chapter9

4.8K 266 32
                                    


Ari bngun dri ktil nya. Dia melihat jam yg sdh pkul 9 pgi. Dgn lngkh yg lemah dia mngatur prgi k tnds.

Usai shje ari mndi dia turun k bwh. Dia melihat taehyung yg sdg brmain dgn heponnya.

"Eo chagi da bngun? "Tnya taehyung. Ari hnya mngangguk.

"Ari oppa nk tnye chagi ad x muntah² " taehyung memndng ari. Ari mngerutkn dhi lnts mnggeleng.

"Hmm klau ad bgitau oppa ye" kata taehyung lembut tpi bukan di hati. Hatinya rse mcm nk trbakar shje.

Sedang mreka makan hepon ari brbunyi cepat² ari mngangktnya.

"Haa ok tnggu je lah kt ctu ok" lnts ari mnutup tlepon.

"Sape tu? "

"Kwn"

"Lki or pompuan"

"Erk prmpuan. Bley x oppa chagi nk kluar lpsni"

"Xleh"

"Pliss ni psl skola untk prbincngn bley kn"ari mmbuat muka cute. Taehyung mngeluh ksar.

"Nae tpi klau llki siap chagi"

Ari mnelan air liurnya.

"N.. Nae"

¥skip¥

"Ok oppa chagi prgi dlu" lnts ari mningglkn taehyung yg sdh mmulakn rncngnnya.

Taehyung memakai bju hoodnya dn mask. Dia trus mluru kluar menaiki motonya yg sllu diletak di stor.

Vroom vroom

"Ko xpyh nk tpu aq ari. Aq bley dgr suara dlm hepon ko tu llki" kata taehyung. Dia tau apa yg dia nk bwt.

"Ari emm tq sbb sudi dtg" kata jungkook.

"Nae.. Emm ad apa nk jmpe"ari mnyilngkn tgnnya.

"Sy nk ajk awk prgi funfair nk x ?"jungkook mnunjukkn ari kupon.

"Ermm x mianhae" blas ari. Jungkook trkejut.

"Hmm klau mcm tu baik sye xyh bli buang mse je sye kumpul duit sye tpi sia² j" jungkook mula mnunduk. Ari mmndng jungkook simpati. Rse bersalah trbit di htinya.

"Nae jom kita prgi" akhirnya ari mngmbil kputusn. Jungkook mula trsnyum dn trus mmluk ari.

"Gomawo" kata jungkook. Ari hnya mngangguk.

Tpi ari tidk sedr bhwe taehyung nmpk smuanya.

"Huh main curng ye ko siap ko" taehyung menggengam tgnnya kuat. Urat² mula mncul di lehernya. Dia x cntakn ari tpi bila nmpk ari dgn lki lain dia cmburu

Ani aq xleh aq setia dgn aerin shje. Kata hati taehyung.

Bnyk tmpt yg mreka brdua prgi. Main roller coaster main bling bola dkt tin letupkn belon dn yg pling sronok. Jungkook menang smua game.

"Nah gelng ni untk awk" jungkook memakaikn gelng itu di prgelngn tgn ari.

"Tq jungkook sye x prnh prgi funfair x sngke tmpt nya sronok" kata ari truja. Jungkook mmndng ari

'Dia x prnh prgi tmpt mcm ni. Ksian ko ari' gumam hti jungkook.

Trutt trutt

Ari sgera mngangkt tlponnya.

"Da puas curang chagi"

Kata taehyung mmbuatkn ari trgamam. Dia nmpk k??

Ari mula rse tkut. Dia rse mcm nk lri je.

"Wae ari? " tnya jungkook.

"Ani erm jungkook , jmpe kt skola nnti sy kne blik " lnts ari mningglkn jungkook yg terpinga-pinga.

Tnpa sedar stu snyuman trukir dibibir jungkook

"Rncngn ko da brjye tpi ko x rse k mcm mlmpau sgt" tgur seseorg. Jungkook hnya mnggeleng.

"Ani aq psti yg ari akn gduh bsr dgn si mafia tu pstu brcerai " balas jungkook.

Nk tau apa trtulis kt gelng jungkook bgi tu.

Tulisnnya adelah

*jung ari X jeon jungkook*

Tbc

mafia husband(HIATUS)Where stories live. Discover now