Luku 20

7 3 0
                                    

Technon NK.

Löydämme Trun arkistosta, mikä ei ollut yllätys. "Tru" Darra sanoo. Tru kääntyy järkyttyneenä ympäri "tämän on pakko olla unta" Tru sanoo. Darra menee tämän viereen ja halaa häntä. "Ihana nähdä sinut" Darra sanoo ennen, kun päästää irti Trusta "miten sä oot elossa?" Tru kysyy. Hän on vieläkin hieman järkyttynyt. Darra kohauttaa olkiaan "Techno nääthän säkin Darran?" Tru sanoo ja nyökkään. Tru on yhä järkyttynyt. Hän ei saa sanotuksi mitään. "Sulla ja Anakinilla on kuulemma riitaa" Darra sanoo hieman alakuloisesti. Tru ei vastaa mitään vaan kääntää katseensa hetkeksi lattiaan. Kun hän nostaa katseensa takaisin Darraan hän kysyy: "mistä sä tiedät?", "mestari Soara kertoi" Darra sanoo. Tru nyökkää pienesti "sitä sä et saa muuttumaan" hän sanoo ja lähtee alakuloisena pois. "Mitäs sitten?" Kysyn ja katson Darraa, joka vieläkin katselee Trun perään "etsitään Anakin" Darra sanoo. Mietin hetken "mä en tiedä, miten hän otta sen" sanon ja Darra kääntää vihdoin katseensa minuun "en minäkään, mutta toivotaan parasta" hän sanoo ja hymähtää. Fost juoksee luoksemme. Hän on hieman hengästynyt "onko kaikki hyvin?" Kysyn häneltä. Hän ojentaa minulle lapun, joka on taiteltu useammin, kuin kerran. "Missä tämä oli?" Kysyn luettuan lapun. "Sinun huoneessa" Vieläkin hengästynyt Fost sanoo. Lähden kävelemään kohti huonettani. Darra ei kysy mitään vaan tulee perässäni. "Fost tiedätkö minne hän on mennyt?" Kysyn katsoen Fostin sinisiin silmiin. "En" hän vastaa. "Kenestä te puhutte?" Darra kysyy. "Lukesta" Vastaan Darralle, vaikka tiedän, että hän ei tuntenut Lukea "hänelle tuli pahamieli, kun hän ei päässyt meidän muiden kanssa 2 vuotta sitten ritariksi" jatkan Darra näyttää kummastuneelta "miksei?" Hän kysyy "en tiedä" sanon.

Tullessamme huoneeni ovelle avaan sen ja astun sisään. "Ei merkkiä hänestä" Sanon ja katson Fostia "mestari kuka pääsisi käsiksi temppelin kameroihin?" Poika kysyy katse maassa. "Neuvoston jäsenet" sanon "pakko on olla joku muu" hän sanoo "onko täällä valvontakamerat?" Darra kysyy "joo" vastaan. Mietin hetken "Anakin voisi hetkeksi päästä" sanon Fostille "osaako hän?" Poika kysyy ihan, kuin mestarini olisi yli 90 "tietty" sanon ja lähden kävelemään kohti ovea "puhutteko te nyt siitä Anakinista, kenet mä tunnen vai jostain muusta?" Darra kysyy ennen, kuin ehdin ovelle "juuri siitä" vastaan hymy kasvoillani.

Koputan mestarini oveen, mutta kukaan ei tule avaamaan "mestari!" Huudan oven läpi ja koputan vielä "mikset sä kertonut olevasi Anakinin padawan? Ja miksi hän ylipäätään on ottanut padawanin?" Darra kysyy "oikeastaan hänellä on ollut ennen minuakin padawan" sanon ja koputan vielä kerran oveen. "Mitä?" Hän sanoo avattuaan oven "voitko sä hakkeroida temppelin turvakamerat?" Kysyn. "Voin mä yrittää" hän sanoo ja menemme sisään. Anakin ottaa pöydällään olevan koneen ja avaa sen. Hän painelee nappeja "mä kysyn myöhemmin, miten sä olet hengissä" hän sanoo ja Darra hymähtää. "Ketä me etsitään?" Hän kysyy. Olen hetken ihan hiljaa "Lukea" sanon ja hän kääntyy katsomaan minua, mutta tyytyy vain nyökkäämään. "Turvajoukot huomaavat kohta, joten ole nopea" hän sanoo ja antaa koneen minulle. Selaan kameroita. "Minuutti" hän sanoo ja tiedän tarkkaan, mitä se tarkoittaa. "Tuolla" sanon ja siirrän koneen hänelle. Hän alkaa taas näpyttelemään nappeja ja lopulta sulkee koneen. "Löytääkö ne meidät?" Kysyn Anakinilta "jos ne saa suljettua viiruksen niin kyllä" hän sanoo "mitä se viirus tekee?" Darra kysyy. "Sen pitäisi saada kaikki jäljityslaitteet suljettua" mestarini vastaa ja nousee ylös. Hän vie koneen takaisin pöydälle. "Toivottavasti se toimii" sanon. Darra huomaa Anakinin arven ja on sanomassa jotain, mutta pitää suunsa kiinni. Lähden huonseesta Fost perässäni. Darra jää vielä puhumaan Anakinin kanssa. "Mennään etsimään Luke" sanon Fostille ja lähdemme juoksemaan temppelin osaan, missä kamerat olivat hänet nähneet.

Tulemme paikalle, mutta Lukea ei näy missään. "Mestari saisitko sä pitämään kamerat hakkeroituna pidempään?" Sanon yhteysradiooni "voin yrittää" mestarini vastaa minulle. "Sisäpihalla" mestarini sanoo ja lähdemme Fostin kanssa juoksemaan kohti temppelin keskustaa. Näen Luken vähän matkan päässä. Käsken Fostin odottaa hetken ja lähden Luken perään. Luke pysähtyy ja kääntyy karsomaan minua "mitä sä tahdot?" Luke kysyt nuutunut ilme kasvoillaan "auttaa" sanon ja otan askeleen lähemmäs Lukea. Hänen käsi liikkuu lähellä valomiekkaa. "Sun pitää vain antaa mun auttaa" sanon ja katson hermostuneesti Luken kättä, joka liikkuu lähellä tämän valomiekkaa. Vihdoin hän ottaa sen vyöstään ja olen valmis ottamaan omani. Mutta luke heittää odottamattomasti sen pois "Techno mä en pysty pitämään kameroita päällä enään kauan" mestarini sanoo ja suljen yhteysradioni. Heitän myös valomiekkani hieman kauemmas. Luke tulee hieman lähemmäs ja minä teen samoin. Luke tönäisee minua ja kaadun selälleni lattialle. Potkaisen Lukea jalkaan ja tämäkin kaatuu. Hän yrittää lyödä minua, mutta väistän. Väistelen Luken lyöntejä. Vihdoin tämä lopettaa. Nousen istumaan. "Mä luulin, että me ollaan ystäviä" sanon. Luke pitää katseensa lattiassa ja pois minusta. "Luke mä tahdon vain auttaa" jatkan. Luke kääntyy katsomaan minua itkien "en mä tarvi apua" Luke tuhahtaa ja pyyhkii hihalla kasvojaan. Luke ei ollut ollut oma itsensä sen jälkeen, kun muistä ikäisistämme oli tullut jediritareita. Hän oli ollut melkein kaksi kuukautta pois sen jälkeen. Palaamisensa jälkeen Luke ei ollut sanonut minulle mitään. Hän oli vain kävellyt pois. Istumme Luken kanssa vieläkin temppelin lattialla, kun näen meidän mestareiden tulevan. Luke on kontallaan lattialla. Luken mestari Harry menee hänen viereensä sanomatta mitään. Anakin auttaa minut ylös. "Anakin mä en ymmärrä, miten sä tiesit, mutta enhän minä ole sinua koskaan ymmärtänytkään" Harry sanoo katsoen mestariani hetken ennen, kun kääntyy katsomaan taas Lukea. Anakin menee Luken luo ja kuiskaa hänelle jotain. Luke pudistaa päätään ja nostaa katseensa minuun. Lukesta huomasi selvästi, että hän oli itkenyt. Luke katsoo minua useamman minuutin ennen, kun nousee ylös. Harry sanoo hänelle jotain ja Luke nyökkää. He lähtevät jonnekkin.

"Ootko sä kunnossa?" Mestarini kysyy hetken päästä. Minä vain nyökkään. Minulle oli jäänyt mustelma, mutta ne paranisi. Fost tulee meitä kohti hieman kauempana. Hän pysähtyy ja istuu minua vastapäätä tämän sinisissä silmissä on jotain outoa. Hän selvästi huomaa minun kiinnittäneen huomioni, koska hän kääntää katseensa pois minusta. Mitä hän salasi minulta? Miksi hän ylipäätään salasi jotain? Olen hänen mestarinsa hänen piti kertoa minulle jos jokin on huonosti. Tai sitten minä vain kuvittelen kaiken. Oli miten oli. Minä otan siitä selvää, vaikka se vaatisi henkeni.

Polku, joka ei koskaan lopu. [TAUOLLA]Where stories live. Discover now