Ani: Yeah!! Let's play truth or dare!! XD Ani akan minta pertolongan Kak Zie dalam part sweet or it called..yaoi? Maaf kepada yang bukan fujoshi..termasuk Ani..=^=' Ayat2 kasar Ani serahkan kepada Harru... Pelik kan? Ok, here's the dare! (gelak jahat)
Dari kawan saya~ Takleh cakap siapa namanya~
Genre: Comedy
Dare: Halilintar mengasuh Taufan (Taufan versi bayi)
Hali's POV
Ibu dan ayah aku dah keluar pergi kerja. Ini adalah hari pertama aku untuk mengasuh adik pertama aku. Aku tak tau nak jaga camne jadi...camtu kot..? Argh! Lantak lah!
"Hwaaaaa~!!!"
Oh, shit! Budak tu dah bangun! Apa patut aku buat?! Ibu pesan kalau dia bangun terus bagi susu. Ok, get the milk! Milk, milk, milk!
Aku berlari ke arah dapur dan terus mendapatkan susu yang disimpan di dalam peti. Aku tengok keadaan susu tu isipadunya setengah. Oh, lupa pula..ibu pesan letakkan air panas. Ok, kita letakkan air panas!
Aku menghampiri mesin air panas(?) lalu menekan butangnya.SH*T!! Lupa nak isi!! Arrghh!! Kena tunggu 5 minit nak masak!! What the F*CK is going on?!!
Aku segera mengisi air ke dalam pemanas automatik. Setelah selesai, aku segera mendapatkan adik baby aku tu. Tangisan dia semakin kuat! Apa patut aku buat?!! Aku tak pandai jaga budak kecil ni!! IBU!! AYAH!! CEPATLAH BALIK!!!
Taufan: Whaaaa!!!! (menangis)
Hali: Alalalalala~!!! Jangan lah nangis~!! Tak kesian ke kat abang yang tak reti jaga budak ni..?
Taufan: (makin kuat nangis) WAAAAAAAHH~!!!
Hali: Arghh~!! Camne ni?!! Air tu pun kembap sangat nak masak!! Haduih...camne ni~?!
Aku segera mendapatkan adik aku yag sedang menari(?) poco poco kat atas lantai. Camne nak dukung budak kecik ni?! Ah, dukung jela! Aku angkat adik aku. Nak start dari mana eh? Aku blur ni..=_='
Taufan: Waaaahh!!!
Hali: Alahai~!! Jangan lah nangis!! T^T Abang dah confuse nak jaga kau camne ni!!
Aku tengok jam dinding. Bagus! 5 minit dah berlalu!! Aku meletakkan adik aku kat lantai lalu segera ke dapur. Aku mendapatkan botol susu bersaiz kecil lalu segera menekan butang air panas. Akibat kecuaian aku, air panas tu terkena pada tangan aku. F*UKING YOU!! Arrghh!! PANAS GILE!!!
Aku terlonjat lonjat macam orang tak betul lalu segera ke singki dan membuka pili air. Sakit yang tak tertahan!!! Lega skit bila panas tu dah reda...
BACK TO REALITY HALI!! Kau masih ada masalah lagi besar ni!! Aku segera mengisi air panas di dalam botol susu lalu aku mendapatkan adik aku yang tak habis2 menari poco poco(?) sambil menangis. Aku sumbatkan botol susu tu. Malangnya semakin kuat dia menangis! Apa patut aku buat?!
Ibu kata kalau dia tak nak susu dan masih menangis maksudnya dia...dia..dia...?!!! Arrghhh!!!! Ini part yang aku benci!!!
Hali: Taufan, kamu berak ke?! (muka pucat)
Taufan: (still nangis)
===============================
Ani: Bijak kau Hali..budak kecik mana boleh bercakap lagi...=_='
===============================
Arrghh!! Aku kena juga buat ni!! Kalau tak, aku tak kan duduk senang! Ya, aku kena lawan STAGE BOSS ni!! (?) Ingat ni game ke? =_='
Ok, aku kena buka baju dia dulu. Check pampers dia. MEMANG SAHIH!! Dia berak~!!! Aku segera buka bajunya dan buka pula lampin dia. Ugh..busuknya!!
Aku segera mendapatkan tisu basah dan lap dubur dia. Aku basahkan skit dengan percikan air lalu mengelapnya. Hmm..tak lah susah sangat..=_=' Cuma aroma terapinya buat aku nak muntah!
Sebaik sahaja nak pakaikan lampin baru, aku terdengar bunyi air mengalir..jangan cakap yang..
Hali: Taufan!! Kau kencing ke?! (shock)
Taufan: Tehee~ (ketawa lega)
Hali: NOOOO~!!! THE CARPET!!!
Arrghh!!! Tambah frust aku!! Tension giler ni!! Aku segera cuci semula kemaluan adik aku lalu pakaikan lampin baru. Oh, tidak..airnya(?) terkena baju aku!!! NOOOO~!!!!
Aku segera menyiapkan adik aku. Diletakkan dia dalam buaian dan goncangkannya perlahan. Sebaik sahaja dia sudah tenang skit, aku mengambil peluang ni untuk menyusukan dia. Sebaik sahaja dia sudah lena, aku segera mengangkat carpet dan membersihkan diri.
Setelah selesai, aku tukar kepada carpet yang baru dan membersihkan kawasan yang kotor sewaktu berperang(?) dengan adik aku tadi.
Hali: Haah..penatnya...(duduk atas sofa)
Aku menghelakan nafas. Camni rupanya apa yang dilalui oleh ibu sewaktu membesarkan aku. Baru aku sedar yang betapa cekalnya hati ibu bapa dalam mendidik anak2..tak mengapa ibu, anak sulungmu ini akan menjaga dan mengasuh adikku dengan tenang! Ya! Aku tak akan merengek lagi!
Tepat jam 3 petang ibu ayahku pulang. Aku terlihat wajah mereka tersenyum gembira.
Hali: Kenapa ni?
Ayah: Hehe...kami bawa pulang berita gembira!! Sebaik ibu kamu dalam pejabat, ayah dapat call yang ibu kamu pergsan. Kami pergi ke hospital dan..
Hali: Dan..?
Ibu: Dan..kamu bakal dapat adik baru!! Happy kan?
Aku tengok wajah HAPPY parent aku. Happy? Happy kena jaga beban 1 lagi? Noo...
Hali: Happy...(senyum pelik) Happy sesangat..(pengsan)
Ibu&Ayah: EH?! HALI~!!!
Camtulah kisah aku camne nak jaga adik aku. Si Taufan. Nanti bakal jaga adik sorang lagi. Gempa. Nampaknya aku akan hidup sementara sahaja di dunia ni..T^T Help me somebody..
THE END OF DARE..
======================================
Camne? Enjoy? Sila vote!! XD
YOU ARE READING
My Boboiboy Book (FanArt) [✅✔✅]
FantasiaYou want to read it or not? I don't care...just say what you want to say. And I mixed the language. Malay x English. ^^7 Oh! And you guys can save it without my permission! ^^/ I don't care at all..my..I mean! Our art didn't beautiful at all...=3=...