Ilias l'argent accro (geldverslaafd)Vol geluk telde ik al mijn geld op. "JSUIS RICHE!" Riep ik vol enthousiasme naar Jair. (Chapter five: Jair Escobar)
Hij lachte terwijl hij zijn jointje in zijn mond stak en al zijn geld bijeennam.
Hij rook er aan en keek het verliefd aan. "Wallah l'argent est le vrai amour" zei hij terwijl hij al zijn biljetten van 500 op elkaar stapelde. (Vertaling: wollah geld is het echte liefde)
Ik gaf hem een boks deed mijn raam een beetje omlaag. Ik nam een jointje en stak hem aan.
Ik inhaleerde diep en blies het weer uit. Ik tikte de as via mijn raam naar buiten.
Er reed in deze wijk al een tijdje een politiewagen rond dus moesten we extra oppassen.
Ik zette ons liedje op en mee te rappen. Bij het refrein rapte we luidkeels mee.
"Viens dans mon coin ça bibi quelques grammes de peuf. J'suis tellement loin jamais ralenti par les meufs. J'suis validé par les reufs. Viens dans mon coin ça bibi quelques grammes de peuf"
Amira
Vol pijn draaide ik me om. Ik ben helemaal mishandeld. Ik keek in de spiegel en raakte mijn gezicht aan.
Mijn gezicht is helemaal rood en mijn lip ligt open, mijn armen en rug zijn waarschijnlijk helemaal rood en blauw.
(Om verwarring te voorkomen: Bilal trok haar naar huis met de kleren waar hij haar in gevonden heeft dus, een witte t-shirts met korte mouwen en een jeans broek en haar haren los gestijld)
Mijn moeder stopte mijn vader net op tijd bijna was ik dood, maar mijn moeder haar blik vergeet ik nooit, zo teleurgesteld heb ik haar nog nooit gezien zelfs niet toen Bilal thuis kwam met Romy om zijn arm.
Al 5 dagen lig ik in mijn kamer, ik heb geen enkele stap uit mijn kamer gezet gewoon weg omdat ik daar het kracht niet voor heb. Gelukkig heeft mijn moeder een prachtig hart en geeft ze me eten anders lag ik hier morsdood.
De enigste personen die mijn kamer zijn binnen kunnen komen zijn Anouar en mama. Papa en Bilal wil ik niet meer zien.
Als papa eens wist wat Bilal doet om geld te krijgen zal Bilal niet lang meer met ons onder 1 dak wonen. Mijn vader is streng als het gaat om drugs. Ookal weet hij dat alle jongens van de buurt eraan doen mag geen enkele zoon van hem daaraan meedoen.
De deur werd geopend en ik zag hoe Anouar mijn kant opliep. "Amira ik moet je iets belangrijks vertellen" begon hij direct.
Ik kon niet eens uit mijn woorden komen dus knikte ik maar. "Ik zal niet lang meer met jullie onder 1 dak wonen" zei hij gevoelloos. Met gesperde ogen keek ik hem aan.
"Hoezo? Waarom?" Kwam er plots vloeiend uit. "Ik heb een eigen appartement gevonden waar ik alleen zal wonen" kwam hij moeilijk uit zijn woorden.
Ik geloof hier niets van. "Je liegt! Tu va dire maintenait la vérité!" Riep ik vastbesloten afwachtend. (Vertaling: je gaat nu de waarheid zeggen)
"Geloof het of niet Amira ik ben binnenkort weg" riep hij en wende zijn blik af van mijn toegetakelde gezicht. "NEEM ME DAN OPZEN MINST MEE PUTAIN" riep ik boos.
"Dat kan niet Amira. Je kunt altijd langs komen maar je weet dat papa het nooit zal accepteren als je mee komt met mee". Daar had hij een punt. Ik mag niet eens uit mijn kamer laat staan naar een ander huis.
"Allez Amira je t'aime petite sœur ik ga vertrekken" Zei hij en stond op. "Ik hou ook van jou, en als je niets meer van mij hoort moet je weten dat ik dood ben geslagen door papa" zei ik terwijl de tranen al terug begonnen te stromen.
Hij gaf me nog een kus op mijn voorhoofd en liep weg. Wie gaat er nu voor mij zorgen? Wie gaat mij nu beschermen en gelijk geven?
Op een dag ga ik hier echt doodgeslagen worden en opgegraven worden in deze tuin.
Bonjourr mes filles💞
Sorry voor het zo lang wachten maar ik had examens etc. Nu heb ik ongeveer 3 weken vakantie, dus 3 weken de tijd om deeltjes te schrijven.
Blijf stemmen en blijf volgen!!😽
Lees ook mijn boek 'het leventje van sarah' daar ben ik veel meer actief.
Allez bissoussss le sangggg💋
JE LEEST
La vie d'Amira
ActionAmira perfect opgevoed moslima met zelfrespect en alles erop en eraan, maar wat als Amira haar Niqaab niet ziet zitten. Zij en haar broer verpesten de reputatie van hun familie zonder dat ze het doorhebben. Van Niqaab, 5 Keer per dag bidden en elke...