Dorazila jsem ke škole,bylo tu šest lidí. Díkybohu tu už Kyle byl, protože kdyby ne byla by to pro mě opravdu svízelná situace.
Všichni se na mě dívala jako na zjevení. Byla dvě holky a čtyři kluci, včetně Kyla.
,,Tak si přišla.Lidi,toto je Gabriell.Moc ji neznám,ale má ráda Bowieho, takže nešlo ji nepozvat." pronesl Kyle. Tak pro to a já myslela,že ke mně chová nějaké sympatie. Naivka.
"Tohle je Sandra. " představil mi nesympatickou blondýnu s arogantním výrazem. Přejela si mně očima a pronesla krátké "Nazdar". Z nás kámošky asi nebudou.
"Já jsem Tris. " představila se mi už od pohledu přátelská zrzka drobné postavy a napřáhla ke mně ruku.
Potřásla jsem si s ní a poté se mi představili i kluci. Celkem malý kluk s černými vlasy a zelenými oči,Gary, který ihned na mou osobu utrousil nějaké úchylné poznámky.
Vysoký černovlasý kluk s temně hnědýma očima a pletí bílou jako sníh,byl Matt. A nakonec brunet s pichlavýma malíma očima a ostrým výrazem v tváři,Jake. Klasickej rváč."No tak jsme seznámili a můžeme jít." řekla Sandra a chytla za ruku Jakea. Myslela jsem si to. Následovala jsem je spolu s ostatními, ačkoliv jsem neměla tušení kam.
Držela jsem se u Kyla, protože toho jsem přece jen znala ze všech nejlíp.
Tris,Matt a Gary šli kousek za námi a něčemu se hlasitě smáli.
"Kam to jdeme?" zeptala jsem se Kyla.
"Pro matroš." odpověděl krátce a ani se na mě nepodíval. Tak přece jen. Doufala jsem,že je to normální parta kámošů,respektive žádný drogy,žádná tráva, jen sem tam občas zajdou do baru a třeba se napijí.
Od takových jsem se vždycky držela dál. Připomínali mi mou matku a já nechtěla skončit jako ona.
Ale byl tu Kyle. Přiznávám asi jsem se do toho kluka zamilovala.
Tohle bych nikdy neudělala,nikdy bych nezradila svou nejlepší kamarádku, nikdy bych neměla nic společného s takovou partou.
"Jakej matroš?" ptala jsem se dál. Tentokrát už se na mě podíval a dokonce se i usmál. Krásnej úsměv...
"Neboj,jen travka. Ale jestli nechceš nemusíš si dát s náma,ať ti maminka nevynadá. " hluboce jsem ze zasmála. Jako by mou matku zajímalo co dělám,jako by mě zajímalo,že mi matka vynadá. Kéž bych takovou matku měla.
"Dám si taky. " řekla jsem mu na to rozhodně. Jeho výraz zvážněl, zastavil se a řekl: "Jsi si jistá? Nechci tě zkazit,jsi taková nevinná. " když to neudělám ,nezapadnu, když nezapadnu,nepůjdu s nimi příště ven,když s nimi nepůjdu, nebudu mít téměř žádnou příležitost mluvit s Kylem.
"Nikdy jsem si nebyla jistější. " řekla jsem rozhodně.
"Tak tě teda zkazíme prcku. " prohlásil dostatečně nahlas,aby to slyšeli i ti za náma. Po jeho prohlášení,se ozval souhlasný pokřik Matta a Garryho.
Následně mě společně s Tris oddělili od Kyla, protože se rozhodli mě vyslýchat. Kyle se držel celkem daleko za námi a zapálil si cigaretu.Celou cestu se mě vyptávali až jsme došli,k polorozpadlé nepěkně vypadající hospůdce nesoucí název Plejtvák. Jakmile jsme vešli dovnitř,praštil mě do nosu silný pach cigaret a alkoholu.
Došli jsme až k nějaké ženě,oblečené jako šlapka,už od pohledu alkoholičce. Měla řídké špinavě blond vlasy, chyběl jí jeden zub a byla vyhublá,jako by absolvovala výměnný pobyt v Somálsku.
"Máš to Maddie?" zeptala se jí ihned Sandra.
"Jasně, zlatíčko. Přece bych na vás nezapomněla. Ale nejdřív prašule. " řekla ta ženská,Maddie.
"Kolik?"
"Sedm kil."
"Dobře, takže každej dáme kilo.Ty nová, budeš chtít taky ne?" přikývla jsem, falešně se usmála a řekla:"Tak nasol prachy,nikdo z nás ti to financovat nebude." byla na mě neuvěřitelně protivná.
Sáhla jsem si do kabelky pro peněženku. Nebyla tam. Musela jsem ji nechat doma,sakra. Co teď?
"V pohodě Gabby?" zeptal se mě Matt, který si jako jediný všiml mého zoufalého výrazu.
"No, já jsem si zapomněla doma peněženku." řekla jsem naprosto zhrzeným tónem.
"Tak víš co? Když jsi tu nová, zaplatím to za tebe." zachránil mě Matt.
"Vážně? Díky moc,jsi hodnej. " poděkovala jsem a věnovala jsem mu široký úsměv.
Podal mi stovku. "Radši to zaplať sama,ať nemá Sandra kecy.".
Podala jsem stovku Sandře a vrátila se zpět k Mattovi.
Tris blbla s Garrym. Kyle se o něčem dohadoval s Maddie. Sandra s Jakem se nechutně oblizovali. A tak jsme si na sebe s Mattem tak nějak zbyli.
Nastalo mezi námi trapné ticho."Zvláštní místo. " snažila jsem se zavést řeč.
"Ani ne, prostě útočiště místních ožralů,bezďáků a jiných individuí." prohlásil a dál nepřítomně hypnotizoval zeď,polepenou všelijakými plakáty a letáky.Došlo mi,že s ním si moc nepopovídam,a tak jsem soustředila svou pozornost na lidi v klubu.
Měl pravdu. Všude samé trosky.
Ale co čekat od polorozpadlého klubu v odlehlé části města.
Matt si všiml,jak pozoruji ty ztracené existence.
"Musím tě někdy vzít do Hluku. Bude se ti tam líbit. Je tam fajn atmosféra," řekl mi.
"Hluk? Ten ale nemá moc dobrou pověst. " namítla jsem. Krátce se zásmal.
"To my taky ne." na jeho tváři se objevil spokojený úsměv. Jakoby to,že nemá dobrou pověst,byla výhra v loterii."Můžem jít dečka. " křikl na nás na všechny Kyle. Na tváři mu panoval natěšený výraz.
Celá parta ho následovala ven.
Došli jsme na kraj lesa. Opuštěné místo kam v tuhle hodinu nepláchla ani noha. A za bílého dne to pravděpodobně nebylo o nic lepší.
Kyle každému rozdělil rovný podíl a sklíčko.
Byla to taková skleněná úzká tubička,s větší dírou na jednom konci. Do té se dávala marihuana.
Naplnila jsem své sklíčko a vypůjčila si od Tris zapalovač.
Jakmile jsem popotáhla ze sklíčka, silně jsem se rozkašlala.
"Ale,ale. Miminko se nám zakuckalo." komentovala hned Sandra můj kašel.Celá parta se tomu zasmála.
Vrhla jsem na ni nenávistný pohled.
"Gabby,pojď se mnou trochu bokem." zachránil mě Kyle ze svízelné situace, ačkoliv mě tím uvedl do další nepříjemné situace, protože v jeho blízké přítomnosti jsem poněkud nervózní."Ehm... Proč mě voláš?" vysoukala jsem ze sebe.
"Chtěl jsem,aby jsi se vyhla dalším kecům. A taky tě to trochu naučit, protože to vtahuješ úplně blbě, takhle se nezhulíš ani za sto let." vysvětlil mi a odtáhl mě z dohledu ostatních.
Chvíli jen stál,koukal na mě a nic neříkal.
"Co je?"zeptala jsem se a trochu do něj štouchla loktem.
"Jen...jsi si opravdu jistá,že tohle chceš? Byl bych nerad kdyby se holka jako ty, dostala až na dno."Holka jako ty? Jak si to mám vyložit? Začala jsem se nadpřirozeně potit. Protože to klidně mohla být lichotka. A taky to znamenalo,že mu na mně záleží. Což mi samo o sobě lichotilo.
"Táhne mě to. Dřív nebo později bych to stejně zkusila a neboj,na dno se já nikdy nedostanu." zalhala jsem, protože jediný důvod proč jsem k tomuto svolila je to,že jsem mu chtěla být nablízku.
Jak primitivní,jak hloupé.
"Tam ti ani nedovolím se dostat. " konstatoval Kyle.
Musela jsem se začít široce usmívat.
Opravdu mu na mně záleží.
ČTEŠ
Cesta na Pokraj
Teen FictionPříběh o dívce, která si vybere špatnou cestu. Příběh o dívce,která se zamiluje do toho nesprávného. A příběh o chlapci, který má v hlavě zmatek.