4. Ders - Yazım Kuralları (Alfabe)

5.2K 106 46
                                    

Merhaba! 4. Dersimiz olan yazım kuralları (alfabe) başlatıyorum! 🌙
Belki içinizden bazıları alfabeye çalışmıştır diye düşünerek bu bölümü yayınlıyorum. Çünkü bana yollanan bazı resimler var mutlu oluyorum. Her neyse diyelim ki alfabeyi öğrendiniz, bitti mi sanıyorsunuz? 🙈 Tabiki hayır. İşin zor kısmına şimdi başlıyoruz asıl. Bu dersi atlattıktan sonra işler tam anlamıyla çorap söküğü gibi geliyor. Önemli olan alfabeyi ve yazım şeklini öğrenmeniz. Sonrasını hallederiz.

Bu dersimizde özellikle maddeler halinde ilerleyeceğiz. Bunları okuyacak ve anlamadığınız yerde tekrar okuyacaksınız. Karıştırdığınız  geri dönüp "Aa! Bu böyleydi,doğru ya!" diyeceksiniz. Matematik formülü gibi düşünün. O denli önemli yani.

Başlayalım!

YAZIM KURALLARI;
1- Korecede kelimeler soldan sağa yazılır ve her kelime blok şeklindeki hecelerden oluşur.

2- Her blok içindeki hece bir sesi meydana getirir.

Örneğin insan anlamına gelen ve Latin harfleriyle “saram” olarak yazılan kelime 사람 2 hece içerir.
ㅅ(s)  + ㅏ(a) = 사
ㄹ(r) + ㅏ(a) + ㅁ (m) = 람

3- Korecede heceler daima sessizle başlar. İlk sessiz sol üstte yer alır. Sesliden sonra gelen ilk sessiz aşağıda yazılır.

4- Modern Korecede hiç bir karakter tek başına bulunmaz. Hece bir sessizle başlar, bir orta sesli ve son bir sessiz ihtiva eder.

5- Bir hece en az iki karakterden, bir sesli ve bir sessiz olmak üzere, oluşur.Bu nedenle bir sesli harf yazılmak istendiğinde mutlaka ㅇ sessiz harfi seslinin önüne getirilmelidir. Bu durumda ㅇ okunmaz. Yani kısacası ㅇ(-ng) başa geldiğinde okunmaz.

Örnek;
Sesli harf.   Tek başına yazımı
ㅏ.                                아
ㅐ.                                애
ㅓ.                                어
ㅔ.                                에
ㅗ.                                 오
ㅜ.                                 우
ㅡ.                                 으
ㅣ.                                 이

Kore için KORECE 🌙Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin