Seorang wanita 20-an berkerja sebagai cleaner di Pangkalan TAPOPS. Boboiboy dan Kaizo perasan sesuatu yang tak kena tentang wanita tersebut. Wanita tersebut masuk dalam bilik kosong. Wanita itu menghadap cermin. Nama wanita itu adalah Lucy Martin. Rupa dia terus berubah. Rupanya itu adalah Etsuko Fumio. "Aku akan dapat kau Fang..."kata Etsuko dan terus berubah menjadi Lucy semula. Dia keluar dari bilik.
Fang sedang berjalan menuju ke kapalnya. Tiba-tiba lengan dia di pegang. Rupanya Lucy. "Captain Fang,boleh tak kalau abang bawak saya berjalan-jalan". "Boleh apa salahnya. Mari masuk". Mereka berdua masuk ke dalam kapal. Di dalam kapal,Boboiboy dan Kaizo berada di situ.
Fang:Abang,adik nak bawak Lucy jalan-jalan
Boboiboy:Nak ikut!
Fang:Ialah BBB
Kaizo:Ok tapi abang ikut.
Fang:Ialah abang.
Lucy:(dalam hati:Tak guna punya Captain)
Dalam perjalanan,Lucy melihat keindahan luar dari tingkap angkasa. Boboiboy rasa sesuatu.
Boboiboy:Fang?
Fang:Ye.
Boboiboy:Kapal ni boleh buat auto kan?
Fang: *pandang Boboiboy* Boleh kenapa?
Boboiboy:aku nak cakap sesuatu ngan kau boleh.
Fang:Ok. Abang duduk sini jap eh
Kaizo:ok.
Fang: *tekan butang untuk membuat kapal memandu secara auto...*ikut Boboiboy*
Di dalam bilik,
Fang:Kau biar betul itu Lucy Etsuko
Boboiboy:Ye...sebab abang kau dah kesan kuasa jahat dia
Fang:Baiklah. Boleh aku buat-
Boboiboy:JANGAN MENGADA-NGADA BOLEH TAK!!!
Fang:Jangan jerit...maaf
Boboiboy:lagi sekali kau buat aku akan buat kau tak boleh berjalan.
Fang:Apa? Takkan kau nak patahkan kaki aku?
Boboiboy: *tepuk dahinya* tak de apa lah.. (dlm hati:takkan Capt Kaizo tak bagitahu tentang ni)
Fang:BBB?
Boboiboy:Jom lah pegi ke deck. Karang Captain marah.
Fang:Ok..
Mereka berdua pergi ke deck. Di sana Kaizo yang sedang memandu kapal angkasa manakala Lucy tertidur di atas kerusi. "Kau dah bagitahu ke Boboiboy". "Sudah Captain". Fang melihat ke arah Lucy. Dia terkejut kerana Lucy tiada di situ. "Akhirnya,aku dah tangkap kau!". Muncul Etsuko di belakang Fang. Dia terus memeluk Fang dan menyuntik ubat tidur ke badannya. Fang terus pengsan.
Kaizo:berani kau datang sini balik!!
Etsuko:akuu hanya mahukan dia je. *usab kepala Fang*
Boboiboy:lepaskan kawan aku!! *berlari ke arah Etsuko...*keluarkan pedang petirnya...tetakan pedang petik-
Etsuko terus gunakan Fang untuk menghalang serangan Boboiboy. Boboiboy terus berhenti. Dia tak nak cederakan kawan baiknya. "Aku dah agak kau akan berhenti" kata Etsuko dan menyuntik satu cecair putih ke dalam Fang. Fang menjerit dan jatuh ke lantai. Etsuko terus menghilangkan diri. "Fang!" Boboiboy terus ke arah Fang.
Badan Fang mengigil. Dia terus memeluk dirinya. Kaizo terus mengangkat Fang dan bawa ke biliknya. Dia letak Fang di atas katil. Fang memegang tangan abangnya. Kaizo terkejut kerana tidak merasakan kehangatan tangan adik kecilnya. "A-abang...badan adik...se-sakit..."kata Fang yang masih mengigil di atas katil. "Bertahan Pang...kau kena kuat". "Adik..cu-cuba abang...". "Boboiboy tolong pandu kapal ni balik ke Pangkalan". "Baik Captain"kata Boboiboy dan terus berlari keluar.
Kaizo mengusab pipi adiknya yang makin menyejuk. "Abang..adik..akan..mati lagi...ke?" Tanya Fang kepada abang kesayangannya. Kaizo geleng kepala. "Tak,tak. Adik akan ok. Abang janji abang akan cari penawarnya ye. Adik abang tak boleh mati sekarang ni". Fang perlahan-lahan bangun. Kaizo duduk sebelahnya. Dia menarik adiknya duduk di atas pehanya. Fang terus memeluk Kaizo dan dekatkan telinganya ke dada abangnya agar dapat mendengar denyutan jatung.
Fang:Bunyi jantung abang bestlah...
Kaizo:Ye ke... *usab kepala Fang* Pang?
-Tiada jawapan-
Kaizo:Pang! Kau jangan melawak! *pandang adiknya...*terkejut...Ini tak mungkin...Pang! Pang bangun! Pang! *mula menangis...*goncangkan badan adiknya...Fang! Fang bangun! Jangan tinggalkan abang!! Tidak...Maafkan abang sebab tak dapat melindungi adik..
Kaizo hanya mampu memeluk tubuh adik kesayangannya yang tak bernyawa lagi. Fang telah pergi buat selamanya. Boboiboy melihat kejadian tersebut. Dia menangis. "Kenapa...kenapa kau perlu mati sekarang"kata Boboiboy.
"Maafkan saya abang...Boboiboy"
YOU ARE READING
Fang's Sacrifice Book 2
Fiksi Penggemar"Fang kau nak ke mana?" "Ouh aku nak gi ke planet mati..Aku nk siasat sesuatu" "Pang lebih baik kau hati-hati" "Apa kata Captain ikut sekali?" "Pang hati-hati!" "Maafkan Pang..A-abang" "Jangan tinggalkan abang Pang"