Jag hade inte sovit på hela natten. Det ända jag tänkte på var det som hände igår. Jag fattar inte...Varför är han otrogen mot mig när han vet vilken sitts jag sitter i?
Jag sätter mig på säng kanten och sätter armbågarna på låren. Händer ligger vilandes på huvudet och huvudet hänger ner.Jag kan nästan höra hur mina tankar susar runt i rummet. Jag känner mig iakttagen av alla tankar som släppts ut fria. Den ända tanken som cirkulerar i huvudet är Varför han gjort såhär mot mig.
Plötsligt kom jag och tänka på killarna som jag såg på tv igår. Jag kommer inte riktigt ihåg vad dom heter men jag tror dom heter Marcus och Martinus.
Jag tänkte särskilt på han den där Martinus tror jag han heter. Jag får gåshud på hela kroppen. Hans leende var som en solstråle som lyste upp min jord. Hoppas jag får träffa honom på riktigt.-Emelie Frukosten är klar! Ropar pappa nerifrån trappen.
-Jag kommer! Ropar jag tillbaka.
Jag ställer mig upp och börjar gå mot stolen där kläderna jag lagt fram till idag.Jag öppnar min vita där och går ner för trappan. Jag går genom vardagsrummet in till köket.
-Godmorgon gumman. Säger mamma med ett leende som nästan säger att jag ska också säga godmorgon.
-Godmorgon säger jag tyst så att det nästan inte hörs.Egentligen är det en dålig morgon för jag måste ju träffa Jakob idag! (Han som var otrogen)
Jag sätter mig ner på min plats och tar tag i mjölken och heller i lite i skålen som står framför mig.
Jag tittar runt på bordet och ser att flingorna står bredvid mamma.
-Mamma kan du skicka flingorna? Frågar jag.
Mamma kollar upp från tidningen och greppar tag i flingorna och räcker dom över bordet. Jag tar tag i packet och häller i flingorna i mjölken.
När jag ätit klart går jag och gör mig iordning för skolan.Jag kände hur ångesten börjar växa och växa inuti mig ju mer jag blir färdig. Tillslut är jag klar med allt. Jag går till hallen och tar på mig ytterkläderna. När jag är klar tar jag tag i handtaget till min svarta puma väska som hänger på kroken bredvid dörren.
-HEJDÅ!! Ropar jag till mamma,Pappa och min lillebror Leo.
-HEJDÅ HA EN BRA DAG I SKOLAN! Ropar mamma och pappa i kör.
Jag öppnar dörren och går ut. Jag stänger den och mina steg leder mig till skolan.När jag kommer till skolan ser jag att mina bästa kompisar Annie och Ida står och väntar på mig. Annie vänder sin blick mot mig och Ida desamma. Ett leende växer på mina läppar när jag ser dom. Dom börjar gå mor mig och när vi möter varandra kramar dom om mig.
-Hej Emelie! Säger Ida och Annie.
-Hej! Besvarar jag.
-Vi vet vad Jakob har gjort..Säger Annie och kollar på Ida.
Jag nickar samtidigt som min blick automatiskt letar sig ner mot asfalts marken.
-Vi vet att du är ledsen men det kommer gå över bara du tror...Säger Ida och tar tag i min axel.
-Du har ju oss..Fortsätter Annie.
Min blick vänds upp och ett leende sätts på mina läppar.
-Sådär ska det vara. Säger Annie och skrattar till lite.*Ding* *Dong* *Ding**Dong* (Haha really Alva?)
Vi hör att det ringer in och vi börjar gå mot öppningen in till skolan.
-Just det. Säger Ida helt plötsligt.
-Har du hört att det ska komma två nya killelever till våran klass? Frågar hon.
Jag skakar på huvudet och ett frågetecken placeras i mitt huvud.
-Dom skulle tydligen vara tvillingar Coolt va? Säger Annie.
Jag nickar till och fortsätter gå in genom dörren till korridoren.*-Vilka var det som skulle börja i våran klass? Hoppas dom är snygga* Tänker jag tyst för mig själv.
Jag låser upp mitt skåp och tar fram min matte bok eftersom att första lektionen var matte. Jag lägger in mina andra saker och stänker skåps luckan och tar tag i nyckeln och vrider om. Skåpet låser sig och jag lägger nyckeln i fickan. Jag styr mina ben in i klassrummet och går till min plats bredvid självaste Jakob! Jag drar ut stolen och sätter mig ner och lotsas som om han inte finns.-Godmorgon klassen! Säger våran lärare Maria.
-Som vissa av er redan vet så har vi fått nya elever som kommer vilken sekund som helst. Det är två norska tvillingbröder som kommer från en liten by som heter Trofors.Det knackar på dörren och Maria går och öppnar. In kommer de två nya eleverna. När jag får syn på vilka det var så spreds en lycka inom mig! Det var.......
Tack för att du började läsa denna bok så ses vi i nästa kapitel! Glöm inte att du är fantastisk och unik på ditt sätt & Att du är älskad! Stay strong and be your self! Ha de!!!!!
YOU ARE READING
Så mycket att det inte går att beskriva
Teen FictionEmelie (14år) har fått reda på att hennes förra pojkvän Jakob har varit otrogen mot henne! Emelie är självklart jätte ledsen och krossad inombords. Tankarna flyger omkring och kan inte stoppas. Hon kommer helt plötsligt att tänka på att hon såg två...