Di pagar sekolah.......
Pov safina
" aishh, knp aq rse mcm ade orng ikut aq" kataku prlhan. Dri rumah smpai ke sekolah lgi dia tu ikut. Rimas giler.Aq memarkirkn motor dan menuju ke kelas. Aq termenung memandang papan putih dihdpn. Fikiranku menerawang dgn kejadian tadi. "Sape yg ikut aq? Tkknlh orng papa." Fikirku.
" lebih baik aq tido drpd pikirkn benda tu" kataku dlm hati.Kedengrn riuh rendah di kelas bermkna perhimpunan sudah tmat. Aq masih lgi tidur beralaskn lengan. Aq mnghiraukn keadaan sekelilingku.
Tiba2 aq dgnr suara orng menegurku kasar.Dan dia dituju kpdku.
" woii blakng sikit meja kau. Aq nk masuk pon susah" bentknya smbil mngetuk mejaku dgn kuat. Ni yg buat aq naik darah ni.... aq mmng pntng orng besarkn suara dkt aq pasal masalah kecik. Tak bleh ckp baik2 ke.Aq hanya mngendhkn kata2nya." Woii, aq kata blakngkn meja ko kan. Ko pekak ke ape?" Katanya kasar lalu menendang mejaku. Ko mmng minta maut.
Aq berdiri dgn drastik lalu mnerpa ke arahnya." Ko klau ckp baik2 tk bleh ke?" Soalku kasar.
" lntk aq lah nk ckp mcm mana pon. Mulut aq suka hati aq lah" lawannya. Aq tersenyum sinis ke arahnya." Bukk!!" Aq menumbuk mukanya." aq pantng orng besarkn suara kat aq pasal benda kecik ni je. Ko tk reti nk ckp elok2 ke? Ko klau mnggedik ngn laki punya lah jadi sotong, ayu bukan kemain lagi. Mngalahkn wanita melayu terakhir. Aq rasa ko sesuai jdi pelacur. Dgn pakai baju ketat. Mmng ko nk jual body kau lah ni." Bidasku
Aq tngk matanya lebam merah keunguan. Aq tabik diri aq sndiri. Mmng cntik giler art aq.
Tiba2 cikgu disiplin masuk klas." Kamu berdua buat ape tuh?" Jeritnya.
" haishhhh.... bleh tk jgn jerit. Pekak telinga aq dngr ko jerit. Kitrng buknnya jauh satu batu dri ko pon. Apsal nk jerit?" Jwbku.Aq mmng guna kau aq dgn cikgu. Herhh... mmng tk ahh aq nk hormat cikgu. " kamu berani mnjwb ehh? Kamu safina ikut saya. Dan kamu melly juga ikut saya." Arahnya.
Aq dgn malas keluar dri kelas mengikutnya. Sempat aq sepak kaki betina tuh. Herhh.... cri pasal ngn aq lagi.
Pov syazriq
" uishh... meremang bulu roma aq tngk pergaduhn tadi. Seram aq tngk muka dia. Merah mnyala. Mcm mnalh nnti klau aq kahwin ngn dia?Tapi salah perempuan tuh jgk. Sape suruh tk ckp elok2. Kan dh kena sebijik. Teruk uhh mata dia. Kuat jgk si safina ni. Tangn besi ke ape?
Cikgu sudahpon masuk kelas.
"Bangunnn.. Assalamualaikum cikgu melati" kata ketua kelas lalu diikuti oleh semua murid.
" waalaikumslm. Semua bleh duduk. Baiklah skrng bukak buku....." tk smpat cikgu nk habiskn kata2nya, dua orang perempuan masuk ke dlm klas.Aq nmpk melly tundukkn mukanya dan meminta maaf kpd cikgu." Maafkn saya cikgu sbb lmbt masuk" katanya
" tkpe kamu bleh duduk. Tpi knp dgn mata kamu ni?" Soal cikgu. Melly hanya mendiamkn diri." Tkpelah". Kata cikguManakala safina pula dgn selambanya pergi ke mejanya dan mngglas beg.
" kmau nk kemana tuh safina? Masa belajr blom habis lgi kan" marah cikgu
" herhh.... malas aq nk blajar. Bukannya phm pon. Satu habuk lngsung aq tk phm." Katanya kasar
" kamu jgn nk kurng ajar dgn saya. Saya ni cikgu kamu." Bentak cikgu
" lntk aq lah nk hormat sape pon." LawannyaDia pon terus keluar dri kelas. Satu klas senyap tdi. Aq plak hanya menundukkn kepala.
