Seiring Sehaluan(BAB5)

146 12 1
                                    

BAB 5

DARI kejauhan aku melihat adikku (Nur Fikhriyah Ad-Dini) hampir mahu menuju ke arahku yang sedang menunggu kehadirannya di dalam kereta ini sejak sejam yang lalu. Bengang okay aku dengan dia ni, kalau ada pertukaran kelas pun beritahulah aku dahulu. Ini tidak, haiyaa~

"Amboi, cantiknya dia berlenggang. Aku kat dalam kereta ni dah panas punggung tahap gaban menunggu dia, boleh pulak dia berlenggang sambil tergelak-gelak dengan lelaki lain. Kalau bukan adik aku, memang dah lama aku tinggal. Pandai-pandai kau cari jalan sendiri nanti."
Hah, ambik kau! Kalau aku membebel memang bernanah telinga korang. Ni perangai mamalah ni yang aku terikut-ikut. hee, sorry maa tak sengaja terkutuk (;

Eh? Macam kenal jee orang sebelah Dini tuu.. Mana erk aku pernah terjumpa dengan pemuda itu? Aduuh, masa ni jugalah otak aku yang bijak lagi pandai ni tak berfungsi. *hehee, aku memang suka puji diri sendiri. korang janganlah geram erk? orang sabar kan di sayang Allah* :P

—————————————————————————

DINI yang terlihat kakanya Fateehah sedang menunggi di dalam kereta hanya tersenyum. Sebenarnya kelasnya sudah berakhir sejak sejam yang lalu. Tetapi dia sengaja berjumpa dengan pensyarahnya lagi.

Macam-macam persoalan yang aku kemukanan kepada pensyarah tadi. Dalam tak sedar sudah sejam masa berlalu. Apabila dia mahu meminta izin  untuk pulang, kebetulan pensyarahnya juga mahu pulang kerana ada urusan lain yang sedang menunggu katanya. Kemudian kami pun sama-sama berjalan menuju ke tempat letak kereta kolej ini kerana memang aku mengarahkan kak Fateehah untuk menjemput aku disitu.

Dari dalam kereta itu aku nampak mulut kak Fateehah terkumat-kamit mengatakan sesuatu. Mesti tengah mengutuk aku tu, kalau tak pun mesti merungut tak habis-habis. Habislah aku nanti kena sembur dengan kak Fateehah. Bernanah-nanah nanti tekinga aku mendengarnya.

Melihat keadaan kak Fateehah yang seperti sedang menahan amarah itu mengingatkan aku kepada kejadian minggu lepas yang menyebabkan kak Fateehah tak keluar-keluar bilik selama 3 hari....
<<flashback>>

*Salam'alaiyk readers.. saya dah post Seiring Sehaluan bab 5 (: harap ada yang masih sudi nak membaca cerita saya ini~ segala kekurangan harap dimaafkan :( comment+vote lah erk? hee xD*

Seiring SehaluanWhere stories live. Discover now