Kecantikkan

473 29 16
                                    

Apa itu kecantikkan?

Definisi kecantikkan ialah manusia yang ingin kelihatan sempurna tanpa sebarang cela di wajah!! Hello guys!! Disini saya nak bercerita bagaimana saya boleh menyelami dalam dunia kecantikkan!!.....

Pada zaman ini semua orang nak cantik samada wanita mahupon lelaki!!! Alkisahnya saya ialah seorang lelaki. Saya tahu mesti korang fikir macam "dah kenapa dia niyh pakai produk bagai mesti tak macho niyh". Hell no choi!! Siapa kata lelaki tak perlu jaga kulit? Tahu tak jaga kulit niyh aderlah kebersihan yang amat dituntut dalam agama? Hah kan dah kena bebel!!.

Aku mula minat pakai produk kecantikkan sejak aku berusia 13 tahun iaitu form1!! Yer aku tau aku terlampau muda untuk pakai produk but who care bitch!.

Aku niy boleh dikatakan takder sangat masalah kulit masa form1 tuw cuma time tuw aku gelap. Maklumlah sejak sekolah rendah lagi kan dah terdedah dengan sinaran matahari mana tak hangus cam arang!!  Masa ni jugak aku seorang peminat kpop.. aku  sumpah jelous dengan korean man punya skin. I be like wow!! Sumpah flawless plus glowing!! Sejak tuw aku mula berjinak jinak dalam dunia niyh. Aku start pakai pencuci muka avon mak aku. Dah la aku pakai senyap senyap jer!! Sebab typical keluarga aku kalau ade lalaki yang pakai pencuci muka sekalipon dah boleh dianggap macam Pondan.

Aku dulu start dengan pencuci muka jew jenama avon!! Habis jew avon tuw masa tu la aku start beli macam macam pencuci muka kt wattson *aku untung tau wattson dekat jer* 

Naik jer aku di tingkatan dua. Aku makin mengganas!!! Aku ingat lagi masa penghujung bulan 1 tuw.  semua pelajar seluruh malaysia time tuw diberi duit bantuan rm100  kononnya untuk pembelanjaan sekolah tapi puih!! Ini semua dusta paling cilaka!! Duit brim pon kawan aku buat beli iphone!! Niy pulak duit rm10p tu. So aku pon tergolonglah dalam golongan boros, aku guna duit rm100 tu beli aurawhite collagen yang botol putih tutup pink tuw. Time tuw aku rasa harga produk tuw dah mahal rm130 kau!! Itula first supplememt aku makan dalam hidup aku. Dan yes!! Sejak aku consume aurawhite tuw ramai la jugak tegur kt sekolah yang kata muka aku niyh makin cerah  mohon muntah.

Okay setakat ini jew nak story pasal kesah saya. Saya dah empat tahun pakai produk hahahahahha. I know i niy gila. Bye!! Nanti next entry baru saya share pasal tips atau reviea product yang saya guna!! Bye guys!! Love you💞💞

❤️BEAUTY Review❤️Where stories live. Discover now