PART III (SICK)

37 4 1
                                    

Zaim memimpin lengan aku masuk ke dalam bilik. Keadaan aku masa tu memang lemah gila. Rasa terkejut sebab si khai tu sanggup buat macam tu kat aku. Aku ni dah la jenis lemah semangat tak boleh kena gertak.

Jannah, are you okey? Takpe kau rehat dulu aku pergi ambikkan air. Aku menekap tapak tangan ku di dahi jannah, Panas. Kalau aku lambat tadi, mesti lagi teruk khai kerjakan si jannah ni. Apelah nasib aku ada kembar perangai macam ni. Dulu tak macam ni, sekarang menjadi-jadi pulak perangai dia.

Pintu bilikku diketuk, aku tak mampu hendak membuka pintu Aku hanya menjerit menyuruh zaim masuk sahaja. Sebab aku ni jenis tak suka kunci pintu. Bahaya?kesah ape aku. Degilkan aku


Zaim masuk membawa sehelai tuala dan air sebesen. Tuala tersebut dicelup ke dalam air dan diperah perlahan lalu diletakkan di dahi ku. Kalaulah aku ada abang sebaik zaim kan seronok. Baik and penyanyang. Tapi, satu je sikap zaim yang aku tak suka, Suka memaksa yang membuatkan aku rimas. Bila tak nak, rasa bersalah pulak.

---------------------------------------------------

Aku menyiapkan diri untuk keluar dengan kawan aku. Sebenarnya, janji pukul 10.30 tadi, ni pukul 11.00 baru keluar. Maklumlah janji melayu kan.

Baju ku diribas- ribas sedikit kerana terdapat habuk. Dah lama tak pakai baju ex bagi, asyik terperap je dalam almari baik aku pakai, dah nampak lusuh sikit baru aku buang.

Langkahku terhenti melihat zaim berada di bilik jannah. Pintu aku kuak kan sedikit, nak tengok ape si zaim ni buat dalam bilik jannah.

Aku melihat tangan zaim bermain dengan rambut jannah, seterusnya ke pergelanggan tanggan pula. Ceh, aku dah agak dah.


Aku bersandar di dinding sambil tangan ku memeluk pinggang.
Aku dah agak dah, kau mesti ada feeling dengan si jannah ni. Dari first dia masuk rumah ni lagi kan? Ungkap aku dengan angkuh.

Zaim kelihatan cemas, apabila aku cakap macam tu. Kenape dah pecah tembelang ke abang oi. Takut jannah tahu, pastu benci kau.

Khai! Ape yang kau cakap ni. Aku just jaga dia sebab dia demam. Dia demam pun sebab kau tahu tak. Kalau aku bagitau papa ape yang kau buat ni mesti papa marahkan kau.

Eleh, bagi jelah tahu.Ingat aku takut, Kau dari kecik sampai sekarang asyik mengadu je dengan papa. Macam budak-budak

Kau pulak mengadu dekat mama, tak macam budak hingusan pulak. Heh

Ape bising-bising ni. Lena aku tergendala sebab bunyi bising dari suara mangkuk ayun berdua ni.

Erm, baguslah dah sedar. Jaga sikit maruah kau tu. Jangan percaya sangat si zaim tu. Tadi aku nampak dia sentuh-sentuh kau, kau pulak mesti suka kan?!

Shut up! Just shut up your f*cking mouth, KHAIRUL NASUHA!! Ape yang kau tak puas hati sangat dengan aku, aku tak pernah buat salah pun dengan kau. Perangai setan kau tu simpan sikit " bentak aku.
Kepala aku terasa berat sangat, penglihatan aku kabur dan gelap serta merta.






Vote and comment please ;*





You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 10, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pick MeWhere stories live. Discover now