Pov safina
Aq menuju ke motorku lalu mnghidupknnya. Aq nk buat ape ngn motor? Nk blik lah. Sbnrnya aq kne gantung skolh selama seminggu. Nk tau ape jdi tdi jom kita flashback.*********Flashback*********
Kami mngikuti lngkah cikgu ke bilik pengetua. Kami masuk setelah mndot kebenarn drpdnya.
" ya ada apa2 masalah cikgu?" Soal pengetua
" ni diorng dua ni bergaduh. Safina plak pergi tumbuk muka melly." Adu cikgu. Aq mencebik." Cikgu bleh sambung kerja cikgu. Biar saya yg uruskn" kata pengetua.
" baiklh cikgu" kata cikgu" apa pula masalah kamu ni safina? Tk habis2 bergaduh. Dulu bertumbuk dgn senior and junior. Tk serik lgi ke?" Bentknya
" skng ni ape plak masalah kamu pergi tumbuk muka kawan?" Soal pengetua. Aq tersenyum sinis.
" kawan? Dia ni kwn saya. Oh please!!" Kataku
" cube kamu citer ape masalah kamu berdua?" Soal pengetua. Kami hanya berdiam diri. Aq mengerling ke arahnya. Dia menundukkn kpalanya. Takut mungkin. Aq hanya beriak tenang sprti tk de ape yg berlaku.Tiba2 pengetua hentak meja. Pakkk!!!!
" saya tanya kamu berdua ni. Knapa diam?" Katanya dgn muka singa. Herhh.... ingt aq takot." baik klau mcm tu... saya akn denda kamu berd....." tk smpt pengetua habiskn ayat, si melly dh potong.
" err... saya yg mulak....." aq potong prckpn melly.
" aq yg mula dulu" kataku bershaja. Melly menunjukkn wajah terkejut.
" klau mcm tu kamu digantung skolh selama seminggu. Atau kamu nk denda lebih ringan?" Cadang pengetua
" herhh.... saya lgi rela kne gantung skolh drpd kne denda lain." Kataku .
" kamu berdua bleh masuk ke kelas. Sebelum tu melly pergi cuci luka kamu tuh." Arah pengetua.Kami berdua keluar drpd biliknya. Herhhh..... bebasss!!!!
" ermm... aq mntk maaf sbb tngking ko tadi" kata melly
" hermm... ye lah aq maafkn" jwbku
" tpi knp ko bgitau yg ko mula dulu. Padahl aq yg cri pasal ngn ko dulu?" Soalnya. Aq hanya memberi senyuman manis kpdnya. Aq mulkn prjlnn menuju ke kelas.********flashback end*********
Dlm perjlnn nk gi motor, aq rasa ade orng ikut aq. Aq toleh ke belkang... tkda plak. Toleh lagi.... tkda plak. Aq terus mnymbung prjlnnku.Helmet aq capai dan pakai. Setelah mnghidupkn enjen aq mulakn perjlnnku. Hermm... awl lagi ni, nk pergi mna ni? Hah!!! Rumah rayyan, dh lama aq tk jenguk dia.
Aq singgh sebentar kedai 7eleven. Aq mmbeli air gas, maggie, roti, keropok dan gula2. Setelah mmbyar aq pergi ke motorku." Baik aq telefon rayyan dulu... " setelah pnggilnku diangkat.. aq mahu mmberitahu tntng kedtngn aq nnti ke rumah... tetapi satu tngn menekup mukaku dgn kain. Aq menjerit minta dilpskn. Telefon aq plak... aq dngr rayyn tanya dgn kabut smbil jerit. Aq loudspeaker okayh...
Lama kelamaan kepalaku mula pening dan aq rebah. Sayup2 kdngrn suara rayyan di telefon.
Ok tk bab ni? Nk tau ape jdi lpsni, tunggu lah bab seterusnya. Sorry klau bnyk typo, kslhn tatabhasa dan maslh penggunaan ayat. Thnk you so much sbb bca citer ni. Enjoy reading.😋
YOU ARE READING
In love with MINAH GENGSTER! < slow update >
RomanceNur Safina Aulia bt Dato' Haslam: gadis brutal dan gengster, seorang yg pendiam, baran tetapi cantik and baik. Sering membuat masalah di sekolah dan dirumah .KeHidupnya tidak seperti orang lain dan tak seindah dlm novel. Walaupun anak dato', rumah...