Mijn moeder struint de tuin binnen en kiepert haarzelf door de voordeur. Ze mikt haar tas in een mandje waarvan ze niet doorheeft dat het de papierbak is en ploft neer op de bank. De 'mam is thuis' cd, waar een vaste conversatie op staat die zich elke keer als mam thuis is afspeeld, gaat bij mij aan.
"Hai mam," zeg ik redelijk emotieloos.
"Hai schat," kreunt ze terug.
"Hoe was het op je werk?" dreun ik op.
"'T koffiezetapparaat was stuk," mompelde ze, nog steeds niet het gebrek van emotie in mijn stem opgemerkend.
"Ach gut," zeg ik. Ik baan me een weg door alle lege bierflessen naar ons koffiezetapparaat, wat waarschijnlijk het schoonste voorwerp in onze leefomgeving is. Ik heb voor mezelf besloten dat ik GEEN troep za opruimen die ik zelf niet gemaakt heb. Ik ben de enige die het koffiezetapparaat gebruik, dus ik zorg dat het schoon blijft. Helaas is die gedachte niet bij háár opgekomen, denk ik terwijl mijn zusje Vera zichzelf van de trap af smijt.
Ik ben jaloers op Vera, om meerdere redenen.
1. Ze heeft geen idéé dat het in dit huis heel erg mis gaat. Ze maakt van het ontwijken van de bierflesjes en spelletje, doet alsof pap nooit heeft bestaan en voor haar is de planeet aarde één grote regenboog.
2. Ze is het enige lid van de familie met een normale naam. Ik heet Hayden Nathana Zandloper, mijn broer Naden Jesten Zandloper en mijn zus Tanana Esthina Zandloper. Ja, serieus.
3. Ze is acht, acht zijn is de hemel.
Vera heeft dezelfde 'mam is thuis' cd als ik, alleen zij speelt hem heel anders af.
"Haaaaaaai maaaaaam!" krijst ze, in een stem mijn dove buurvrouw nog migraine zou krijgen.
"Hallo lieverd," steunt mijn moeder.
"Hoe was het op je weruuuuuuuk?" gilt ze verder.
Zelf als ik een nanoseconde later boven op mijn kamer zit, hoor ik haar nog scheeuwen.
This is the story of my life.Hoi mensen die dit lezen, dit is mijn eerste boek. Ik ga hierna een groter beter boek schijven , maar dit is even oefenen. Ik maak vaak spelfouten, dus als je er een vindt, zeg het even. En zeg gelijk wat je ervan vind!
JE LEEST
Mijn ontzettend vermoeiende leven
Teen FictionHayden's leven is niet simpel. Een overwerkte moeder, dronken broer, bazige zus, hyperactief zusje en een niet-bestaande vader werken gewoon niet voor een prikkelbare tiener. Als de situatie alleen maar erger begint te worden, moet Hayden zelf maar...