Luku 8

12 4 0
                                    

Anakinin NK.

Techno oli muuttunut paljon tehtävämme aikana. Hänestä oli tullut, jotenkin äkäinen. Ehkä se johtui minusta tai, ehkä hän vain kasvaa. Ei. Se johtuu jostain muusta. Aijemmilla komennuksilla hän oli ollut samanlainen, kun padawanina. Miksi? Kysymykset vieri päässäni, mutta en voinut ajatella kunnolla kuullessani muiden jedien keskustelut.

Technon NK.

Istun suuren puun juurella nojaten siihen. Miksi Anakin ei voinut kertoa? Halusin tietää. Mutta tuntui, että mestarini vain kieltäisi asian. Olen vihainen hänelle. Miksi kukaan voisi salata, niin suurta asiaa? Päähäni putkahtaa ajatus. Saatan saada apua hologrammi arkistosta.

Juoksen arkiston käytävällä etsien kloonisotien aikana tallennettuja hologrammeja. Törmään johonkin. Katson eteeni ja huomaan hopea kasvoisen pojan "sori mä en katsonut eteeni" sanon hänelle selittäen. "Ei se mitään. Tarviks sä apua?" Hän sanoo ja nyökkään "oikeastaan joo" vastaan ja mietin miten saisin järkevästi sanottua, Mitä etsin "Ömm... missä ois kloonisotiin liittyviä hologrammeja?" Kysyn ja poika lyö hellästi kädellä kasvojaan "kato ylöspäin" hän komentaa ja käännän katseeni hyllyn reunaan, jossa lukee isoin kirjaimin *kloonisodat* "just" sanon ja käännyn poikaan päin "mä oon Techno" sanon ja ojennan käteni kätelläksenu häntä. Poika ottaa kiinni kädestäni "Tru Veld" hän sanoo ja irrottaa kätensä. Olin kuullut nimen, jossakin. Käyn läpi muistoja, kunnes muistan pojan olleen paikalla, kun Kiira kuoli. "Sä varmaan tunnet mun mestarin" sanon ja hän katsoo minua kummastuneesti "ehkä" hän vastaa "sä oot kuulemma sen ystävä" sanon ja hän ajattelee hetken "Tuleeko mieleen nimi Anakin Skywalker?" Kysyn ja hän katsoo minuun jännittyneenä. Hän huokaisee ja sanoo "Anakin ei enään ole mun ystävä" hän sanoo ja katson tätä.  "Miksi?" Kysyn "siksi" saan äkäinen vastauksen "mutta mä haluun tietää" vastaan ja hän huokaisee "ei me olla oltu ystäviä pitkään aikaan"

Polku, joka ei koskaan lopu. [TAUOLLA]Where stories live. Discover now