ŁAWECZKA I NOGI

148 19 0
                                    

ZANIM PRZEJDZIECIE DO TEGO ETAPU, PAMIĘTAJCIE O TYM, ŻE POCZĄTEK OPISANY W POPRZEDNIM POŚCIE, MUSI TRWAĆ DOŚĆ DŁUGO. NIE PRZECHODŹCIE DO NIEGO ZA SZYBKO, GDYŻ MOŻNA TYM ZNISZCZYĆ WSZYSTKO, CO JUŻ ZOSTAŁO OSIĄGNIĘTE. BEZPOWROTNIE.

GDY ZWIERZĘ CI UFA-A TY JEMU, PORA NA KOLEJNĄ RZECZ. JA NAZWAŁAM TO "ŁAWECZKA".

JEŚLI BYK/KROWA/KOŃ DAJE SIĘ WAM SPOKOJNIE POGŁASKAĆ, POZWALA BEZ WIERZGANIA I INNYCH PODOBNYCH ZACHOWAŃ SPRZĄTAĆ OBOK SIEBIE I ZWIERZĄT NA STANOWISKACH OBOK, MOŻECIE PRÓBOWAĆ.

ŁAWECZKA

JEŚLI CHODZI O BYKA LUB KROWĘ, NAJLEPIEJ, JEŚLI WYKONASZ TO NAJPIERW W OBORZE, GDY ZWIERZĘ LEŻY UWIĄZANE NA ŁAŃCUCHU. NIGDY NIE RÓB TEGO PIERWSZY RAZ NA WYBIEGU!!! TO BARDZO NIEBEZPIECZNE!!!

PODEJDŹ DO LEŻĄCEGO ZWIERZĘCIA, DAJ ZNAK, ŻE JESTEŚ, NAJLEPIEJ MÓWIĄC SPOKOJNIE PO IMIENIU. ZACZNIJ CODZIENNE ZABIEGI, TYPU GŁASKANIE ITP. GDY WIDZISZ, ŻE JEST SPOKOJNE I ODPRĘŻONE, PODCZAS GŁASKANIA, DELIKATNIE UCISKAJ GRZBIET.

JA TEN ZABIEG ĆWICZYŁAM OKOŁO DWÓCH TYGODNI, BO JAK ZROBIŁAM TO PIERWSZY RAZ, KSIĄŻĘ WSTAŁ. PO DWÓCH TYGODNIACH PRZYZWYCZAIŁ SIĘ. TU TAKŻE PAMIĘTAJ O NAGRODACH. JEŚLI TWÓJ ULUBIENIEC SPOKOJNIE ZNOSI TAKIE GŁASKANIE, IDŹCIE DALEJ. PAMIĘTAJ, TERAZ JEST JEDNA Z NAJWAŻNIEJSZYCH CHWIL W WASZYCH PRZYSZŁYCH RELACJACH!!! SPOKOJNIE PODEJDŹ DO GRZBIETU KROWY LUB BYKA I DELIKATNIE (NIE CAŁYM CIĘŻAREM!!!) PRZYSIĄDŹ NA JEGO GRZBIECIE. TAK JAK NA ŁAWCE, NIE WAŻ SIĘ JESZCZE PRZEKŁADAĆ NOGI NA DRUGĄ STRONĘ!!! CIĘŻAR OPIERAJ NA NOGACH, NAJLEPIEJ, JEŚLI OPRZESZ SIĘ O ZWIERZĘ TYLKO TYŁKIEM. DLACZEGO??? JEŚLI TWOJEMU WIERZCHOWCOWI SIĘ TO NIE SPODOBA, BĘDZIE CHCIAŁ SZYBKO WSTAĆ, A TY W TAKIM "PÓŁSIEDZIE" BĘDZIESZ MÓGŁ W MIARĘ BEZPIECZNIE ODSKOCZYĆ. TAKIE​ ĆWICZENIE POWTARZAJ DO MOMENTU, AŻ BĘDZIESZ MÓGŁ BEZPIECZNIE USIĄŚĆ NA ZWIERZĘCIU CAŁYM CIĘŻAREM CIAŁA. W MIĘDZYCZASIE UCZ ULUBIEŃCA PODAWANIA NÓG. Z BYDŁEM JEST TO DOŚĆ NIEBEZPIECZNE, TAK JAK MÓWIŁAM, KOPIĄ WE WSZYSTKIE STRONY. JEDNAK JEŚLI MI SIĘ UDAŁO I ŻYJĘ DO DZIŚ, JEST TO WYKONALNE. GDY UDA CI SIĘ NAKŁONIĆ ZWIERZĘ SO PODNIESIENIA NOGI, MIEJ W ZANADRZU JAKIŚ PRZEDMIOT, KTÓRYM BĘDZIESZ MÓGŁ WYCZYŚCIĆ KOPYTA. JA DO TEGO UŻYWAŁAM DOŚĆ GRUBEGO PATYKA. UWAGA!!! GDY CHODZI O BYDŁO, NIE UŻYWAJ PRAWDZIWEJ KOPYSTKI. DLACZEGO? PONIEWAŻ ONE MAJĄ RACICE, CZYLI KOPYTO PODZIELONE NA DWIE CZĘŚCI. I NIGDY NIE CZYŚĆ ICH DO KOŃCA, BO BŁONA W RACICY JEST WRAŻLIWA, MOŻESZ ZROBIĆ KRZYWDĘ ZWIERZĘCIU. POZBĄDŹ SIĘ TYLKO NADMIARU SŁOMY I BRUDU. MA TO NA CELU PÓŹNIEJSZĄ WYGODĘ ZWIERZAKA I POMOŻE PRZY EWENTUALNYCH KONTUZJACH. W MIĘDZYCZASIE MOŻESZ TEŻ CZYŚCIĆ SIERŚĆ ZWIERZĘCIA, JA DO TEGO​ UŻYWAŁAM GRABI I STAREJ SZCZOTKI DO WŁOSÓW TENGLE TEEZER. TEN ETAP MOŻESZ ZAKOŃCZYĆ, GDY ZWIERZĘ UMIE PODAWAĆ NOGI I BEZPIECZNIE SIEDZISZ NA "ŁAWECZCE" CAŁYM SWOIM CIĘŻAREM.

WSKAZÓWKI

PAMIETAJ O POPRZEDNICH ROZDZIAŁACH TEGO PORADNIKA. KAŻDE ĆWICZENIE MOŻNA ZE SOBĄ ŁĄCZYĆ I DO ZNUDZENIA POWTARZAĆ. IM WIĘCEJ ĆWICZEŃ, TYM LEPSZE EFEKTY.

ZRÓB KILKA DNI PRZERWY OD SIADANIA NA SWOIM ZWIERZĘCIU, PRZECIEŻ KAŻDY CHCE MIEĆ CHWILĘ RELAKSU.

NAGRODY TYPU GŁASKANIE I PRZYSMAKI​ RÓWNIEŻ WSKAZANE W TRAKCIE OSWAJANIA.

GDY KONIA NIE MA... PORADNIKOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz