Hoofdstuk 5

10 3 0
                                    

Ik schrik wakker. Alweer een nachtmerrie over Thijmen. Wat als er echt iets ergs is gebeurd. Ik moet er ook niet aan denken.

Snel kijk ik op mijn wekker 4:30 nou kan ik tenminste rustig aan doen. Even een rustige douche en daarna aan de slag. Ik zit onder de douche rustig na te denken over wat ik vandaag zou doen. Niet echt veel. Met Kira naar de bios, Netflix kijken de rest van de.. wacht. Shit, Liam komt voor wiskunde. En ik kan er echt niks van. Wiskunde is niet mijn vak. Gewoon één keer geluk. Meer niet. Ik stap uit de douche sla een handdoek om mezelf heen. Loop naar mijn kledingkast. Ik open hem en hij ontploft bijna zo vol zit ie. Snel pak ik een roze topje en een spijkerbroek. Ik kleed me om en kijk in de spiegel nog even een beetje mascara en mijn haar... ik doe twee plukjes van mijn bruine haar naar achteren en kijk weer in de spiegel. Perfect. Ik loop heel stil naar beneden en ga op netflix. Na een tijdje zoeken vindt ik een serie speciaal voor mij. En na een tijdje kijk ik op de klok 7:30.

Ik hoor de trap en mijn moeder komt binnen. "Hey, Goedemorgen schatje. Hoe gaat ie, al nieuws?" "Nee, nog niks over Thijmen." En ik zucht. Mijn moeder zegt opeens" weet je wat ik maak wel een paar pannenkoeken." "Nee, niet doen. Raak geen een pan aan!!!" Gil ik. Ik zie dat mijn moeder schrikt." Waarom niet?" "Oké ik vertel het rustig, maar je kan echt niet koken." "Wat bedoel je, ik kan niet koken." Ik zie dat ze verbaasd is. Mijn vader was de 'kok' hier in huis.Nadat mijn vader naar New York moest voor zijn werk journalistiek heeft mijn moeder niks gekookt of gebakken of gebraden of iets in de keuken. "Ik ga wel een eitje bakken." Waarop mijn moeder tegenspreekt "jij kan net zo goed met de keuken omgaan als ik." "Nee hoor, ik heb een week kookcurses gedaan en hwb daar leren ei te bakken." En na die week moest ik stoppen, omdat ik de keuken daar had vernield met mijn kookskills.... snel liep ik naar de keuken en begon. Na ongeveer 10 pogingen lukte het om eindelijk een eitje te bakken die niet zwart werdt. Ik loop naar mijn moeder en we begonnen aan het ontbijt. " mam." Zeg ik met mijn mond vol. "Er komt om 5 uur iemand hier die ik wiskundebijles ga geven." Mijn moeder kijkt mij verbaasd aan en zegt:" het hoogste cijfer dat je voor wiskunde hebt gehad was een 5." "En dat was een heel goed cijfer." Zeg ik trots." Maar er komt dus iemand voor wiskundebijles, maar eerst moet ik wat geld lenen voor de bios. Ik krijg geen zakgeld, want dat krijg ik pas als ik zestien wordt, want mijn moeder denkt dat ik er 'onverstandig' mee omga serieus! "Hier," en ze geeft me 15 euro." Neem anders ook wat popcorn ofzo." Ik kijk haar verbaasd aan, maar ze knikt toch dat ik het moet houden. Na een minuutje of 10 hoor ik de deurbel en doe open. "Kira!" En we knuffelen elkaar.

We lopen naar de bios. Kira mag deze keer de film uitkiezen, en zij is echt van de horror. Ik dus totaal niet. Als ze een gilm heeft uitgekozen en we zitten in de zaal mat de popcorn begint die leuke horror film* hoor mijn sarcasme* in het midden van de film komt er een jumpscare en van schrik laat ik de popcorn vallen. Als de film dan eindelijk afgelopen is. Waarna ik bijna de hele tijd mijn ogen dichthield. Lopen we naar buiten en Kira zegt:" OMG, dat was de gaafste film ever. En die jumpscare in het midden echt awesome. Ik begin stom te lachen en we nemen afscheid. Ik fiets naar huis.

Eenmaal thuis zie ik dat het al 16:30 is snel klaar maken voor de ergste wiskundeles ooit. De bel gaat en ik loop snel de trap af. Doe mijn haar goed en doe de deur open. Ik zie Liam staan en ik zeg: "kom binnen." En hij komt binnen. Hij staat in mijn huis! "Kim maar mee naar boven." Zeg ik en hij zegt: "Oké, maar ik moet om 18:00 weer thuis zijn vanwege mijn zusje." Ik zie hem verlegen kijken.

POV Liam

Ik ga met mijn hand door mijn haar en loop met Roos mee naar boven. Ik hoop echt dat ze goed is in wiskunde, want als ik geen voldoende haal moet ik van voetbal af en dat kan ik echt niet maken. Roos halt me uit mijn gedachtes met: "Kom je ook nog zitten?" En snel ga ik zitten. Dan begint ze te vertellen: "hier zid je de som 45÷5×(67-5)(4+7) dan moet je beginnen met." En daarna luister ik al niet meer. Ik zit alleen naar haar te staren. Ze heeft een soort van verlichte ogen gewoon. Zo sprankelend. Als ze ziet dat ik haar aanstaar zegt ze: "En Liam wat is het antwoordt?" "Oh, juist het antwoord, ehm. Kan je het nog een keer uitleggen?"

POV Roos

Serieus?! Nog een keer. Gelukkig is dit een makkelijk hoofdstuk. Snel leg ik het nog een paar keer uit. Hij zit mij weer aan te staren ik wordt er verlegen van. Na een paar keer weer hij eindelijk hef antwoordt en dan gaan de andere sommen ook goed. Ik kijk op de klok en zie dat het al 17:45 is. En zeg tegen Liam:" Het is al bijna zes uur. Je moet gaan. Anders dan kom je te laat. Wd lopen naar beneden en hij zegt: "Doei." Hij leunt naar voren en geeft me een kus op mijn wang. Ik krijg het heel warm en ik weet bijna dat ik heel er gloei snel weer ik mijn gezicht af en ik zeg: "Doei." En hij loopt naar buiten.

Ik doe de deur dicht en loop héél blij naar boven. Boven aangekomen begin ik gelijk aan biologir voor morgen. Dat wordt weer een 3, pffff. Dan hoor ik een pling ik kijk op mijn telefoon:
Papa: Hey prinsesje in dr vakantie kan je naar New York komen ik heb het met Mama overlegt en ze vindt het goed.
Ik:Serieus?!

Ook heb ik een berichtje van Liam:
Liam/crush❤: is het goed als we voor woensdag na school afspreken?

Ik stuur snel een berichtje terug met:
Ik: Ja super. Heb er nu al zin in.

Dan zie ik dat mijn moeder ook een berichtje heeft gestuurd. Ook heb ik haar deze middag nog niet gezien:
Mama: "Ben met politie bezig zoeken. Ze hebben al een spoor. Bestel maar een pizza ofzo. Zie je😚.

Dus ik begin te bellen. Na een tijdje gaat de deurbel en is de pizza er. Ik geef het geld en eet hem voor de tv op. Al snel wordt ik moe. Ik doe mijn pyjama aan en loop naar boven. Kijk nog even op mijn mobiel en val dan binnen noo - time in slaap.

Hey allemaal. Ik heb weer eindelijk een hoofdstuk geschreven. Ik hoop dat dat volgende week of die week daarna ook gaat lukken. Denk heg niet in verband meg de pw week. Ook begin ik samen met mijn zusje aan een nieuw boek. Ook kan je een stem achterlaten⭐. Hoop dat het hoofdstuk leuk was en zie jullie weer.
XOXO Esmée

Never StopWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu