خب الان احتمالا بیشترتون موقع امتحاناتتونه.
میدونید الان اگه بهم بگن برای شما یه ارزو بکنم نمیگم امیدوارم همه خوب درس بخونن و با نمرات خوب قبول بشن.
چرا؟درس که خیلی مهمه؟ حرفی که من از وقتی دنیا رو دیدم شنیدمش.
میدونید درس مهمه ولی همه چیز نیست.ملاکی برای قضاوت کردن نیست.ملاکی برای خوشبختی هم نیست.
اما متأسفانه توی ایران (میگم ایران چون من تا حالا جای دیگه ای زندگی نکردم و از شرایط جای دیگه ای باخبر نیستم) ما بچه ها رو با درسشون قضاوت و مقایسه میکنیم.خب از خودم براتون بگم.من تا چند سال قبل که درسم خوب بود یه دختر نمونه بودم.(حالا نه نمومه ولی خب حد اقل یه چیزی داشتم)به بقیه میگفتن یاد بگیرید ازش و از اون طرف به بقیه که درسشون بد بود میگفتن ایول تو خیلی ادم باحالی هستی.و شروع میکردن باهاش خندیدن وقتی خاطرات مدرسشو براشون تعریف میکرد.
و توی این چند ساله اخیر که من درسم از این بدتر نمی تونست باشه من شدم یه دختر لوس که حتی درس خوندنم بلد نیست و داره زندگیشو تلف میکنه باید از بقیه یاد بگیرم.ولی من همون ادمم.شاید یکم اخلاقیاتم عوض شده باشه اما اونا اجازه ندارند در مورد این که من با زندگیم چیکار دارم میکنم نظر بدن.و چرا بقیه خیلی باحال میشدن وقتی درس نمیخوندن و من بی عرضه؟
حالا از دور اطرافیانه من بگذریم و ببینیم وضعیت توی مدرسه چطوره.
یکی. که درس خون نیست بهش در بعضی موارد لقب خنگ بودن رو میدن و حتی تحقیرش میکنن.
و شاید حتی یه سری ها از دوستی باهاش اجتناب کنند.و هیچ وقت براشون نظر اون شخص مهم نیست.اما این که در یک موضوعی ضعیف باشه باعث نمیشه که در بقیهی موارد هم همینطوری باشه.و یا شاید اصلا خودش میخواد درس نخونه.شاید بیشتر از همه بفهمه فقط علاقه نداشته باشه و وقتش رو هر جوری که دلش بخواد میتونه تلف کنه.
از اون طرف شخصی که درسش خوبه در ظاهر بعضی وقت ها بالا میبرنش و بعد میگن این که هیچی نمیفهمه فقط درس میخونه. یا چه جوری میتونه زندگی کنه دیگه وقتی این همه درس میخونه؟
شاید اون علاقه داره به درس خوندن و براش مهم نباشه اگر که مجبور بشه تمام وقتش رو برای درس خوندن بذاره و حتی ممکنه ازش لذت هم ببره.و یا شاید انقدر ضریب هوشیه بالایی داره که با یکم درس خوندن از همه بهتر بشه توی مدرسه.
اون کسی که درس نمی خونه ممکنه رفتارهای بقیه روش تاثیر بذاره و کلا به وضعیت بدی دچار بشه و یا در عالم خودش سر کنه و بقیه رو قضاوت کنه که چرا این جوریند.
و اون کسی که درسش خوبه هم میتونه بقیه رو قضاوت کنه که چرا انقدر تنبلند که یکم درس نمی خونن.و یا پیش خودش بگه هیچ کدومشون به پای من نمیرسند.
پس اگه ازم بخوان برای شما ارزو کنم میگم که امیدوارم انقدر اعتماد به نفس داشته باشید که قضاوت های دیگران روتون تاثیر نذاره و بتونید به خودتون بگید خوشبخت
YOU ARE READING
Judging
Randomما مردم رو قضاوت میکنیم برای قضاوت کردن مردم چون قضاوت کردن مردم اشتباهه...