(20)

213 16 6
                                    

art by -Harru-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

art by -Harru-

Ini merupakan pengenalan kepada story yang akan dibuat nanti! XD Gabungan kerjasama Ani, Harru dan Zie!

Cerita ini lebih ditekankan S7NS FANG! x Fem! Elemental Boboiboy!

JUST FOR YOU WIDZILLA SENPAI!!! And I'm borrow your karakter ya? Karna ia khas untuk Widzilla senpai. ^^

WARNING! : Ada perubahan! Seperti yang kalian tengok di atas, ada pulau bukan? Ia merupakan pulau yang dimana para SINS tinggal kerana ayahanda mereka iaitu Maharaja Fang sudah menyerahkan kepada mereka kerana di atas pemberian sahabat baiknya yang sudah lama tidak ditemukan. Jadi, Fang yang mengambil alih.

Thunder Kingdom : Lust memimpin di sana. (Seriously?!) Bertemu dengan Halilintar Si Gadis yang popular dengan kerajinan, ketangkasan, kemarahan serta ketegasannya sehingga tiada sesiapa yang berani mendekatinya. Bagaimana Lust boleh mengenalinya dan jatuh cinta padanya? Of course lah tak percaya! Lebih teruk Si Playboy. Eh silap! Si King Of Crocodile Playboy memimpinnya!!! Apakah?!

Cyclone Kingdom : Greed memimpin di sana. Dimana kerajaan yang paling kaya di dunia. Eh?! Silap! Yang ke4 maju selepas Quake Kingdom, Thunder Kingdom dan Solar Kingdom.  Adakah Greed akan bertemu dengan Taufan yang selalu berada di tempat atau toko murah. Itu kerana Greed tak tahan dengan sakit meta melihat harga murah di kawasan itu. (Pulak...=_=||)

Quake Kingdom : Pride memimpin di sana. Kingdom yang paling maju berkat kebijaksanaan Pride meminpin dalam segala hal. Namun, raja tersebut amat sombong dan tidak ada yang gemar bergaul dengannya melainkan seorang gadis. Siapakan dia? XD Mesti korang dapat teka kan? Jelas lagi nyata kot...=_=||

Blaze Kingdom : Tempat Glu atau Gluttony memimpin di sana. Di kerajaan tersebut terkenal dengan masakan yang sedap dan mahal harganya (hanya Greed yang selalu makan..=_=||). Maharaja tersebut sedikit cerewet tentang makanan sejak tukang masaknya memasak makanan yang selalu tak kena rasanya. Sebagai contoh, masih belum dimasak dengan betul, terlebih perasa, semua makanan sihat belaka...(Iyalah! Siapa yang suka makan sayur kan?) Sehingga Blaze, tukang masak terkenal harus menghadapi maharaja tersebut kerana yang lain sudah dipecat. Mampukan Blaze?

Ice Kingdom : Sloth memimpin di sana. Tempat yang paling sejuk dan sesuai untuk dijadikan tempat melancong yang ke2 selain Thorn Kingdom. Terutama yang berdarah sejuk. Eh?! Darah sejuk?! ^^" Bagaimana Sloth yang suka tidur boleh mengenali gadis idamannya dan mengutamakan dia daripada tidurnya?

Thorn Kingdom : Tempat tarikan pelancong yang menggemari aktiviti lasak, meneroka flora dan fauna serta boleh berekreasi (melawat) di kawasan hutan yang jarang makhluk dan tumbuhan ditemui di tempat lain. Namun, di sebalik kerajaan hutan tersebut, teradapat 1 kawasan hutan yang tak pernah siapapun pergi kerana tiada benda hidup disana. Hanya poko yang sudah mati dan haiwan yang menggeruni disana. Wrath maharaja yang berasa tercabar mula memaksakan dirinya ke dalam hutan tersebut biarpun dihalang oleh abangnya Pride dan ayahandanya Fang.

Solar Kingdom : Kerajaan yang dibawah perintah maharaja Envy yang selalu ingin bersaing dengan abang2 sulung mereka. Dia tidak mahu mengalah! Kerana sifat dengkinya selalu menguasai diri. Dia selalu menang dalam apa jua permainan mahupun apa pun sehingga dia 1 kali kalah dengan seorang gadis yang merdu suaranya ketika di pertandingan menyanyi. Siapakah gadis tersebut?

Hmmm...kepada yang belum mengenali S7NS FANG! x Fem! Elemental Boboiboy! Sila rujuk di bawah..

S7NS BROTHERS! FANG!

FEMALE! ELEMENTAL BOBOIBOYS!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

FEMALE! ELEMENTAL BOBOIBOYS!

Hope you guys like it when it will update! ^^ Tapi lambat lagilah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hope you guys like it when it will update! ^^ Tapi lambat lagilah..nak bereskan story yang lain dulu. Korang berminat tak nak membaca story itu? Berminat? Sila vote dan comment di chapter ini sambil meninggalkan comment, "SAYA BERMINAT!!" gurau je..^^' Suka hatilah nk comment apa..^^ Yang penting ia mampu membuatkan semangat 3 authors untuk menaip dan memerahkan idea.

Maaf Widzilla senpai kalau kami ada tambah sedikit OOC atau OC. ^^ Semoga senpai minat ya? Kami ni masih belajar. ^^ Love you Widzilla senpai and goodluck for your work! Jangan stress sangat ya? ^^

That's all! Thanks for the vote and comment! Bye!

My Boboiboy Book (FanArt) [✅✔✅]Where stories live. Discover now