-Kimberly-
Jag och Madison var påväg till stranden en helt vanlig lördag morgon. Klockan var väll ungefär 10.15, Claudia hade åkt på sin årliga utlandsresa med sin familj och blir borta i några veckor. Ganska skönt om du får fråga mig, inte för att jag inte gillar Claudia för det gör jag verkligen, jag älskar henne. Men det har alltid varit jag och Madison och sedan två år tillbaka började Claudia att vara med oss men nu i några veckor kan det vara som förut.
Jag och Madison är mer som systrar, vi är väldigt lika. Det enda som skjiljer oss åt är att jag har blont hår och hon brunt, annars är vi lika långa, 165cm. Båda är för bortskämda och bor i LA's fina och säkra områden. Båda spelar fotboll, vi gör i princip allt tillsammans. Jag har på mig en vit tröja och ett par blå slitna levis jeans. Jag är väldigt nöjd med mitt utseende om jag får säga det själv, vältränad eftersom att jag tränar fotboll fyra gånger i veckan. Jag har mitt sandblonda hår uppsatt i en hög hästsvans. Madison har satt upp sitt bruna hår i en messy bun och hon har på sig en svart tröja och även hon har slitna levis shorts. Vi går av bussen brevid varandra jag stannar till och tar upp min iphone 7 plus och tar en bild på Madison och lägger upp den på min instagram, enkel bild men endå fin. Jag skriver snabbt, mot stranden med min number one. Sedan springer jag i kapp Madison som fått ett litet försprång. Vi går ner mot det stället vi alltid ligger vid, under palmerna, framför baren och med bara några meter till vattnet. Juste, jag glömde en detalj, ingen av mig eller Madison har någon kille. Vilket kan vara en av anledningarna att vi är här, vid volleyboll stranden. Det finns ju några killar vi har koll på. Eller snarare jag, Jason Mccann och hans gäng. Jason är den snyggaste killen jag sett i hela mitt liv, men det vet ingen om. Jag kan inte säga det till någon. Jason är farlig, han är den mest efterlysta brottslingen i LA. Jag skulle aldrig kunna ha ett förhållande med honom, mina föräldrar är advokater. Det skulle bara inte funka, men jag vet att Madison tycker att Chaz är snygg också. Inte för att hon har sagt något, men det sättet hon kollar på honom när dom är vid stranden avslöjar ganska så mycket.
"Vill du ha något?" Frågar jag Madison eftersom att jag endå ska gå till baren och köpa en vatten eftersom jag glömde mitt hemma. "Visst, en vatten" svarade hon snabbt. Jag gav henne ett litet leende innan jag försvann bort mot baren. Jag betalade snabbt de två vattenflaskorna och vände mig om för att gå tillbaka till Madison när jag ser Jason och hans gäng komma gåendes på stranden. Jag kan inte slita min blick från Jason, hans blöta hår, tatueringar och vältränade överkropp.
-Chaz-
Jason, jag, Ryan och Mike var på stranden för att komma bort från jobb ett tag. Chris och Zack var fortfarande kvar hemma i huset för att hålla koll på allt och alla. Jag blickar snabbt upp mot baren och ser en blond tjej och bokstavligen stirrar på Jason, jag skrattar tyst för mig själv men tillräckligt högt för att Jason ska höra. "Vad garvar du åt Chaz?" Frågar han mig och lyfter blicken från hans mobil. Jag pekar bara bort mot tjejen vid baren, Jason granskar henne från topp till tå och flinar. Han ökar takten och går fram till baren, nej inte baren, han går fram till tjejen.
-Jason-
Tjejen Chaz sett stirra på mig såg faktist väldigt bra ut. Perfekt kropp och utseende. Okej jag erkänner, hon så inte väldigt bra ut, hon såg sjukt jävla bra ut. Jag var tvungen att anstränga mig för slita blicken från henne. Hon verkade märka att jag kom närmare då hon snabbt kollade upp och mötte min blick och sedan försökte skymda sig iväg, men snabb som jag är så fick jag tag i hennes handled. "Spanar du in mig baby" viskar jag i hennes öra. Hennes hud knottrar sig och jag kan inte låta bli att flina. "N-nej det gör jag inte" stammar hon fram. "Gumman jag är inte blind" säger jag och lägger min arm runt hennes perfekta kropp.
-Kimberly-
Jag märker att Jason kommer närmare och att han sett att jag stirrade. Fan att jag ska vara så jävla korkad tänker jag för mig själv och försöker skynda mig därifrån så fort som möjligt. Vilket jag inte lyckas så bra med då jag känner en hand ta tag i min handled och dra mig bakåt. "Spanar du in mig baby" hör jag en mörk röst säga och hela jag ryser. "N-nej det gör jag inte" stammar jag fram. Vad fan håller jag på med? Jag känner hans starka arm lägga sig runt min kropp och dra in mig i hans famn "gumman jag är inte blind" säger han. Jag tar mig ur hans famn och vänder mig om, "för det första Jason, kalla mig inte det igen och för det andra, ja jag tittade på dig. Det är inte mitt fel att du är så jävla snygg" säger jag, det sista ångrar jag starkt. "Vad sa du?" Säger han och ett nöjt flin var placerat i hans ansikte. "Inget" suckar jag. "Du erkände att jag var snygg" viskar han i mitt öra. "Du ser inte så dum ut du heller" viskar han igen. Jag blir helt varm inombords av att ha honom så nära mig. Men jag vet att jag egentligen borde springa för mitt liv med tanke på hur farlig han faktist är. "Jason, bara glöm allt och låt mig gå. Snälla" säger jag och kollar in i hans bruna ögon man kan drunkna i. "Visst baby, men låt mig åtminstone veta vad du heter. Du vet ju antagligen redan vem jag är" svarar han. "Kimberly Smith, men kalla mig Kim" säger jag snabbt och vänder mig om med ett leende och går bort mot Madison. Jag känner Jasons brännande blickar i ryggen.
"Kim vad fan såg jag nyss?!" Säger Madison som står med stora ögon och kollar på mig när jag kommer fram till henne. "Ehm, jo asså Jason typ kom på mig att stirra på honom" svarade jag nervöst. "Vad sa han då?" Frågade hon exalterat och jag la mig brevid henne och berättade allt. "Jävlar Kim, han gillar dig" säger hon och flinar. "Men nej, vi pratade ju knappt" skrattar jag. "Han verkar ju inte slutat tänka på dig iallafall" säger hon och pekar bort mot Jason som har sin blick fastklistrad på mig. Jag känner hur mina kinder hettar till och jag vänder bort blicken. "Ooh, Kim är käär" retas hon och skrattar nöjt. "Sluta" skrattar jag. Men kan inte neka det hon precis sa. Men det kommer Jason aldrig att få veta, det kommer aldrig att bli vi. Aldrig någonsin.
-
Första kapitlet ute, hoppas ni gillar det. Rösta och kommentera så blir jag glad :) <3
YOU ARE READING
My lifesaver | Jason Mccann
Fanfiction17 åriga Kimberly eller som hon helst vill bli kallad, Kim Smith bor i den finare och säkrare delen av LA, lite för bortskämd och bor i det största huset på gatan. Kim har två bästa vänner som hon gör allt med, Madison och Claudia. No secrets, no l...