epilog\bab 1

12 1 0
                                    

"A..aku..aku..mintak ma..ma.. af." Dengan tergagap-gagap Trisya meminta maaf dalam keadaan takut. Dia tidak sangka balasannya seteruk ini. Angkara pembunuhan yang tertuduh. Dia tidak tahu apa- apa perkara atau maklumat tentang pembunuhan itu. Nuratisya ialah seorang ketua gangster yang ditakuti ramai. Kuncu kuncunya telah membunuh seorang wanita. Kerana tidak membayar hutang kedai ayah Aikal(salah seorang daripada kuncu kuncunya) sehingga bankrap. Ayahnya merantau ke seluruh malaysia untuk mencari duit. Dan akhirnya meninggal kerana kebuluran. Ibunya pula mati dibunuh akibat tidak dapat membayar hutang yang tertunggak. Selepas kejadian itu dia bertemu dengan Trisya. Pertemuan itu mengubah segala galanya. Adiknya yang belajar di kolej dapat ditanggung pembelanjaannya. Trisya ini bukan lah si gangster yang memegang senjata dan membunuh orang sehingga dapat dikira sebagai pembunuh. Dia juga masih memikirkan tentang dunia akhirat kelak. Dia ialah satu satunya gangster yang memakai tudung. Walaupun dia digelar jahat,di dalam hatinya masih mempunyai titisan titisan sifat sifat yang baik. Sebenarnya, Nuratisya ini digelar Nur oleh keluarga dan peminat peminatnya. Nur juga ialah seorang penyanyi dan pelakon yang terkenal. Akibat soalan soalan peribadi tentang dirinya banyak ditanya oleh wartawan wartawan, dia sering stres dan bergaduh dengan keluarganya kerana dia selalu ponteng sesi pengambaran kerana pasti melibatkan maruah dirinya. Dia melarikan diri dan menukar penampilan serta mengguna namanya yang lain. Ibu ayahnya sudah menjangka kan yang dia sudah meninggal kerana penyakit stres menguasai dirinya. Dia puas. Dia tidak akan kembali kepada keluarganya semula. Dua bahagia kerana bebas daripada semua perkara yang membebankannya.

Mr Pink Lawan Cik GangsterWhere stories live. Discover now