu. Ini Fateehah lah~ Aku boleh dapat yang lebih macho dari dia.
*Assalamualaikum semua... amacaam? okay tak dengan jalan cerita ni? ada sebarang comment tak untuk saya berbaiki penulisan saya? in shaa allah saya tak akan ambil masa yang lama untuk update bab-bab baru, yang penting sokong saya erk? (; hee. comment + vote laah karya saya ni *mood mengadaa sekejaap :P hee. apapun syukraan sebab sudi baca :D
xx
YOU ARE READING
Seiring Sehaluan
RomanceNur Fateehah Imani, seorang gadis yang ceria, agak berfikiran terbuka, senang bergaul dengan sesiapa sahaja mula menyukai pensyarah adiknya dalam diam. Fateehah yang pada mulanya gadis yang agak liar mula berubah sedikit demi sedikit kerana perasaan...