Chapter two

1.2K 81 98
                                    

Amira

06.30 vrijdag

Ik hoorde mijn wekker afgaan en drukte hem uit. Ik draaide me om en probeerde weer te slapen voor ik het wist lag ik weer in een diepe slaap.

"AMIRA OPSTAAN NU!" Hoorde ik mijn moeder roepen van beneden. Ik zuchtte en stond op. Ik liep naar mijn badkamer en deed wat er nodig was.

Ik stond voor de kast en koos voor een zwarte hoofddoek met een donkerblauwe abaya. (Abaya is Arabisch kleedje net zoals een kaftan maar dan simpeler ofso haha kan het niet uitleggen mohiem zoek op)

"Amiraaa" hoorde ik van beneden. "Jaa wat?" Riep ik terug. Ik liep snel naar beneden en nam een croissant en een beker melk.

"Allez au revoir" (doei) riep ik voor ik de deur dichtsloeg

Op school aangekomen

Ik liep mijn klaslokaal binnen en niet veel later hoorde ik de bel. De klas werd steeds voller en iedereen keek me weer aan net zoals altijd. In mijn klas zitten er maar drie Marokkanen ik en Ayoub en Reda. Besef even maar drie.
Dat van het aankijken ben ik wel gewoon ze kijken me wel vaker aan.

Emma kwam naast me zitten. "Hey Amira" zei ze enthousiast. Nou Emma is een goede klasgenoot van me samen met Heda. "Hey Emma" zei ik terug.

"Heb je zin om zaterdag met mij Heda en Giovanni naar de stad te gaan?" Vroeg ze me. "Uhmmm.. Dat weet ik niet zo zeker hoor wat zouden mijn ouders wel niet denken?" Zei ik met een twijfelende blik. "Je kunt toch zeggen dat je aan een schoolopdracht moet werken met Chaima ofso , dat geloven ze toch?" zei ze geruststellend.

"Okey ik zal het proberen" zei ik nog steeds twijfelend. "Yess dankjewel" zei ze lief.

"Dames opletten!" Haalde mijn leerkracht me uit mijn gedachten.

De bel ging eindelijk was ik uit. "Amira! Wacht eens even" hoorde ik uit de verten. Ik keek om me heen en zag Chaima onhandig komen aanlopen.

"Hey Chaima! Alles goed?" Vroeg ik terwijl ze naast me kwam staan. "Hamdoulilah met jou?" Vroeg ze enthousiast. "Super nou ik heb een vraagje zou je me alstublieft een gunst willen doen?" Vroeg ik met grote ogen. "Wat dan?" Zei ze terwijl ze een stuk van haar appel afbeet. "Zaterdag ga ik naar de stad met Emma, Heda en Giovanni maar je weet dat mijn ouders het nooit goed zouden vinden dus zou jij me alsjeblieft van huis willen afhalen zodat het erg op lijkt dat ik met jou een schoolopdracht moet doen?" Zei ik met een hoopvolle blik. "Ja hoor komt goed". Ik gaf haar een dikke knuffel en bedankte haar 1000x.

Het enige verschil tussen mij en Chaima is dat zij nog geen hoofddoek draagt en zij heel moderne ouders heeft vergelijking met ik mag ze alles doen.

Ik stapte af van de bus en liep naar huis ik zag een jongen en een meisje samen knus doen op een motor kifesh? Hahahah ik grinnikte in mezelf en keek beter. Dat is Bilal met zijn vriendin Romy.

Romy was ooit een goede vriendin van mij tot Bilal me waarschuwde niet met haar om te gaan omdat ze 'een slechte invloed op me zou hebben' maar nu is Bilal zelf met haar en ja Bilal is ook geen maagd meer. Ze doen het waarschijnlijk elke dag.

Thuis aangekomen

"Salem ik ben thuis" riep ik terwijl ik mijn hoofddoek van mijn hoofd wikkelde.

Ik liep de woonkamer binnen en gaf mijn vader een kus op zijn voorhoofd.

Ik liep de keuken binnen en gaf ook mijn moeder een kus en hielp haar met het avondeten.

Anouar kwam binnen en gaf me ook een kus. "Salem klein zusje" zei hij terwijl hij me een knuffel schonk. "Seleemm broertjelief"

Het eten was klaar en ik en Anouar legde samen de tafel klaar. "Anouar anouar appelez vous frère Bilal" (Anouar ga je broertje Bilal roepen) riep mijn moeder vanuit de keuken.

Anouar en Bilal kwamen weer samen binnen en we gingen gezamenlijk aan tafel zitten.

Ik begon direct met eten en werd al snel onderbroken door mijn vader. "ce que nous disons lorsque nous mangeons?" ( wat zeggen we als we gaan eten?) zei hij terwijl hij me bleef aankijken. "Désole mon père" (sorry mijn vader).

"Bismillah" zei ik zachtjes maar net hoorbaar voor mijn vader.

Selem zina's

Ramadan mubarak💋

Stem&reageer

Tijdens de ramadan ga ik ook proberen te posten maar ik weet nog niet zeker of ik dan veel kan posten maar elmohiem💛

Nog een vraagje hoe oud zijn mijn lezers?

God bless y'all🌸

Bissouss loubsssss🌹

La vie d'Amira Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu