Hoofdstuk 1

26 4 1
                                    

Ik word wakker van mijn wekker. Ik ga op mijn bed zitten. Ik probeer de wekker uit te zetten. Als die eindelijk uit is ga ik me omkleden. Ik loop naar beneden. Als ik beneden ben zie ik Thijmen al zitten. Hij zegt:" Hé, de broden zijn op je kan Tom's eten wel opeten." Tommie is onze gekke kat, maar Thijmrn is er helemaal gek op. Ik zeg:" nee, laat maar ik eet wel het laatste stuk pizza op wat er van gister over is." "Dat is niet eerlijk, MAM!!". Shit dit doet hij nou altijd. Ik wil net naar zijn keel grijpen als onze moeder beneden komt. " Thijmen niet zo gillen. Wat is er." "Roos wil pizza eten, want het brood is op." Daar gaat hij weer. " Roos je kan ook iets anders eten, kijk." Mam geeft mij de muesli. Ik heb hier helemaal geen zin in en legt het terug. "Ik ga op school wel wat eten." Zeg ik gauw. Dan appt mijn vriendin.
Kira: Eindelijk kampioenschappen, ready?
Ik: Ja, duhhh. Natuurlijk hier heb ik voor getraind.
Kira: Shit, mijn zusje heeft haar flesje met melk over mijn nieuwe broek gegoten moet gaan tot op school.
Ik: tot op school. Ik leg mijn telefoon neer en loop naar boven. Eenmaal boven poets ik mijn tanden en pak ik mijn tas. Op mijn wekker zie ik 'eigenlijk wel heel handig' dat het al  8:15 is dus ga ik snel naar beneden pak mijn fiets en fiets naar school. Op school zie ik Kira al zitten. Ik loop naar het fietsenhok. En Kira loopt mee. En ze zegt: " OMG! Niet te geloven dat we morgen al beginnen met de kampioenschappen. We wilde dit al vanaf groep 1." Ik ken Kira al vanaf de kleuterklas. Ik weet dat ze niet te stoppen is als ze ergens mee doorgaat, maar ik weet dat ze daarom ook mijn bff is. Kira ratelt maar door. Ik heb geen zin om te luisteren en trek haar mee aan mijn arm naar binnen. Als we binnen door de gangen lopen stopt Kira met praten en met lopen. Ik snap er niks van, maar blijf ook stil staan. Als ik Nico zie snap ik het, want Nico is de grote crush van Kira. Alleen durft ze dat niet te zeggen tegen hem. Als hij bij Kira stilstaat en zegt: " Hey, Kira." Zie ik gewoon dat ze bijna flauwvalt. Nico loopt door, maar ik zie dat Kira nog helemaal stond zoals voor dat Nico langskwam. Ik loop naar haar toe en ze zegt: "H-h-hij w-weet mijn n-na-aam." En ze springt zowat een gat in het plafond. Als we de bel horen lopen we gelijk naar onze eerste les. Naruurkunde. Na een paar verschrikkelijke lessen en lessen waarvan ik bijna in slaap viel is het eindelijk pauze nog 1 uur en dan kan ik eindelijk naar huis. We lopen naar de aula naar een tafel. Als we zitten zien we Thijmen al aan lopen. Hij komt er bij zitten en even later ook Brad. Mijn eeuwige stalker...... We zitten te kletsen tot ik opeens twee sterke handen op mijn schouders voel. Ik draai me om en zie Liam staan. Eerst word ik rood dan krijg ik het ontzettend warm. Ik voel iets in mijn buik en loop dan pijlsnel weg naar de wc's. Kira achtervolgt me. Als ik bij de wc's ben zegt Kira:" Wat deed je nou? Je verpest je enige kans om met hem te praten door snel weg te rennen." "I-ik snap er niks van, het was gewoon iets dat ik niet tegen kon houden. Het ging zo snel." Zeg ik snel. En samen lopen we terug naar de tafel waar Liam nog steeds staan. Ik adem dus nog een keer rustig in en uit en loop terug naar de tafel. Liam vraagt: " Wat gebeurde er net nou?" Waarop Kira antwoordt:" gewoon meidendingen." Liam zegt: "laat maar zitten dan. Moet gaan, bye." "Bye" zeg ik verlegen terug. Nog maar een uur en dan zijn we uit. "Kira welk vak hebben we nu?" "Wiskunde van Mevr. De Man" zegt Kira terug. Als we zitten zit ik weer niet op te letten. Dit hele hoofdstuk ga ik echt verknallen. Als ik opeens hoor: " Roos nou wat is het antwoordt? RO-OOS!!" Sjongejonge dat mens kan gelijk zo hysterisch doen. Ik kijk naar het bord en zie de som. Ik zeg snel 1473. En Mevr. De Man zegt: " D-Dat is goed Roos." Ze geeft nog een toets op en dan is het uur voor mijn gevoel drie uur eindelijk afgelopen.

Ik hoop dat jullie mijn eerste hoofdstuk leuk vonden. Ik probeer elke week een nieuw hoofdstuk te plaatsen, maar ik hoop dat dit genoeg is. Als jullie tips of tricks hebben kunnen jullie gewoon een berichtje achterlaten.

Xoxo Esmée

Never StopWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu