wat vooraf ging:
Op dat moment begint Ben de groepen op te noemen. Ik ben toch meestal met Maud of Britt dus begin ik te tekenen.
'Valerie en Cindy, ' gelukkig niet met hun. 'Maud en Britt, ' Ik kijk langzaam op, opzich kan ik het met iedereen vinden en Valerie en Cindy zijn al samen, zolang maar niet met ...
'Alison en Sam,'.
Verbaasd kijk ik naar Ben, die ongestoord verder leest van zijn blaadje.
Dit meen je niet!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
'Wie is Alison eigenlijk?' hoor ik naast me. Sam.
'Weet ik niet.' fluistert Ash.
Ik kijk opzij en stoot Sam aan. Hij kijkt me grijnzend aan.
'Dat ben ik, bofkont.' fluister ik. Meteen betrekt zijn gezicht.
'Jippie' zegt hij droog terug.
'Is er een probleem?' vraagt Ben geïrriteerd. Blijkbaar is hij gestopt met praten, oeps. Sam zucht theatraal. Ik kijk Sam boos aan en zeg tegen Ben 'Ja Be, ehm meneer, Ik wil graag een andere partner.' Ik kijk Ben strak aan, die verward terugkijkt, en probeer de vragende blik van Sam en Maud naast me te negeren.
Meteen beginnen allerlei meisjes te roepen.
'Ik wil wel met Sam!' roept Cindy. Eindelijk zegt dat kind is iets waar ik iets aan heb.
'Nee, nee! Er worden geen partners gewisseld!' roept Ben door de klas.
'Maar meneer' begin ik.
'Nee er word niet gewisseld, Alison!' onderbreekt Ben me.
'Laat me nou eerst eens even uitspreken!' roep ik boos en ik ga staan. Maud trekt aan mijn truitje dat ik moet zitten, maar ik blijf staan. Ik ga voor geen goud met Sam samenwerken. 'Ik werk altijd heel hard! Ik haal hele goede punten en ben stil in de klas.'(meestal dan)' En nu vraag ik alleenmaar om met iemand anders te werken, en dat is al teveel gevraagt! Is dat mijn beloning voor hard werken?!'
'Kom na de les maar bij me, Alison, dan kunnen we er verder over praten.' zegt Ben verrassend rustig.
Shit. Heb ik dat ook nog. Zuchtend laat ik me op mijn stoel ploffen. Naast me hoor ik Sam ook zuchten.
'Stel je niet aan, man!' Fluisterd Ash hem toe.
'Jij heb makkelijk praten!' fluisterd Sam boos terug.
'Nee, jij zeurt te veel.'
Ik rol met mijn ogen. Jongens.
Maud stoot me aan. 'Wat was dat? Is Sammie zo erg?'
'Ja, ik zou je toch in de pauze vertellen?'
'Ja, maar nu moet jij natuurlijk nablijven. Ik wist wel dat je er op een of andere manier onder uit zo komen.'
De bel gaat.
'Ik zie je wel bij mijn kluis, oké?'
Maud zucht. 'Oké, wel opschieten, complimenteer hem maar een beetje ofzo. Dat zijn neus kleiner lijkt door zijn nieuwe shirt, weetikveel.'
Ik kan het niet laten te grijnzen, want dat shirt heeft hij al zo lang als ik me hem kan herinneren, en zijn neus is zo groot als altijd. 'Ik doe mijn best.'
Langzaam loop ik naar Bens bureau terwijl ik de kwaadaardige blikken van mijn vrouwlijke klasgenoten probeer te negeren. Toch kan ik het niet laten een boze blik in Sams richting te geven, hij kijkt met opgetrokken wenkbrouwen terug.
Ben begint pas te praten als iedereen de klas uit is.
'Oké Alison. Wat was er ookalweer?' vraagt hij een beetje verstrooid, maar natuurlijk veel te hard schreeuwend. Waarschijnlijk kan de hele school meeluisteren.
'Ik wil niet met Sam samenwerken, meneer.'
'Aha, dat was het, tja, Ik had jou ook liever met Maud of een van je andere vriendinnetjes laten samenwerken, maar Sams punten zijn niet zo heel goed, dus heeft zijn manager een contract laten tekenen met de school dat hij alle opdrachten alleen met de beste kinderen van de klas zou doen.'
Shit.
'En normaal had ik je echt wel van partner laten wisselen maar, tja, dat contract. Het is voor Sam van groot belang dat hij goede punten haalt.'
'Kan hij dan niet met de 2e beste van de klas?'vraag ik hoopvol
'Nee, sorry, dat kan echt niet.'
'Oké.'
Woedend loop ik naar de klas uit, naar mijn kluis.
Ik gooi mijn kluisdeur open en smijt mijn boeken erin. Zomaar een contract sluiten dat ik met hem moet samenwerken, wat denken ze wel niet.
'Hé, rustig jij!' Maud komt naast me staan. 'Je moet langer met die dingen doen als vandaag.'
'Die boeken boeien me nu echt niets.' zeg ik nors.
'Wat heeft Bennie nou weer gedaan?' vraagt Maud.
'De school heeft een of ander contract gesloten met Sams manager, dat hij al zijn projecten alleen met de slimste van de klas mag maken. En drie keer raden wie dat is!' Ik sla mijn kluisdeur dicht.
'Dat vroeg ik niet.' zegt Maud. 'Ik vraag wat Bennie gedaan heeft.'
'Weet ik veel.' roep ik gefrustreerd terwijl ik mijn handen in de lucht gooi. 'Zich aan dat contract houden ofzo.'
'Kom op, zo erg is het toch niet. Ik bedoel, duizende meisjes zouden een moord doen om met hem een schoolproject te mogen doen.'
'Dan vermoorden ze mij maar.' We beginnen naar de kantine te lopen. Ik moet koffie hebben.
'Wat heeft hij jou dan ooit aangedaan?'
'Genoeg' Ik vertel snel over onze botsing en blikkenwisseling.
'Wie weet had hij gewoon haast, en was hij een beetje geïrriteerd ofzo.'
'Hoeft hij nog niet zo rot te doen. En in de klas was hij ook niet aardig.' Ik koop mijn koffie en we gaan buiten op een tafeltje zitten.
'Geef hem gewoon nog een kans.'
'Ik ben niet gek!' zeg ik een beetje boos terug.
Opeens tikt iemand me op mijn schouder.
Een beetje verbaast draai ik me om. Britt was is in de pauzes altijd weg en verder is er niemand waar ik in de pauzes mee omga.
Mijn humeur daalt nog meer als ik zie wie acher me staan.
Sam en Ash.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
heuyy
Ikweet, er is nog geen week om, maar ik verveelde me en internet deed het niet enzo dus ben ik verder gegaan :D
foto: Brant Daugherty als Sam Dylan Cooper (yum)
waarschijnlijk upload ik zaterdag of zondag maar met geluk eerder omdat ik maandag-woensdag voor 2u klaar ben. en als k zin heb schrijf ik nog een beetje
xSuleentjuh <3'
JE LEEST
I Hate That I Love You
Teen FictionAlison is een vrolijk meisje. Op school heeft ze het fijn en thuis gaat alles ook prima, maar dan komt de beroemde en ongelooflijk knappe Sam Dylan Cooper bij haar in de klas. Hij is een echte celebrity en hij heeft veel te veel zelfvertrouwen. Alis...