2 bulan kemudian,
Nara sedang mengangkat pasu-pasu dilaman rumahnya itu dan mengalihkan ke tepi untuk memperbaharui rumput lamannya. Tiba-tiba sebuah kereta mewah perak berhenti di depan rumahnya. Eh, ni kereta mika ni.
Mika- assalamualaikum Nara!
Nara- Mika!! Awak tak cakap pun awak nak datang.
Mika- Kan saya kata saya nak tolong awak. So saya datanglah.
Nara- kalau macam tu, jomlah tolong saya angkat pasu-pasu tu. Beratlah wak.
Mika- baiklah intan payung.
Nara- Saya nak masuk buat air kejap ye.Hari keesokkannya,
Semasa di lamannya,Nara- mika, u ingat tak masa kat penjara u ada cakap yang u nak belikan i jam.
Mika- ouh, i almost forgot about it la. Wait..Mika pergi ke arah kereta mewahnya dan kembali semula ke laman Nara.
Mika- look what's here!!
Nara- Mika!! Lawa nya!! So lovin it!!
Mika- i know that you will love it so bought it just for you. It made from Paris tau.
Nara- i really appreciate it my dear.
Mika- dear? Wah lain macam ni.
Nara- sayang awak.
Mika- eh? Sayang awak juga.Sudah beberapa hari Mikael menolong Nara dilaman rumah Nara dan pada suatu hari, Mak Nara tiba dirumah dan melihat kelibat lelaki yang menculik anak perempuannya itu sedang menikmati teh bersama Nara dilaman rumah anak perempuannya itu. Dengan keadaan marah, Mak nya itu meluru ke arah mikael untuk menumbuknya tetapi dihalang oleh Nara.
Nara- Mak! Apa ni?
Mak- kenapa si tak guna ni ada kat sini? Baik kau pergi dari sini sebelum aku telefon polis!!
Nara- mak dengar sini!! Dia ke sini bukan dengan niat jahat malah dia nak bantu Nara lah mak.
Mikael- makcik, saya minta maaf sangat.
Mak- siapa makcik kau? Pergilah! Aku taknak tengok muka kau!
Mikael- Nara, saya balik dulu ye.
Nara- baiklah.
Mak- mak tak suka dia ada kat sini. Tolonglah. Nara dah gila ke?
Nara- dia datang sini sebab dia nak buktikan dia minta maaf kat Nara lah mak! Tu je.
Mak- Nara tak ingat ke ape dia dah buat kat nara?
Nara- Nara ingat mak, dan nara takkan lupa. Tapi dia pun manusia juga kan?
Mak- apa-apa je lah Nara. Mak dah tak nak tengok muka dia lagi. Mak nak balik lah.
Nara- Mak!
YOU ARE READING
Ye, aku menang
Mystery / Thriller- kenapa kau culik aku bodoh!! - Lepaskanlah saya sayang.. - Nanti bila awak dah keluar penjara, kita pergi paris sama-sama eh?