BAB3- First Meet

266 26 0
                                    

-UNIVERCITY INTERNATIONAL SEOUL-
*Hari Pendaftaran Semester1 2007

    "Ji Hyo, tolong saya hantar kotak ni ke bilik dekan yaa." pinta Madam Jung yang menguruskan hari pendaftaran.
 
     "Baiklah" jawab Ji Hyo lantas mengangkat kotak yang berisi dokumen juga beberapa profile file new intake. Dalam suasana kelam kabut dengan student dan parents yang hadir untuk mendaftar, seseorang telah berlanggar dengan Ji Hyo. Mungkin tak sengaja, membuatkan file juga dokumen dalam kotak itu jatuh bersepah.

     "Ahh~~ sorry sorry saya tak sengaja" lelaki itu turut membantu Ji Hyo mengutip kembali dokumen dan file-file. Seketika tangan mereka bersentuh akibat mengambil satu file yang sama.
   
    "Err its okay I need to go now" pantas Ji Hyo mengemas dan berlalu pergi dengan jantung yang hampir gugur. Pandangan mata lelaki tadi membuatkan Ji Hyo berdebar. Wae?

    Langkahnya terhenti sebaik lelaki tadi menahan Ji Hyo. "Sorry toilet? toilet dekat mana?" soal lelaki tadi.
Ji Hyo yang keliru lantas menunjukkan toilet yang berdekatan "Dekat sana tu!". Woo Fan tersenyum dan berlalu pergi. 'OMG!.. Why he so... cute' jerit hati Ji Hyo.
 
*Seminggu kemudian
    "Yaa! Song Ji Hyo! aku ada news ni!"  sergah Ha Ji Won kawan baik Ji Hyo tapi mereka berlainan bidang, Ji Won mengambil bidang perubatan di UIS.Ji Hyo sedikit pelik "Ha? Apa dia?" soalnya selamba lalu menyedut minuman coklatnya.

    Setelah mengambil tempat di sebelah Ji Hyo, Ji Won mula buka mulut. "Ada freshy semester 1, god! so handsome! tinggi, putih and u know what sekarang ni semua student perempuan bercakap pasal dia!" terang Ji Won. Ji Hyo hampir tergelak "Yaa! junior kot.." Ha Ji Won mengherot mulutnya "Not bad apa." ujarnya.

     Ji Won tersentak sebaik pandangannya beralih ke arah objek hangat sekarang ni " Ji Hyo! tu!" jarinya menunjuk ke arah budak junior tu. Ji Hyo yang memandang sekilas terus terpaku seketika. "Dia lahh.. Ji Won ahh.. apa nama dia ya? oh bidang apa dia amik?" soalnya berminat. Ji Won membuat muka, "tadi kata takde taste."

    Lee Woo Fan membalas pandangan Ji Hyo. Senyuman diukir, lalu dia bertanya kepada kawan barunya yang kini di semester 2, "Sang Beom hyung, yang tu siapa?" Sang Beom memandang Ji Hyo " Ohh itu senior kita. Nama dia Song Ji Hyo, bidang perfileman."

    Selepas kejadian itu, Woo Fan terus mencari tahu tentang Ji Hyo sehinggalah mereke berkenalan dan akhirnya bercinta. Kini sudah 2 tahun  mereka bersama. Appa dan Omma Woo Fan juga merestui hubungan mereka. Bagi omma Woo Fan, dia percaya Ji Hyo boleh mematangkan Woo fan yang lebih muda 2 tahun dari Ji Hyo.

    

   

My Perfect WifeWhere stories live. Discover now